Fler zoner i södra uppsala

Moderator: Zonemakers

jossan
Posts: 46
Joined: 02 Mar 2011 08:47

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by jossan »

Blev det bättre med de nya zonerna ni fick för inte så länge sedan?
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by morgam »

jossan wrote:Blev det bättre med de nya zonerna ni fick för inte så länge sedan?
Tusen tack! Vi i södra Uppsala slipper nu ta oss in i stan för att få lite att göra. Kunde tom ta en revisitor medalj på de södra zonerna (tillsamman med de nya i Märsta).

Jag har några förslag till på zoner. En för att bättre binda ihop ulltuna-området med Gottsunda. Tyvärr har jag förbrukat mina tre denna omgång redan. Men vid Bäcklösa vägen skulle inte vara dumt. Sen tycker jag det borde finnas en zon vid vindbrons östra sida, väster om lilla Ulltuna (östra vindbrovägen). Det skulle binda ihop Sävja med centrala Uppsala. Just nu är det ett stort gap norr om Farawayzone (men då kanske man får byta namn på den ;) ).

Jag har dessutom förselagit en zon på kungsängen, vid de nybyggda bostadshusen (Muningatan-Tullgarnsgatan). Det är glest i just det området på åns östra sida. Stablezone är rätt ensam som det är nu.
Byggaren

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by Byggaren »

Cyckelleden längs fyrisån söder om uppsala ner till flottsund är väldigt trevlig att cyckla eller gå/springa på sommartid. fler zoner längs denna rutt skulle därför vara trevligt. som det är nu finns det bara en zon på 5 km. fler zoner finns visserligen längre upp vid bebyggelse men då måste man avika kraftigt från rutten. Har lagt 3 förslag längs ån.
soyleche

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by soyleche »

La in ett förslag vid gamla vindbron vid ultuna, ett bra förslag längs med din sträcka vid ån byggarn4? Sträcker sig från ena sidan bron till den andra så går att plocka från båda hållen.
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by Vaktarn »

tycker den borde ligga i mitten av "bron" så man får kämpa lite :D
telefon: hero | vaktar: Uppsala
Guest

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by Guest »

Ett av mina förslag var också på båda sidor vindbron :-)
tror att morgam har lagt ett där med. Så vi får nog en zon där inom kort.

Vidare tycker jag att fler zoner mellan centrala uppsala och Sävja behövs för att göra den rutten mer atraktiv. Och fler zoner mellan sävja och flottsund.
g
Jag la tidigare ett förslag på en zon vid ön fjässan i ekoln. tycker det kunde vara kul med en riktig sjözon. blir populär aven vintertid när man kan åka skridskor eller skidor i närheten.
Guest

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by Guest »

och jag som skrev ovanstående är förståss byggarn4 kan inte logga in av nån j-a anledning :-(
Guest

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by Guest »

Vaktarn wrote:tycker den borde ligga i mitten av "bron" så man får kämpa lite :D
Skulle vara lite kul.. Man får ha en jävligt snabb takeover time och hoppa från ena sidan till den andra och hoppas på det bästa ;)
SoyLeche

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by SoyLeche »

Tycker vi borde få ut lite mer zoner längs med vattnet vid ekoln. Har lagt en på den lilla stranden nedanför Granebergs Camping. Det är ju en fin runda att cykla.
Byggaren

Re: Fler zoner i södra uppsala

Post by Byggaren »

Ja,fler zoner i/vid vatten. Jag föreslog tidigare en zon vid ön flässan (eller vad den nu heter) kan vara kul med lite svårare vattenzoner så man måste använda båt. Eller skridsko vintertid. (kommer aldrig simma med min telefon...)


Last bumped by Anonymous on 15 Mar 2022 16:15.
Post Reply

Return to “Uppsala”