Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Medaljer

Post by tretton »

Miss Marple wrote:En fråga vad gäller medalj. Jobbade på idag för att få Neutralizer medaljen, 20 neutrala på 5 timmar.
Tog min 20:e och sista neutrala zon med ca 5-6 min kvar innan 5 timmar gått. Har dock inte fått någon medalj, nåt som strular?
Antingen tog du inte 20 neutrala zoner, eller så tog det mer än fem timmar för dig. Flera andra har fått sina medaljer, så inget problem med det iaf...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

tretton wrote:
Miss Marple wrote:En fråga vad gäller medalj. Jobbade på idag för att få Neutralizer medaljen, 20 neutrala på 5 timmar.
Tog min 20:e och sista neutrala zon med ca 5-6 min kvar innan 5 timmar gått. Har dock inte fått någon medalj, nåt som strular?
Antingen tog du inte 20 neutrala zoner, eller så tog det mer än fem timmar för dig. Flera andra har fått sina medaljer, så inget problem med det iaf...
Kolla sessionen på http://www.warded.se/turf/users.php så får du se tiderna.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
redhead
Posts: 2
Joined: 13 Jan 2011 08:04

Re: Medaljer

Post by redhead »

Jag och Eulalia har nyligen varit ute på en liten simtur och tog zonen Midisland2, i Rösjön, i Sollentuna.

Borde inte den rimligtvis ge medaljen Order of aquamen? Nog för att 40 min simning är trevligt, men en medalj till var målet med hela simturen.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

redhead wrote:Jag och Eulalia har nyligen varit ute på en liten simtur och tog zonen Midisland2, i Rösjön, i Sollentuna.

Borde inte den rimligtvis ge medaljen Order of aquamen? Nog för att 40 min simning är trevligt, men en medalj till var målet med hela simturen.
Medaljen gäller bara zoner som ligger i vattnet. Zoner på öar (oavsett storlek) ger inte medaljen.

Tyvärr så är ni inte de första som går på denna nit, och förmodligen inte den sista heller. I framtiden kanske det kommer att finnas någon form av märkning av zonerna, t.ex. "Denna zon ger dig Order of Aquamen", men sådan märkning saknas idag.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
redhead
Posts: 2
Joined: 13 Jan 2011 08:04

Re: Medaljer

Post by redhead »

Ja, för det är omöjligt att komma dit torrskodd, vill jag lova.

Jag kommer att tänka på en zon i malmö som ligger precis vid trampbåtsuthyrningen, jag vet då ingen som badat i det vattnet, eller vill göra det heller, för den delen.

Finns det någonstans jag kan se vilka zoner som ger aquaman, förutom den i malmö? Jag menar, att åka ut med trambåt kan man göra torrskodd... (jag vill förstås inte förringa prestationen som de som trampat ut i trampbåt har gjort, jag menar bara att jag vill veta om det finns lite roligare alternativ)
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

alla zoner som ligger på vatten ska ge vattenmedaljen vad jag vet, sen alla som ligger på en liten ö gör det inte. Sen att man kan ta vissa zoner med båt ja det verkar inte spela roll.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer

Post by Isengrim »

mortuus wrote:alla zoner som ligger på vatten ska ge vattenmedaljen vad jag vet, sen alla som ligger på en liten ö gör det inte. Sen att man kan ta vissa zoner med båt ja det verkar inte spela roll.
Räknas HalkigaStenen som vatten eller land?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

Isengrim wrote:
mortuus wrote:alla zoner som ligger på vatten ska ge vattenmedaljen vad jag vet, sen alla som ligger på en liten ö gör det inte. Sen att man kan ta vissa zoner med båt ja det verkar inte spela roll.
Räknas HalkigaStenen som vatten eller land?
Land.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer

Post by Isengrim »

TurfBlekingeIT wrote:
Isengrim wrote:
mortuus wrote:alla zoner som ligger på vatten ska ge vattenmedaljen vad jag vet, sen alla som ligger på en liten ö gör det inte. Sen att man kan ta vissa zoner med båt ja det verkar inte spela roll.
Räknas HalkigaStenen som vatten eller land?
Land.
Oki, inte värt att bada för den då.
User avatar
ezGenesis
Posts: 47
Joined: 23 May 2012 13:20
Country: Sweden

Post by ezGenesis »

Får "Username not found!" i min signatur just nu??
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”