Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Kallemag
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kallemag »

Jag hittade 2 zoner som jag anser bör flyttas när jag var på semester i Skåne nu i veckan.

AppleHouse ligger innanför grindarna på själva industriområdet på Kiviks Musteri. Sattelitbilden stämmer inte riktigt med verkligheten. Där ligger nu en byggnad mitt i zonen.

StoneHead går att ta men ligger mitt i nationalparken utan stigar dit. Känns inte bra att man måste trampa på fridlysta växter för att ta zonen. Själva Stenshuvud ligger inte heller vid denna position. Zonen ligger dock i Stenshuvuds nationalpark. Så varken namnet eller placeringen tycker jag är så bra.

/Karl-Magnus
Image
LordChade

Post by LordChade »

Jag kan även intyga om att AppleHouse inte är bra (var där i fredags 27/7). Den har ju dessutom 0 takeovers.

Dessutom ligger zonen TheKingsGrave, också den i Kivik, Skåne, innanför inhägnat område och man måste betala 25 SEK för att besöka den. Iallafall nu på sommaren, det kanske är öppet resten av året?
Yosarian

Post by Yosarian »

Blabert wrote:
Cos wrote:Bosebozone i Lund ligger på Kulturens (kulturen.com) muromgärdade område som inte är fritt tillgängligt:

Öppet: tisdag till söndag kl 12-16.
Entré: 90 kr, 60 kr för pensionärer, 45 kr för studenter.
Barn, unga under 19 år och Kulturens medlemmar har alltid fri entré under ordinarie öppettider.

Adelgatan precis söder om bosebozone, och dess sträckning vidare åt väster, delar Kulturen i två kvarter med en tunnel under gatan som besökare använder. Förslag - flytta bosebozone till denna del av Adelgatan och döp om till culturezone.
Vissa zoner i spelet ligger i områden som kräver att man betalar inträde, tex på gröna lund, Liseberg, parken Zoo eller vad det kan vara. Detta hör till spelet och det faller sig nog naturligt för de flesta att man inte tar dessa zoner dagligen ;-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Beta-4
Ja, men till skillnad från de flesta andra sådana zoner är Kulturen verkligen inte värt pengarna. ;)
90 spänn för att titta på några mögliga "kulturhus" och ta en zon?
Blabert
Zonemaker

Sv: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Yosarian wrote:
Blabert wrote:
Cos wrote:Bosebozone i Lund ligger på Kulturens (kulturen.com) muromgärdade område som inte är fritt tillgängligt:

Öppet: tisdag till söndag kl 12-16.
Entré: 90 kr, 60 kr för pensionärer, 45 kr för studenter.
Barn, unga under 19 år och Kulturens medlemmar har alltid fri entré under ordinarie öppettider.

Adelgatan precis söder om bosebozone, och dess sträckning vidare åt väster, delar Kulturen i två kvarter med en tunnel under gatan som besökare använder. Förslag - flytta bosebozone till denna del av Adelgatan och döp om till culturezone.
Vissa zoner i spelet ligger i områden som kräver att man betalar inträde, tex på gröna lund, Liseberg, parken Zoo eller vad det kan vara. Detta hör till spelet och det faller sig nog naturligt för de flesta att man inte tar dessa zoner dagligen ;-)

Ja, men till skillnad från de flesta andra sådana zoner är Kulturen verkligen inte värt pengarna. ;)
Jag har betalat 70 spänn för att gå in på ett bad och ställa mig vid poolkanten för att få en zon, klart värt.. Upp till dig, ingen som tvingar dig att betala. Tycker du att det är värt det, så är det det, annars inte :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image
Yosarian

Re: Sv: Skåne - Felanmälan

Post by Yosarian »

Blabert wrote:
Yosarian wrote:
Blabert wrote:

Jag har betalat 70 spänn för att gå in på ett bad och ställa mig vid poolkanten för att få en zon, klart värt.. Upp till dig, ingen som tvingar dig att betala. Tycker du att det är värt det, så är det det, annars inte :-)

Det har en tendens att väcka upprörda känslor hos badande när en fullt påklädd man står vid poolkanten med en (kamera)telefon i högsta håll och ser lite skum ut. ;-)
Blabert
Zonemaker

Sv: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Yosarian wrote:
Blabert wrote:
Yosarian wrote: Ja, men till skillnad från de flesta andra sådana zoner är Kulturen verkligen inte värt pengarna. ;)

Det har en tendens att väcka upprörda känslor hos badande när en fullt påklädd man står vid poolkanten med en (kamera)telefon i högsta håll och ser lite skum ut. ;-)
Inte om man gör det en mulen tisdagsmorgon i maj ;-)

Image
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

NearZone i Helsingborg är inte åtkomlig. Man bygger på tomten intill och har hägnat in hela zonen för att förvara byggmaterial. Ser ut som det kommer att pågår något halvår framåt. Föreslår att den flyttas ett 50-tal meter norrut till den lilla ängen - se bifogad bild.
Attachments
Flytta från gul till röd.
Flytta från gul till röd.
NearZone.jpg (39.83 KiB) Viewed 3333 times
TBIT
Issue Manager

Post by TBIT »

Fanns det inte en zon "Mountain" som är försvunnen nu?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
kaninmage
Zonemaker

Post by kaninmage »

TBIT wrote:Fanns det inte en zon "Mountain" som är försvunnen nu?
Zontjuven flyttade den, den heter numera "ÅhhCarlGustaf" och ligger närmre pildammsparken.

/Kaninmage
Kallemag

Post by Kallemag »

Fortfarande ingen som svarat på min felanmälan från 5/7 förutom att en till bekräftat Applehouse. Är det ingen zonutläggare som läser denna forumtråd?
Image
Locked

Return to “Skåne”