Grymma turf ögonblick!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by Zontjuven »

Helt underbart!
HappyF wrote:Det måste vara nåt fel när en man i sina bästa(?) år (på randen till 50) väljer att starta en lördag på detta viset:

Vaknar 7.30 och sträcker mig direkt efter surfplattan som ligger brevid sängen och drar igång Turf-appen för att kolla hur många zoner jag förlorat under natten. En hel del visade det sig (bl.a. FarbrorP och Commander som hade kvälls- och nattcyklat).
Nåväl, efter att ha dragit sig lite till så är dags för frukost. Lite fil och müsli och snabbläsning av tidningen (hinner konstatera att Breivik fått sin dom och att Fredrik Ljungberg ska lägga av). En kopp kaffe vid dator för att kolla gårdagens runda på warded. Glatt njuter jag av att åter konstatera att valet att inte cykla hem direkt efter jobbet på en fredagkväll utan ta en dryg timmes extra väg hem belönades med 2775 TP och 1005 PP under tiden samt en Beaver-medalj.
Styrkt av detta (kaffe och självberöm ;) ) så sätter jag av på en morgonpromenad med sikte på Utbyberget och VikingTomb. 4km och 50 minuter senare och med en total höjdskillnad på 100 m på regnvåta skogsstigar så är jag hemma igen med 370 TP och 2 PP mer än när jag började.

Jag fick dock njuta av denna utsikt får Utbyberget:

Image

VikingTomb är som namnet anger en gammal vikingagrav.

Image

Strax brevid denna zonn ligger också en utsiktspunkt.

Image

Nu är strax dags att ta fram cyklen för att ta tillbaka några fler zoner.
Fd världsmästare i TURF
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by LoneDog »

Zontjuven wrote:Helt underbart!
HappyF wrote:Det måste vara nåt fel när en man i sina bästa(?) år (på randen till 50) väljer att starta en lördag på detta viset:

Vaknar 7.30 och sträcker mig direkt efter surfplattan som ligger brevid sängen och drar igång Turf-appen för att kolla hur många zoner jag förlorat under natten. En hel del visade det sig (bl.a. FarbrorP och Commander som hade kvälls- och nattcyklat).
Nåväl, efter att ha dragit sig lite till så är dags för frukost. Lite fil och müsli och snabbläsning av tidningen (hinner konstatera att Breivik fått sin dom och att Fredrik Ljungberg ska lägga av). En kopp kaffe vid dator för att kolla gårdagens runda på warded. Glatt njuter jag av att åter konstatera att valet att inte cykla hem direkt efter jobbet på en fredagkväll utan ta en dryg timmes extra väg hem belönades med 2775 TP och 1005 PP under tiden samt en Beaver-medalj.
Styrkt av detta (kaffe och självberöm ;) ) så sätter jag av på en morgonpromenad med sikte på Utbyberget och VikingTomb. 4km och 50 minuter senare och med en total höjdskillnad på 100 m på regnvåta skogsstigar så är jag hemma igen med 370 TP och 2 PP mer än när jag började.

Jag fick dock njuta av denna utsikt får Utbyberget:


VikingTomb är som namnet anger en gammal vikingagrav.


Strax brevid denna zonn ligger också en utsiktspunkt.


Nu är strax dags att ta fram cyklen för att ta tillbaka några fler zoner.
Gött att höra! låter som en riktigt magisk färd!
Btw Vikingtomb var mitt föreslag, tror jag fått föreslå den tre gånger men det behövs för det är ett fin område samt fin utsikt där.

Brukar åka med bussen upp till sjön på fredagar när ja hämtat vovven och låta henne bada av sig.
Cyklade du upp/runt där då? Om något så från vikingtomb om du fortsätter vänster med stigen så går den en stig/stentrappor ner till fjällbo. Hela den vägen är magisk, se själv här har jag ett urklipp bilder därifrån med min gamla platta:
https://www.dropbox.com/sh/3nxb3j55n48zg11/697ohcfs0o
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by HappyF »

LoneDog wrote:
Zontjuven wrote:Helt underbart!
HappyF wrote:Det måste vara nåt fel när en man i sina bästa(?) år (på randen till 50) väljer att starta en lördag på detta viset:

Vaknar 7.30 och sträcker mig direkt efter surfplattan som ligger brevid sängen och drar igång Turf-appen för att kolla hur många zoner jag förlorat under natten. En hel del visade det sig (bl.a. FarbrorP och Commander som hade kvälls- och nattcyklat).
Nåväl, efter att ha dragit sig lite till så är dags för frukost. Lite fil och müsli och snabbläsning av tidningen (hinner konstatera att Breivik fått sin dom och att Fredrik Ljungberg ska lägga av). En kopp kaffe vid dator för att kolla gårdagens runda på warded. Glatt njuter jag av att åter konstatera att valet att inte cykla hem direkt efter jobbet på en fredagkväll utan ta en dryg timmes extra väg hem belönades med 2775 TP och 1005 PP under tiden samt en Beaver-medalj.
Styrkt av detta (kaffe och självberöm ;) ) så sätter jag av på en morgonpromenad med sikte på Utbyberget och VikingTomb. 4km och 50 minuter senare och med en total höjdskillnad på 100 m på regnvåta skogsstigar så är jag hemma igen med 370 TP och 2 PP mer än när jag började.

Jag fick dock njuta av denna utsikt får Utbyberget:


VikingTomb är som namnet anger en gammal vikingagrav.


Strax brevid denna zonn ligger också en utsiktspunkt.


Nu är strax dags att ta fram cyklen för att ta tillbaka några fler zoner.
Gött att höra! låter som en riktigt magisk färd!
Btw Vikingtomb var mitt föreslag, tror jag fått föreslå den tre gånger men det behövs för det är ett fin område samt fin utsikt där.

Brukar åka med bussen upp till sjön på fredagar när ja hämtat vovven och låta henne bada av sig.
Cyklade du upp/runt där då? Om något så från vikingtomb om du fortsätter vänster med stigen så går den en stig/stentrappor ner till fjällbo. Hela den vägen är magisk, se själv här har jag ett urklipp bilder därifrån med min gamla platta:
https://www.dropbox.com/sh/3nxb3j55n48zg11/697ohcfs0o
Jag gå-turfade från Utby/Fjällbo. Känner väl till området, jag har promenerat där mycket redan BT (Before Turf). Kan bara instämma i att det är mycket vackert där. Det är inte för inte som det är många klättrare i Utby-bergen. Det finns ett stort antal platser med vidunderlig utsikt över stan.
Hitcher
Posts: 10
Joined: 09 Jul 2012 21:10
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by Hitcher »

Här fick turfandet ett oväntat avbrott idag vid Gunpowder zone
Image
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by farbrorP »

Så du menar att det kom ett tåg där alltså?? :shock:
Måste ha kommit som en rejäl överraskning. :D
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by SunYour »

Hitcher wrote:Här fick turfandet ett oväntat avbrott idag vid Gunpowder zone
Va, finns det en GunPowderZone i göteborg också??
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by farbrorP »

Japp. Jag reagerade också över det. Dock heter den bara "Gunpowder".
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by SunYour »

Aja, dåså, kan jag somna om då :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by farbrorP »

Japp. Godnatt. :)
NiarB
Posts: 8
Joined: 18 Oct 2012 09:59
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by NiarB »

Började turfa på semestern i Norrland i somras. Väl hemkommen till Sollentuna så började jag fundera varför ingen tog den gula fina zonen mitt på Järvafältet. Var det för långt ut i skogen för storstadsborna tro?? Endera lördagen gav jag mig ut för att ta den, men efter att ha försökt att ta den från tre olika håll så fick [även] jag ge upp. Dagen efter och lite bättre förberedd så gick det bättre.

På väg ut från [zone]SäbyNightmare[/zone]:
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”