Kul att Täby fått ett par Zoner till sedan sist man turfade! Skulle vara ännu bättre med ett par till i Täby så man på allvar kunde konkurera med storfräsarna i Stockholm. Man orkar inte cykla in till stan varje dag bara för att få vara med i toppen.
Skulle även vara kul ifall det gick att få lite Zoner ute i Österåker (Åkersbergas olika väderstreck och även ett par på den vackra skärgårdsön Ljusterö skulle inte vara så tokigt tycker jag) för de stackarna kommer aldrig ta sig till Stockholm.
Ett litet önskemål till från mig är att Rydbo (Österåker) får två zoner i varsin ända av byn, det skulle vara fantastiskt kul då fotbollslaget brukar ha löpträning från ena ändan av byn till den andra..
Orkar någon läsa detta ens?
Tunnt med zoner i Norrort
Moderator: Zonemakers
Re: Tunnt med zoner i Norrort
(jag läser, men har ingen makt över zonskapandet)
My pictures: http://instagram.com/turfsala
Det är noterat. En viss Bullmannen fick behålla väldigt många zoner under lång tid i norra delen av stockholm för inte så länge sedan. Detta är ett tecken på viss inaktivitet. Jag har dock inte kollat läget så noga på sista tiden, så det kanske har förändrat sig...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Jaha, ok, kan tänka mig att det blir lite orättvist. Har fått hålla ett par av zonerna lite väl länge för att det ska kännas ok.. De centrala zonerna i Täby byter i alla fall ägare en gång om dagen denna runda... Får väl se då =)
Hur fort går det att få fler zoner i ett område, kan det gå över en natt eller sker det i samband med ny omgång?
mvh
Björn
mvh
Björn
Det sker när zonbyggaren tycker att det behövs fler just där 

Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31

Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31

Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fler Zoner i Täby hade vart roligt då jag bor i Roslags Näsby
-
- Country: Sweden
Jag har lagt tre förslag i Sigtuna. Klart sveriges äldsta stad ska ha några zoner 

+1WhiteNinja wrote:Jag har lagt tre förslag i Sigtuna. Klart sveriges äldsta stad ska ha några zoner
Instämmer ge folket i norrort lite zoner, tycker ser glest ut i sollentuna, daneryd, täby och norr över. Finns säkert lika stort intresse och underlag i dessa kommuner som i övriga delar av Stockholm. Kan mycket väl vara ett ägget och hönan problem...Bombinan wrote:Ge nu Bullmannen lite zoner i norrort, han är ju ändå rätt intensiv i sitt turfande under veckodagarna i city, gamla stan, söder, kungsholmen d.v.s. hela Stockholms innerstad. Tycker han ska få chansen att kunna turfa på hemmaplan under sina lediga dagar som många av oss andra kan.
Personligen skulle jag uppskatta mer zoner i östra delen av Danderyd. Bra cykelvägara och naturskönt. Sollentuna gärna

Bullmannen, ska dra mitt strå till stacken och besöka Brottby i närtid

Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )