Lagturf

User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Lagturf

Post by Isengrim »

knegge wrote:
Isengrim wrote:Det skulle vara kul att kunna sortera på de olika kolumnerna. Sen skulle jag gärna se unika unika/snitt oxå på teamen.
Det finns ju redan sortering, men det är javascript-baserat så om du har scriptblocker så måste du tillåta siten.
Man klickar helt sonika på den kolumn (headern) man vill sortera.

Unika vet jag inte hur jag ska få fram faktiskt. Snitt finns ju ovanför tabellen (i teaminfo)? Eller tänkte du på snitt PPH/zoner ?
My mistake, trevligt :D

Tänkte unika totalt och unika/turfare. Men får du inte fram infon nu så är det ju inte så mycket att göra. Tänk iaf.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

Kajowi wrote:Sola i Karlstad fortsätter att provocera...

Innan hade jag lagt till miha och Spix.
Sen hade de båda även sökt till gruppen, och jag lyckades lägga till dem, en gång till... 8-)

miha
miha
Spix
Spix
Kajowi
hahum, bra bugg (:
har fixat den nu samt tagit bort dubletterna i det aktuella laget.
Image
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by RedWulfr »

Först vill jag säga "ÄNTLIGEN!!!!" för det här har jag väntat på länge!

Sedan vill jag lägga in en brasklapp angående vilka som är med i respektive lag. Jag hade till idag missat totalt att den här funktionen var återstartad, men döm av min förvåning när jag ser att jag redan är med ett lag. Nu råkar det vara ett lag jag VILL vara med i, men det är lite skrämmande att man kan adda folk hur som helst utan att de vet om det. På så sätt kan vilket lag som helst "leecha" sig till bra positioner bara genom att spamadda topspelare hur som helst. En aktiv bekräftelse från den som blir addad i ett lag borde vara minimum för att man ska kunna lagspela på allvar. Over and out, för åter igen. "ÄNTLIGEN!!!" :)
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

RedWulfr wrote: Sedan vill jag lägga in en brasklapp angående vilka som är med i respektive lag. Jag hade till idag missat totalt att den här funktionen var återstartad, men döm av min förvåning när jag ser att jag redan är med ett lag. Nu råkar det vara ett lag jag VILL vara med i, men det är lite skrämmande att man kan adda folk hur som helst utan att de vet om det. På så sätt kan vilket lag som helst "leecha" sig till bra positioner bara genom att spamadda topspelare hur som helst. En aktiv bekräftelse från den som blir addad i ett lag borde vara minimum för att man ska kunna lagspela på allvar.
Eftersom det är väldigt olika konstellationer på lagen så är ju inte alla jämförbara med varandra. Har sagt det tidigare och håller nog fast vid att det bör vara enkelt att skapa lag och det innebär lite frihet under ansvar att lägga till random folk av random anledning.
Som det är idag kan man ju adda med username eller epost, så det finns ju inte möjlighet att skicka ut nått slags bekräftelsemail till alla. Sen hade jag inte tänkt skicka mail från den, alls.
I framtiden kan det ju vara aktuellt att ha exkluderingslistor, t.ex om man ständigt blir addad i ett lag man inte vill vara med i, men än har det nog inte varit ett problem ?
Iden om att ha särskilda lagtyper där det bara är möjligt att gå med efter någon verifieringsprocess har varit på förslag, men det är långt ifrån färdigt.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Lagturf

Post by Jimo »

Spelar man lag mot lag så har man allt koll på det andra laget och framförallt har man en färdig överenskommelse innan spelstart. Det finns annat att prioritera.

Vi uppskattar att du lägger ned tid på detta Knegge. Tumme upp!
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Lagturf

Post by Isengrim »

Dom här Västerås lagen med färger, skall det bli nått av dom? Nu ser det ju bara fånigt ut... och dom har haft enbart en och samma medlem i alla lagen länge nu.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

Jag har skrivit ihop en snabbstartsguide, http://turf.kng.se/lagturf/index.php?page=manual
Den finns under About annars.
Hojta om det är katastrofstavning nånstans eller nått som saknas.
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Lagturf

Post by Isengrim »

4 medlemmar verkar vara vägen att gå...

Just nu.
Snitt - medlemar
1:a Turfheroes
112633 - 4
2:a BikeSthlm
91051 - 4
3:a Girls With Tiaras
60746 - 4
4:a Vasteras
42432 - 33
Turfheroes får väl döpa om sig till den numera avsomnade gruppen +45 turfers ;) med tanke på rankingsförändringen...
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Lagturf

Post by GuteLappen »

Bra jobbat kneggen med LagTurf.

Vi har nu två lag på Gotland som skall bråka med varandra :D

Feature requests:
Placering framför lagnamnet.
Alphasortering ej casesensetive.
Historik, kunna se tidigare omgångars resultat, är medveten om att det kräver lite mer utveckling, men vore intressant.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

GuteLappen wrote:Bra jobbat kneggen med LagTurf.

Vi har nu två lag på Gotland som skall bråka med varandra :D

Feature requests:
Placering framför lagnamnet.
Alphasortering ej casesensetive.
Historik, kunna se tidigare omgångars resultat, är medveten om att det kräver lite mer utveckling, men vore intressant.
tackar tackar (:

Har klurat på detta med placering, egentligen är det ju bara en samling olika lag med olika konstellationer, så jag vet inte riktigt hur man skulle rangordna dessa på ett enda sätt. Alternativt är ju att man gör tabellen numrerad baserat på sorteringen, men det kräver än mer js-trolleri.

Sorteringen skall jag kika på, det är i dagsläget ett javascript (vilket jag inte är särskilt bra på) men utöver det så vill jag själv att den ska sortera i "rätt" ordning första klicket.

Historik har jag tagit ställning till tidigare och jag hade inte tänkt lagra historiska data utan bara aktuell poäng, men vi får se om det blir några få undantag på det, det kommer säkert inte att bli exakt heller. Rent principiellt så tycker jag det mesta hör hemma på warded, men lagspecifika saker kommer nog aldrig dit så det kan vara nått.
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”