Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by Toubkal »

Har nyligen börjat med turfgame men kommer nog inte hålla på så länge till. Appen är alltför buggig. Har hänt ungefär hälften av takeoverförsöken att zonen inte blir reggad ("Taking over zone... please hold") och appen låser sig. Att vänta hjälper inte, och inte att åka vidare heller. Oftast måste telefonen startas om vilket är asjobbigt. Idag dyker inte ens zonerna upp i telefonen, bara bakgrundskartan. HTC Desire.
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by pobe »

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over
by TurfBlekingeIT » 16 Aug 2012, 21:56

pobe: När du fått "Taking zone... Please hold" så kan du lämna zonen och cykla vidare. Risken finns dock att datakommunikationen strular så pass att zontagningen inte går igenom innan du kommer till nästa zon. En runda så missade jag två zoner pga att jag optimistiskt cyklade vidare till nästa zon, men nu är jag snabbare på att starta om appen om den fortfarande bråkar... grymt frustrerande iaf.
Tack för tipset, jag har brådmoget testat detta och vid ett par tillfällen har det inte löst upp sig och jag missat zonen. Att snabbt starta om applikation kan hjälpa men det händer att den allt som oftas snabbt hittar tillbaka till "taking zone... Please Hold". Det bäst för mig hitills är att bara vänta tålmodigt och lätt frustrerad. Det skumma är att under vissa session ser jag det så gott som aldrig och under andra drabbas jag svårt (basically samma rutt). När det är som värst kan det ta flera minuter (3-5) att få ingenom registreringen.
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by Wallen »

Kan vara ute och cykla... men fick för mig att rega take over i min telefon (SE Xperia Arc S) funkade bättre när jag stängde av WiFi så att den inte låg och försökte hitta tillgängliga närverk. Men som sagt det var bara en känsla jag haft så kan vara ren slump också.

Brukar annars stänga av appen och på igen vilket brukar leda till att zonen blir reggad snabbare än de gånger jag bara ställer mig att vänta eller kör vidare och hoppas det löst sig innan nästa zontagning.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by SaLa »

Som Wallen säger är det ofta en fördel att stänga av wifi, det stör ibland.

Efter senaste uppdateringarna får jag sällan tagningsbuggen, men innan fick jag den ibland. Funderade på om den kom oftare om jag pillade med annat samtidigt som jag tog över en zon.
munktell
Posts: 4
Joined: 05 Aug 2012 17:18
Country: Sweden

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by munktell »

Har upptäckt att jag får problem med att ta en zon om:
1. Jag har WiFi på i telefonen som nämts tidigare
2. Har turfappen på i plattan igång som ligger hemma när jag är ute och cyklar. Har hänt flera gånger att jag glömt slå av den i plattan och det slår aldrig fel, går inte få "zone taken" i telefonen, men zonen tas dock ändå om jag startar om appen i telefonen. Sen när jag kommer hem så har jag alla "zone taken" på plattan....

Så rutinen:
1. Se till att avsluta alla turf på alla enheter
2. Slå av WiFi på telefonen
3. Slå på Turf på telefonen
4. Turfa som en galning utan problem (för min del)
matthew86

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by matthew86 »

kom precis hem från en liten runda där jag fick take over problem vid två zoner ("taking zone... Please Hold"). Första gången så testade jag att cykla vidare till nästa zon för att se om det funkade. Det slutade med att jag fick cykla tillbaka och ta om zonen efter att jag tagit nästa zon. lagom frustrerande... Andra gången så fick jag även problemet att gubben stannade precis utanför zonen när jag hade endast ca 2 sekunder kvar till take over. Väldigt frustrerande... cyklade bort 20 m för att få den att reagera. När jag tar zonen så kommer återigen ("taking zone... Please Hold"). Testar att starta om appen men ingen respons. Drar iväg till nästa zon men ingen respons efter att den är tagen. Har fortfarande inte fått zonen registrerad så jag antar att det är kört. Oerhört frustrerande.
Som andra nämnt så är vissa rundor helt befriade från detta problem medan andra rundor upplever problemet oftare.
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by kaninmage »

Jag fick "taking zone... Please Hold" igår vid målzonen för min Malmövessla (10:e zonen), väldigt bra tillfälle! ;)

Jag tryckte "hide" eller vad knappen heter 3 ggr, sedan startade jag om Turf. När Turf var uppe igen så visade det sig att jag (antagligen) hade lyckats ta zonen direkt (trots alla "please hold"-meddelanden) eftersom jag ägde zonen och det redan hade gått 25 sekunder på min blocktid.

Enligt warded:
Zone: Adolfzone
Time: 2012-08-27, 22:55:08

/Kaninmage

P.S. Välkommen tillbaka matthew86! :) D.S.
matthew86

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by matthew86 »

Jo, ibland funkar det att starta om och ibland inte. Man ska ju dock inte behöva starta om över huvud taget. Ett väldigt irriterande problem vilket jag antar har med servern att göra.

PS. tack så mkt kaninmage ;) Jag gör ett försök på insomnia-medaljen och tänkte passa på att ta en av de där stamina-medaljerna när jag ändå är i farten :)
DS.
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by MadMajk »

Under en av gårdagens rundor hade jag problem vid följade takeovers.

1. CampGolf 15.15 det tog ca 2-3 min innan jag kunde ge mig av till nästa zon.
2. Elmiawest 15.19 samma sak igen
3. BetweenPonds 16.01 återigen samma sak

Detta är irriterande samt känns som regel inte undantag den senaste tiden :roll:

Over and out Xperia Arc S
MadMajk SJTD
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Problem med att gå in i zon, svårt att rega take over

Post by Wallen »

Bra om ni rapporterar i denna tråd
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=8&t=2544
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”