Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Moderator: Zonemakers

zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

Trollhättan är undernärda. I en stad större än Udevalla så har vi 12 zoner. Det känns magert.
Mitt förslag är att lägga lite nya zoner runt om i staden. Bla Ekeparken, Storegårdsparken, götalundens kyrka, slussarnas slusscafe, lextorpskyrkan, kronogårdstorget, kopparklinten, knorren badet, sandhemsspåret, slätthult, kärlekens stig, halvors vägs parken. Näl sjukhuset, paradisskolan, stavreskolan, och kanske någon mer.

Vi i Trollhättan blir glada för varje förbättring.
Vänligen! Zaqsen.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by LoneDog »

Tror dom skulle kunna lägga till zoner lättare om du föreslog positioner så som jag gjorde här
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

Samtidigt såg jag att om Storgöteborg skulle ha lika många zoner som kalmar i förhållande skulle ni ca 1500 zoner. Kalmar har ca 60 på ca 35 000 inv. Det finns vissa saker som spelmakarna inte har så bra koll på. eller klart förmycket att göra i alla fall.
Tack Lonedog! Jag får nog hjälpa till lite jag med!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by Blabert »

zaqsen wrote:Samtidigt såg jag att om Storgöteborg skulle ha lika många zoner som kalmar i förhållande skulle ni ca 1500 zoner. Kalmar har ca 60 på ca 35 000 inv. Det finns vissa saker som spelmakarna inte har så bra koll på. eller klart förmycket att göra i alla fall.
Tack Lonedog! Jag får nog hjälpa till lite jag med!
Anledningen till att det till viss del är större antal zoner/inv i mindre städer är att det ska bli någorlunda spelbart. Det finns inte 5000 zoner i Storstockholm också pga det skulle blir extremt skevt i pph och dessutom ganska tråkigt när det finns zoner i vartannat gathörn.

OT: självfallet ska Trollhättan ha mer zoner, lägger i min växande to do.. :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

Här är en förslags karta med ganska goda punkter ur både turist och motionssynpunkt. Det fattas ett par punkter i slussområdet framför allt. Till ytan är Trollhättans tätort relativt stor med dryga milen lång och nästan lika bred. Många ställen kan ligga 20 meter från varandra och ändå vara kilometer från varandra att ta sig till.
Om det är intressant får ni gärna ett förslag på slussområdet med ;)
Vänligen Zaqsen.
Ps StorGöteborg består av 930 000 invånare.
Attachments
Några förslag,
Några förslag,
Trollhattan_turf.jpg (200.92 KiB) Viewed 3026 times
zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

En bild på "Deathwishbridge" och en med utsikten åt andra hållet neråt älven
Attachments
Alvrummet_kopparklinten.jpg
Alvrummet_kopparklinten.jpg (45.4 KiB) Viewed 2995 times
DSC01084.JPG
DSC01084.JPG (51.41 KiB) Viewed 2995 times
zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

Knorren trollhättan med bad o fotboll
Attachments
knorren.jpg
knorren.jpg (28.7 KiB) Viewed 2994 times
zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

Oldtimer Trollhättan.
Attachments
Oldtimer.JPG
Oldtimer.JPG (245.46 KiB) Viewed 2994 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by Blabert »

Lite blandat nytt.
Image
zaqsen
Posts: 8
Joined: 30 Sep 2012 17:49
Country: Sweden

Re: Zoner till undernärda Trollhättan (Saabsvält)

Post by zaqsen »

Tack! Underbart! Det känns verkligen behövligt.

Skulle ni inte kunna sätta zoner tex efter Göteborgsvarvets sträckning eller Vätternrundan? Kanske Vasaloppet? Skulle inte det ge er uppmärksamhet?

Nästa tanke är att sätta zoner utanför tex nära Entren till högskolor och sportanläggningar som ger er lite gratis reklam. Det är många sport utövare som säkert skulle tilltalas av turf och studenter som behöver lite sido arbete.

Sen är turistmål självklara punkter för att få turfare att resa runt och se vackra o udda platser. Senaste förslaget från mig är bron vid 1844 års sluss tex. Vackert, spännande och värt ett besök.

Efter att turfat runt i Uppsala och lite i västerås så känns det verkligen som om vi här i väst behöver tillskott. Det var 15k poäng på någon timme där. I götet är det närmast ett dagsverke. Med Uddevalla och Vänersborg är Trollhättan lika stor som Västerås och då har vi nästan 60 zoner. Götet är mer än dubbelt så stor som Västerås och Uppsala tillsammans Eller 2/3 av stor Stockholm. Med dessa punkter som Trollhättan fått är det mycket roligare att turfa här och ett bättre stopp för alla gäster. Men allt kan bli bättre, Ha inte för bråttom med att placera punkterna bara, så att vi får riktigt roliga punkter.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”