Eager Beaver i Motala

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
Furence
Country: Sweden

Eager Beaver i Motala

Post by Furence »

Hej!
Gjorde mitt första försök på Eager Beaver i Motala ikväll. Finns precis 10 zoner i centrum så var värt ett försök. Gick tyvärr i stöpet. Kom in på 00:20:19. Någon annan som klarat denna i Motala än?

Skulle gärna ha lite hjälp att rensa kartan igen nu så jag kan försöka igen :) Får "tyvärr" behålla zonerna lite förlänge här.

För att komma ner på samma fina tider jag läst i andra trådar tror jag nog jag måste vänta på fler zoner centralt. Som de är just nu är avstånden lite förstora, samt att en av zonerna ligger på högsta punkten i stan, medans flera andra ligger på lägsta.

PolicePark 18:45:37
HermeZone 18:47:14 00:01:37
Southschool 18:49:39 00:02:25
VätternPier 18:52:26 00:02:47
CityChurch 18:54:16 00:01:50
Bisp 18:56:03 00:01:47
Prinzone 18:57:53 00:01:50
VinkelZone 19:00:22 00:02:29
MotWaterTower 19:02:56 00:02:34
MotUtsikten 19:05:56 00:03:00
00:20:19
Furence

Re: Eager Beaver i Motala

Post by Furence »

Först ett tack till AJ_ som hjälpte till och tog de sista zonerna så att jag kunde göra ett nytt försök.
Gick dock i stöpet denna gång också. 23:21 denna gång... Sämre än första.

Började skita sig redan på första zonen där jag mitt ute i skogen med närmaste gatulampa 100 meter bort fick börja med att starta om telefonen i kolmörker. Förlorade då GPS-on bonusen. Ville inte stå där ute i mörkret med enbart billiga diodlysen, så bestämde mig för att försöka utan bonusen.

Zone 2 och 3 gick sedan galant. Zone 4 stannade gubben 1 meter utanför zonen och vägrade hoppa in hur jag än gick. Starta om turf men fick trots det inte gubben att hoppa in. Fick stå utanför zonen och lura in gubben. Funkade tills halva zonen var tagen. Då fick jag leaving zone och fick springa in i zonen på riktigt.

Zone 5 gick bra, zone 6 halv bra. Zone 7 var samma visa igen. Gubben står 1 meter utanför trots jag står i zonen. Fick hoppa av cykeln och klättra över staket för att få in gubben.

Zone 8, fick stå utanför zonen för att ta denna till 90%. Sen fick jag leaving zone och fick åka in i zonen på riktigt.

Zone 9 och 10 gick bra.

Trots alla dessa motgångar så gick jag "bara" 3min 21sek över tiden. Känns som jag kommer kunna ta den där jäkeln när allt funkar iaf. :) Någon som vill vara snäll och rensa stan igen? Finns ju tyvärr bara 10 zoner i närheten av varandra så kan inte ta någon annan väg och försöka igen.
Hamachi

Post by Hamachi »

Surt att bli av med beaver pga saker du inte kan ro över. Missade själv i Norrköping med 40 sekunder pga folk som stod mitt på cykelbanan så jag blev tvungen att bromsa etc och 2 zoner med GPS-strul. Sen så får man alltid vänta någon vecka tills ett mirakel sker och de två zonerna i början av min runda blir tagna av någon.
Furence

Post by Furence »

Hamachi wrote:Surt att bli av med beaver pga saker du inte kan ro över. Missade själv i Norrköping med 40 sekunder pga folk som stod mitt på cykelbanan så jag blev tvungen att bromsa etc och 2 zoner med GPS-strul. Sen så får man alltid vänta någon vecka tills ett mirakel sker och de två zonerna i början av min runda blir tagna av någon.
Man får väl försöka se det som att det är lite med tjusningen med beaver och wessel. Mycket saker som ska klatcha samtidigt. Grönt ljus i korsningen, inget folk ivägen på fel ställen, etc. Man blir lite lagom lätt frustrerad, men det går.

Men att GPS-en strular blir man bara förbannad på. Sen om det beror på telefonen, vädret, satelliterna eller turfappen går inte att veta. Det gör att det verkligen känns som något utanför ens egen kontroll och det går inte göra något annorlunda till nästa gång för att förbättra sina chanser.

Känns som det blir att ta en tripp till Linköping istället för att ta medaljen. Finns en bra beskrivning på bra wessel-runda där. Då borde man ju iaf klara Beavern :)
Hamachi

Post by Hamachi »

Tycker det är väldigt suspekt att gubben alltid fastnar PRECIS utanför zonen.

Jag ska ta en beaver i Norrköping om det så är det sista jag gör i livet. Fast det känns som om jag skulle kunna fixa en mycket bättre tid i flertalet andra städer, det är ganska långt för 10 zoner hur man än gör, känns det som.
AJ_

Post by AJ_ »

Titta om lösningen med "static navigation" i den här tråden kan vara något för dig.
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... 670#p19084
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
si3rra

Post by si3rra »

Om du provar dem i följande ordning, tror du det blir snabbare?
Tyvärr snor ju den avstängda cykelvägen längs strömmen en del tid, hade ju gått fort mellan hermezone och southscool annars.

VinkelZone
MotWaterTower
--> genom skogen bakom zonen via
perstorpsgatan, floragatan, torngatan till
MotUtsikten
-> ner bakom bion snabbt över vägen mellan Z-lund och baptistkyrkan
Prinzone
Bisp
-> Via bussterminalen
CityChurch
-> Via komunhuset
PolicePark
HermeZone
Southschool
VätternPier

Alternativt börja vid utstikten -> vattentornet -> vinkel -> prins -> Bisp -> church -> police -> herme -> south -> vättern och dra nytta av att åka från högsta punken och nedåt.
Furence

Post by Furence »

si3rra wrote:Om du provar dem i följande ordning, tror du det blir snabbare?
Tyvärr snor ju den avstängda cykelvägen längs strömmen en del tid, hade ju gått fort mellan hermezone och southscool annars.

VinkelZone
MotWaterTower
--> genom skogen bakom zonen via
perstorpsgatan, floragatan, torngatan till
MotUtsikten
-> ner bakom bion snabbt över vägen mellan Z-lund och baptistkyrkan
Prinzone
Bisp
-> Via bussterminalen
CityChurch
-> Via komunhuset
PolicePark
HermeZone
Southschool
VätternPier

Alternativt börja vid utstikten -> vattentornet -> vinkel -> prins -> Bisp -> church -> police -> herme -> south -> vättern och dra nytta av att åka från högsta punken och nedåt.
Ändrade om ordningen på mitt andra försök som jag skrev om. Försökte utnyttja höjden på bättre sätt som du skriver.

Körde:
MotWaterTower
VinkelZone (Riktigt snabb sträcka ner hit med backen)
Prinzone
Bisp
CityChurch
VätternPier
Southschool (Måste ha tur med rödljusen samt trafiken påväg till denna)
HermeZone (Avstängningen stog öppen så körde där)
PolicePark
MotUtsikten (Ordentlig uppförsbacke)

Blir dock en ordentlig uppförsbacke igen till MotUtsikten i slutet, men är ju slutspurten så kändes okej. Var dock farligt att komma till MotUtsikten uppifrån med fart, svårt att få stopp på cykeln i backen.

Din väg genom skogen bakom zonen låter somett bra alternativ. Ska ge mig på ett ett försök till ny i veckan. Tyvärr inte hunnit med något Turfande alls sedan semestern tog slut. Verkar tyvärr vara lika dant för resten i Motala. Var mycket aktivitet precis i början på denna omgång, men nu har det varit heldött länge. Samma person som fått behålla zonerna i ca 1 vecka nu tills du körde din räd för ca 11 timmars sedan.
Furence

Post by Furence »

Det är fn inte meningen att jag ska kunna ta den där Beaver här i Motala.
Gav mig på försök nummer 3 nyss.

Tar första zonen.
Sen vid zone 2 ser jag FamLundgren som kommer in och tar 1 av de 10 enda zonerna och har tillräckligt lång blocktid för att jag inte ska kunna vänta ut den och ändå klara tiden.

Så bara att avbryta försöket... Hade jag väntat ut blocktiden och börjat om hade jag ändå bara haft 9 zoner att ta, då den 10:e hade blivit retake.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”