Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Ja, jag tycker ju det låter bra - men det var kanske inte så överraskande ! ;-)
ImageImage
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Glädjande nog har gräsplätten i närheten hemma fått sig två nya fotbollsmål. För turfs del handlar det om att TrainSpot har helt plötsligt hamnat på en fotbollsplan.
TrainSpot
TrainSpot
NyTrainSpot.jpg (69 KiB) Viewed 2057 times
Då tycker jag att det är dags att flytta upp zonen upp på den lilla kullen där zonförslaget lades från början, inklusive en liten inkludering av cykelvägen för dem som inte vill ha första parkett för att titta på alla förbipasserande tåg.

Alternativ 2 är att flytta åt andra hållet, men blir då ett enklare byte för bilturfare och risk att bli ännu en drive-in zone + att vi en vacker dag hoppas få en ny zon efter tunneln ca 300 meter väster ut :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SunYour wrote:Då tycker jag att det är dags att flytta upp zonen upp på den lilla kullen där zonförslaget lades från början, inklusive en liten inkludering av cykelvägen för dem som inte vill ha första parkett för att titta på alla förbipasserande tåg.

Alternativ 2 är att flytta åt andra hållet, men blir då ett enklare byte för bilturfare och risk att bli ännu en drive-in zone + att vi en vacker dag hoppas få en ny zon efter tunneln ca 300 meter väster ut :-)
Bara cykelvägen är med så är det OK för mig, mitt i pulkabacken är inget ställe jag vill ta mig till i vinter... Alternativt kan man använda gräsplätten som syns i höger överkant i bilden också.
ImageImage
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Du är en riktig slackerturfare du Optimus...
Men behöver man 40 minuter på sig för att hitta rätt till KillerZone, så kanske :-D

Pulkabacken är ju bara 5 meter hög på sin höjd :-)

Det enda negativa med området är ju att det är en lite halvstor lekplats precis med början uppe på kullen och öster ut. Dock ytterst sällan nån åker i rutschkanan från kullen, än mer sällan nån är i den svaga sluttningen ned mot cykelvägen då det avgränsas av diverse träd och buskage...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Zoner flyttade.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SunYour wrote:Du är en riktig slackerturfare du Optimus...
Men behöver man 40 minuter på sig för att hitta rätt till KillerZone, så kanske :-D
Mmmm.... Jag kanske får skaffa telefon med de Ryska satelliterna i jag också... :roll:

Jo, jag föredrar raksträcka framför kullar men tänkte mest på att man 1) Är i vägen för barnen :o 2) Det kan vara halt i en pulkabacke :shock: (Och ska vi flytta den från en fotbollsplan kanske inte en pulkabacke är perfekt...)

Men du fick den i pulkabacken och jag på cykelbanan - så alla är nöjda ! :D
ImageImage
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Drive-in zon lät intressant. Snart kommer snön och då tänkte jag byta fordon. Är det något som egentligen hindrar att den flyttas till andra sidan?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Zonen ligger bra nu, ibland får man fortfarande ta sig ut på gräset för att ta den...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Salasport bör nog flyttas då den ligger mitt i en korsning, ingen höjdare att ta den med trafiken där.
Google Maps stämmer inte överens med verkligheten här. Dock har jag just nu inget bättre förslag vart den ska ta vägen. Kanske söder om fotbollsplanen


Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Instämmer med Westeras. Även om biltrafiken är låg så ligger zonens mitt över bilvägen.

Salapark borde flyttas eller döpas om. Parken ligger 300 - 400 meter från zonen. Ett alternativ är vid gamla (och fina) ingången, längs med gångstigen bakom parken, vid vattnet.
Locked

Return to “Västmanland”