Tunnt med zoner i Norrort

Moderator: Zonemakers

Guest

Re: Tunnt med zoner i Norrort

Post by Guest »

Kul att Täby fått ett par Zoner till sedan sist man turfade! Skulle vara ännu bättre med ett par till i Täby så man på allvar kunde konkurera med storfräsarna i Stockholm. Man orkar inte cykla in till stan varje dag bara för att få vara med i toppen.

Skulle även vara kul ifall det gick att få lite Zoner ute i Österåker (Åkersbergas olika väderstreck och även ett par på den vackra skärgårdsön Ljusterö skulle inte vara så tokigt tycker jag) för de stackarna kommer aldrig ta sig till Stockholm.

Ett litet önskemål till från mig är att Rydbo (Österåker) får två zoner i varsin ända av byn, det skulle vara fantastiskt kul då fotbollslaget brukar ha löpträning från ena ändan av byn till den andra..

Orkar någon läsa detta ens?
SaLa
Information Manager
Country: Sweden

Post by SaLa »

(jag läser, men har ingen makt över zonskapandet)
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Det är noterat. En viss Bullmannen fick behålla väldigt många zoner under lång tid i norra delen av stockholm för inte så länge sedan. Detta är ett tecken på viss inaktivitet. Jag har dock inte kollat läget så noga på sista tiden, så det kanske har förändrat sig...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Vansinne=)

Post by Vansinne=) »

Jaha, ok, kan tänka mig att det blir lite orättvist. Har fått hålla ett par av zonerna lite väl länge för att det ska kännas ok.. De centrala zonerna i Täby byter i alla fall ägare en gång om dagen denna runda... Får väl se då =)
Guest

Post by Guest »

Hur fort går det att få fler zoner i ett område, kan det gå över en natt eller sker det i samband med ny omgång?

mvh
Björn
tretton

Post by tretton »

Det sker när zonbyggaren tycker att det behövs fler just där :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
bittin

Post by bittin »

Fler Zoner i Täby hade vart roligt då jag bor i Roslags Näsby
WhiteNinja

Post by WhiteNinja »

Jag har lagt tre förslag i Sigtuna. Klart sveriges äldsta stad ska ha några zoner :)
morgam
Donator

Post by morgam »

WhiteNinja wrote:Jag har lagt tre förslag i Sigtuna. Klart sveriges äldsta stad ska ha några zoner :)
+1
pobe

Post by pobe »

Bombinan wrote:Ge nu Bullmannen lite zoner i norrort, han är ju ändå rätt intensiv i sitt turfande under veckodagarna i city, gamla stan, söder, kungsholmen d.v.s. hela Stockholms innerstad. Tycker han ska få chansen att kunna turfa på hemmaplan under sina lediga dagar som många av oss andra kan.
Instämmer ge folket i norrort lite zoner, tycker ser glest ut i sollentuna, daneryd, täby och norr över. Finns säkert lika stort intresse och underlag i dessa kommuner som i övriga delar av Stockholm. Kan mycket väl vara ett ägget och hönan problem...
Personligen skulle jag uppskatta mer zoner i östra delen av Danderyd. Bra cykelvägara och naturskönt. Sollentuna gärna ;-) Vet att ni inte gillar att det blir rundor men kan inte hjälpa det men jag cyklar alltid så jag får flytt och en någorlunda naturlig route. Skulle gärna ta varvet runt norrort, solna-sollentuna-dandery-stan och hem. Så här års blir det en crazy-nuts-die-hard runda. Mycket cykel och lite zoner. Helt enkelt för hårt för mig, annars skulle jag gärna kunna tänka mig ta denna tur många gånger. Make it happen!

Bullmannen, ska dra mitt strå till stacken och besöka Brottby i närtid ;-)
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
Post Reply

Return to “Stockholm”