Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Va, kan det vara möjligt?
Zonen ligger på Färna Herrgårds område, ja, men är ju öppen för vem som helst att besöka eftersom det är en hotell och konferensanläggning
Det råder väl dock körförbud på området.
Möjligen kan man ju flytta zonen bron ett stenkast nordväst precis norr om huset där förövrigt Spaanläggningen ligger samt några hotellrum.
Zonen ligger idag en i fin liten park med små hotellbyggnader runtom...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
mckillen
Posts: 2
Joined: 23 Sep 2012 21:48
Country: Sweden

Västmanland - Felanmälan

Post by mckillen »

Vet inte så mycket om Färna. Men kvinnan va inte imponerad av att jag gick på det som hon sa var hennes tomt. Jag kom österifrån, det kanske är bättre att gå västerifrån, från bron så man inte går förbi husen?
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Wettis »

Tja!

Nu får man väl skit för detta, och det är väl egentligen ingen felanmälan, men jag är ju en hardcoreturfare... :mrgreen: Jag vill att zonen blötagläntan ska krympas... Nu är det alldelens för lätt att ta zonen utan att behöva "ta" zonen. Att nån dessutom lagt ut stockar för att förenkla tagandet är iofs fullt förståligt men ändå lite tråkigt. Har man valt att lägga en zon där den ligger antar jag att det är meningen att man ska få "offra" sig lite för att ta den. Så, krymp den så den ligger mitt i träsket...

/Shrek
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Wettis wrote:Tja!

Nu får man väl skit för detta, och det är väl egentligen ingen felanmälan, men jag är ju en hardcoreturfare... :mrgreen: Jag vill att zonen blötagläntan ska krympas... Nu är det alldelens för lätt att ta zonen utan att behöva "ta" zonen. Att nån dessutom lagt ut stockar för att förenkla tagandet är iofs fullt förståligt men ändå lite tråkigt. Har man valt att lägga en zon där den ligger antar jag att det är meningen att man ska få "offra" sig lite för att ta den. Så, krymp den så den ligger mitt i träsket...

/Shrek
Hej Shrek! Alla turfare knäcker tyvärr inte extra som träsktroll och vi tycker nog ändå att man ska ha en rimlig chans att ta BlötaGläntan även om man är inte är grön och har roliga öron :-) Förslagsvis tycker jag att du kan gömma stockarna, så blir det lite svårare för de vanliga turfarna.. SunYour kommer banna dig dock, det var han som släpa dit dom ;-)
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Det är inget träsk, möjligen en myr eller mosse. SunYour ska inte ha all cred (eller utskällning) för stockarna. Zonen är idag en tafatt utmaning som även yngre barn fixar.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

jimarild wrote:Det är inget träsk, möjligen en myr eller mosse. SunYour ska inte ha all cred (eller utskällning) för stockarna. Zonen är idag en tafatt utmaning som även yngre barn fixar.
Bra där, även barn är turfare.

För er vuxna skogstroll finns det nu lite annat att göra, om det är svårt vet jag inte - men ser fram mot rapporter :-) Förste troll att inneha alla fyra på en gång vinner ett specialpris, sponsrat av undertecknad!

WestMulleEast
WesMulleWest
WesMulleNorth
WesMulleSouth
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Zonen enterikea är riktigt skum.
dels så är ju kartan inte uppdaterad, utan visar fortfarande tät skog, men dels ligger zonen mitt på en parkeringsplats med tidvis mycket trafik.
Zonen skulle må bra av en liten flytt.
Tyvärr är området för fotgängare kring ingången till IKEA inte så stort, men om man flyttar enligt bilden borde det bli lite bättre i alla fall.
Bättre att zonen täcker byggnaden lite än parkeringsplatsen...
Vi får väl ge oss ut och testa sedan för att justera in den så den blir mer optimal...
flyttEnterIkea.jpg
flyttEnterIkea.jpg (91.01 KiB) Viewed 2313 times
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Zontjuven »

SunYour wrote:Zonen enterikea är riktigt skum.
dels så är ju kartan inte uppdaterad, utan visar fortfarande tät skog, men dels ligger zonen mitt på en parkeringsplats med tidvis mycket trafik.
Zonen skulle må bra av en liten flytt.
Tyvärr är området för fotgängare kring ingången till IKEA inte så stort, men om man flyttar enligt bilden borde det bli lite bättre i alla fall.
Bättre att zonen täcker byggnaden lite än parkeringsplatsen...
Vi får väl ge oss ut och testa sedan för att justera in den så den blir mer optimal...
Flytt utförd
Fd världsmästare i TURF
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Får åka och testa, var ju mest en chansning... måste åka å fixa nåt att rensa avloppet med hemma ju... :-(
Kanske få en kartläggning på plats, svårt dock att avgöra om gpssignalen visar rätt :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Ska bli intressant och se om den går att ta inne i huset :-)
Jag har noll täckning inne på Erikslunds Shoppingcenter. Huset måste vara totalt avskärmat :-D


Jag la förslaget på zonen när jag stod vid ingången, men den hamnade lite långt ut. Ser lite dumt ut när man bara står där bland bilarne med tfn i handen.
Locked

Return to “Västmanland”