Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Mm... Du kan alltid åka in en sväng på campingen först då och ta minigolfbanan :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Jo, poängen med den zonen var ju att det var ett stängsel där så man var tvungen att åka in i området. Det är rätt lustigt, för den zonen var märkbart tagen mer sällan än zonen på minigolfbanan.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

StarDust wrote:Jo, poängen med den zonen var ju att det var ett stängsel där så man var tvungen att åka in i området. Det är rätt lustigt, för den zonen var märkbart tagen mer sällan än zonen på minigolfbanan.
Ha, det är rätt konstigt. Men det ändrar sig nog nu då många säkert bara kommer att ta camping, som inte alls ligger på campingen längre.
Rälsbussen
Posts: 47
Joined: 16 May 2012 21:25
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Rälsbussen »

Studentzone ligget numera mitt i en nybyggd lekpark....
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Blabert »

Loket wrote:Studentzone ligget numera mitt i en nybyggd lekpark....
Då flyttar vi den och hoppas på det bästa. Kom gärna med tips på vart man kan flytta zonen lättast, underlättar för oss i fortsättningen :-)
Image
Rälsbussen
Posts: 47
Joined: 16 May 2012 21:25
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Rälsbussen »

Japp där den ligger nu är bättre, hela området är ombyggt med skateboardpark och lekplats. Men nu är den bättre.
sumsuh
Posts: 9
Joined: 03 Oct 2012 12:37
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by sumsuh »

Yo! Jag är ny på forumet så jag börjar med att säga Hej! :-)

Sen undrar jag om Biozone är vad ni tycker en lämplig zon? Ser ut som att man inhägnat området för att byggarbetarna ska ha sina baracker där. Man kan visserligen ta zonen genom att stå i kanten på zonen utanför stängslet, men är inte själva meningen med en zon att den ska ha något speciellt? Personligen tycker jag en byggarbetsplats inte känns så lockande. :-)

Sedan undrar jag rent generellt vilka kriterier som finns för att en föreslagen zon ska bli godkänd. Jag har föreslagit två och ingen av dem har än så länge dykt upp på kartan. Den ena var vid ett utomhusgym och den andra vid en parcourbana, vilket jag anser vara unika platser värda ett besök.
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

sumsuh wrote:Yo! Jag är ny på forumet så jag börjar med att säga Hej! :-)

Sen undrar jag om Biozone är vad ni tycker en lämplig zon? Ser ut som att man inhägnat området för att byggarbetarna ska ha sina baracker där. Man kan visserligen ta zonen genom att stå i kanten på zonen utanför stängslet, men är inte själva meningen med en zon att den ska ha något speciellt? Personligen tycker jag en byggarbetsplats inte känns så lockande. :-)

Sedan undrar jag rent generellt vilka kriterier som finns för att en föreslagen zon ska bli godkänd. Jag har föreslagit två och ingen av dem har än så länge dykt upp på kartan. Den ena var vid ett utomhusgym och den andra vid en parcourbana, vilket jag anser vara unika platser värda ett besök.
Biozone har ju inte alltid varit en byggarbetspplats och jag antar att de kommer vara klara någon gång. Men visst, den är inte såkul just nu. Man (lär SunYour) kunde flytta den till södra sidan av BMC till den stora mittentrén.

Parcour-bana låter kul. Var är den? Jag är parcour-nybörjare.
sumsuh
Posts: 9
Joined: 03 Oct 2012 12:37
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by sumsuh »

morgam wrote:Parcour-bana låter kul. Var är den? Jag är parcour-nybörjare.
Täljstenen, Eriksberg. Det är Uppsalahem som har anlagt den.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

morgam wrote:
sumsuh wrote:Yo! Jag är ny på forumet så jag börjar med att säga Hej! :-)

Sen undrar jag om Biozone är vad ni tycker en lämplig zon? Ser ut som att man inhägnat området för att byggarbetarna ska ha sina baracker där. Man kan visserligen ta zonen genom att stå i kanten på zonen utanför stängslet, men är inte själva meningen med en zon att den ska ha något speciellt? Personligen tycker jag en byggarbetsplats inte känns så lockande. :-)

Sedan undrar jag rent generellt vilka kriterier som finns för att en föreslagen zon ska bli godkänd. Jag har föreslagit två och ingen av dem har än så länge dykt upp på kartan. Den ena var vid ett utomhusgym och den andra vid en parcourbana, vilket jag anser vara unika platser värda ett besök.
Biozone har ju inte alltid varit en byggarbetspplats och jag antar att de kommer vara klara någon gång. Men visst, den är inte såkul just nu. Man (lär SunYour) kunde flytta den till södra sidan av BMC till den stora mittentrén.
Zonen blev lite större så att cykelvägarna är inkluderade, borde räcka en liten bit nu och framöver...?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Uppsala”