Vad använder ni för telefon till turf?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by LoneDog »

Helan wrote:
Velocipedryttaren wrote:Kör med HTC Desire, enda smartphonen jag har så den är med överallt och ska med när vattenzoner ska ta också, förstår faktiskt inte varför man ska ha en annan än sin vanliga till vattenzoner. Stoppa mobilen i ett vattentätfodral så spelar det ingen roll den är lika torr som när man stoppade ner den.
Kan du länka till ett sånt fodral för jag söker nämligen ett sådant men vågar inte lite på alla...
http://www.itpower.se/stay-dry-vattenta ... rowser/off

Tog in denna på jobbet (jobbar på itpower)

Fyllde upp vasken och la i massa kassakvitton i drygt en tim. Inga problem och en desire får plats .

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Helan »

LoneDog wrote: http://www.itpower.se/stay-dry-vattenta ... rowser/off

Tog in denna på jobbet (jobbar på itpower)

Fyllde upp vasken och la i massa kassakvitton i drygt en tim. Inga problem och en desire får plats .

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
Tack för tipset! Går det att trycka på telefonen genom plasten så att den reagerar eller måste jag plocka ut den för att styra?
Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by LoneDog »

Helan wrote:
LoneDog wrote: http://www.itpower.se/stay-dry-vattenta ... rowser/off

Tog in denna på jobbet (jobbar på itpower)

Fyllde upp vasken och la i massa kassakvitton i drygt en tim. Inga problem och en desire får plats .

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
Tack för tipset! Går det att trycka på telefonen genom plasten så att den reagerar eller måste jag plocka ut den för att styra?
Jupp, det är hela vitsen

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Dusty »

Kör med en Samsung Galaxy S, gillar utmaningen med strulande GPS. :)
Kör med Slim ICS rom och Semaphore kernel så batteriet räcker väldigt länge även med musik och en sports tracker app i bakgrunden. Siktar väl på att köpa en beg. SGS2.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Spix »

Velocipedryttaren wrote:Bytte ut min HTC Disire till en Samsung galaxy s3, så nu förstår jag folk som klagar på zoner som flyttar sig och "gps skugga/reflexer" från höga byggnader. HTCn har en gps som är överlägsen.
Lite ändring av platsinställningarna så går det att använda S3an till turf men i klass med den gamla htcn är den ändå inte.
+1

Jag bytte min Desire mot en HTC One X. Jag har mycket gott att säga om den nya telefonen, men GPS:ens precision är inte en del av det. Gubben flyger runt som en galning på kartan i jämförelse md Desiren där precision är klockren. Så min kära gamal Desire får leva vidare som Turf-telefon även i fortsättningen.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Blabert »

Tips till er som har problem med S3: stå still och hoppa inte runt i zonen! ;-) Samsung har ju länge dragits med riktiga skitgpser i tex Sgs1 och galaxy nexus, jämfört med dom är S3 ett gigantiskt fall framåt, även om desire säkert är bättre.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by tomtebloss »

Just Desire har varit i en klass för sig. Jag har dock vant mig av med den för ett bra tag sen. Men tycker inte HTC One X är så dålig att det är jobbigt att turfa med den direkt. Även turfat med de telefonerna i min signatur. Ingen har väl matchat Desiren dock.

Har provat att köra GPS-puck genom blåtand till min Galaxy Tab 10.1 med CM9 på. Blev jäkligt exakt även om jag provat i mycken liten skala.
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Fredrick »

Just nu har jag främst en Galaxy Nexus. Ibland kör jag med ZTE Blade. En gång när jag tog en vattenzon hade jag en Xperia Mini Pro som tillhörde min sambo. Den finns inte mer. Till Bonanzan ska jag försöka fixa en med GLONASS, eller vad det heter.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by LoneDog »

Fredrick wrote:....en Xperia Mini Pro som tillhörde min sambo. Den finns inte mer.
Öhhh, med dom två meningar så sammanhängande så börjar man lista ut va som hände med den. Och din sambos telefon på allt, for shame!
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
arzosah
Posts: 2
Joined: 27 Aug 2012 18:59
Country: Sweden

Billig mobil med utbart batteri

Post by arzosah »

Dagarna innan jag upptäckte turf inhandlades Sony xperia S, skitbra mobil gillar den verkligen, gpsen bättre än den farsan har i bilen.. Men VAFAN det går ju inte å byta batteri!!!

Så jag undrar om det finns någon billig mobil som har hyfsad gps och som går att byta batteri i?
Post Reply

Return to “Allmänt”