Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Jasså, skulle inte hela kajstråket frias från inhägnader?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Sir_Loan
Posts: 33
Joined: 12 Jun 2012 11:15
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Sir_Loan »

SunYour wrote:Jasså, skulle inte hela kajstråket frias från inhägnader?
Hum... Ja nu talade jag ju bara med en riktigt grinig byggarbetare som hindrade mig innan jag ens kom i närheten av staketet. Jag tog honom på hans ord och kontrollerade inte själv hur det var med saken så jag kan ha fel. :oops:

Jag får ta och kontrollera detta... ... och återkomma i detta ärende senare när jag har torrare på fötterna i denna fråga.
If I ever see a jogger smiling, I will consider leaving the bike at home.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Hej, nu var det ju inte en fråga om du verkligen vet vad du pratar om, utan en allmän fråga om hur stora delar av kajpromenaden som nu stängts av, och under hur lång tid.
Det har tidigare diskuterats om just promenadvägen skulle sparas eller inte, och hur mycket.

Det finns ju fler zoner i området som ligger i farozonen och kan behöva omvårdnad.

Det skulle alltså vara väldigt bra och trevligt att få mer information om anledningen och omfattningen till avspärrningen.
Om de har tänkt att spärra av området tills jättekomplexet med bostäder är klart, eller är det bara ett tillfälligt jobb varpå de öppnar upp för promenader/cykelturer längs kajen igen.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by TBIT »

Det är väl bara att någon i Sundsvall kontaktar de som sköter bygget och tar reda på vad som gäller? Kontaktinformation finns på http://www.sundsvall.se/Bygga-bo-och-mi ... rra-kajen/
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Sir_Loan
Posts: 33
Joined: 12 Jun 2012 11:15
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Sir_Loan »

TurfBlekingeIT wrote:Det är väl bara att någon i Sundsvall kontaktar de som sköter bygget och tar reda på vad som gäller? ...
Jag samtalade kort med benny Ersson (projektledaren för bygget) och han blev lite lätt irriterad på de som river befintliga lokaler där. Det skall nämligen finnas minst en 10 meters promenad väg där fram till och med oktober, sedan skall den stängas till ungefär hösten 2014 för rivning av kaj och bygge av nytt bostadsområde. Kort sagt så ska alltså promenadvägen formellt vara borta i ca 1 och ett halvt år från och med i oktober.
If I ever see a jogger smiling, I will consider leaving the bike at home.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Tack för en gedigen undersökning av läget. Det ser alltså ut att vara en kortare halvt olovlig avspärrning, vilket då enligt regleverket inte medger någon förflyttning av zonen.
Hoppas att de rivit klart snart.
Går de andra zonerna längs stråket bra att ta? Bifoga gärna en karta på var avspärrningen är idag om du orkar :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Jojje »

Det är absolut inget fel på zonen förutom att det hade varit (mycket) trevligare om man fick se på utsikten samtidigt som man tog den.

Som det är nu så hamnar man precis nedanför kanten när man står innanför zonens gränser, vilket är lika tråkigt varje gång.

Image
http://turfgame.com/map/ViewZone

För att förtydliga så blir det perfekt om mitten på den nya placeringen är vid nuvarande norra del.

Ps. Sry för dump, för vi är i överlag rätt nöjda med våra zoner. Då skadar det väl inte att finslipa lite? ;)
Bara en zon till
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

SunYour wrote:Tack för en gedigen undersökning av läget. Det ser alltså ut att vara en kortare halvt olovlig avspärrning, vilket då enligt regleverket inte medger någon förflyttning av zonen.
Hoppas att de rivit klart snart.
Går de andra zonerna längs stråket bra att ta? Bifoga gärna en karta på var avspärrningen är idag om du orkar :)
Det handlar om en avstängning som kommer att vara längre än vad turf har existerat. Det är duktigt inhägnat på båda sidor. Anledningen är att Sundsvall just nu håller på ett omfattande projekt med hamnen samtidigt som ett stort bro och e4:à bygge pågår. Först ska det rivas och sedan byggas... Jag ber dig därför vänligt men bestämt att omgående flytta zonen...

Samma sak gäller carbonroad, det är iofs inte inhängande men vägen dit är avstängd och kommer att vara det i flera år pga brobygget...

En riktlinje måste väll iallafall vara att om zonen kommer att vara avstängdmlängrenän vad turf har existerat så borde den flyttas eller?

Kolla gärna in min bilder på twitter @ens97jmn så ser du hur det ser ut


Sent from my iPad using Tapatalk HD
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

Men för att svara på din fråga, ja de andra zonerna går att ta. Iallafall än så länge :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Jojje wrote:Det är absolut inget fel på zonen förutom att det hade varit (mycket) trevligare om man fick se på utsikten samtidigt som man tog den.

Som det är nu så hamnar man precis nedanför kanten när man står innanför zonens gränser, vilket är lika tråkigt varje gång.
Dags för revisit nu då, om ingen annan hinner före :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västernorrland”