Förslag på zoner Mjärdevi/Universitet/Lambohov i Linköping

Moderator: Zonemakers

turfing
Country: Sweden

Förslag på zoner Mjärdevi/Universitet/Lambohov i Linköping

Post by turfing »

Jag har lagt förslag i appen också:

Gång/cykelvägen vid räddningsstationen (ev flytta DrivingZone som ligger rätt knepigt till längst in på ett övningskörningsfält som snart kommer att bli byggarbetsplats)

Gång/cykelvägen vid friidrottsarenan/Bo2016-utställningen (ingendera syns på kartan i appen)

Gång/cykelvägen vid tennisbanorna bakom Collegium

Dessutom tycker jag att det skall finnas zoner i eklandskapet (Rosenkällasjön och några till) och i Slaka, till att börja med vid kyrkan.
Last edited by turfing on 29 Oct 2012 10:31, edited 1 time in total.
Mazarin

Re: Förslag på zoner Mjärdevi/Universitet i Linköping

Post by Mazarin »

Bra idéer. Tycker att det finns ett stort behov av fler zoner i Linköping, särskilt då i stans västra delar.

Några kommentarer...

> Gång/cykelvägen vid räddningsstationen (ev flytta DrivingZone som ligger rätt knepigt till längst in på ett övningskörningsfält som snart kommer att bli byggarbetsplats)
- Lustigt nog har jag föreslagit en vid den gcvägen också, fast en 200m längre västerut i den mysiga tallskogen.
- DrivingZone, vill jag helst behålla så länge som möjligt, den är en av få zoner i stan man kan hoppas få behålla i några timmar.
Tycker det är bra med lite variation, både vad gäller svårighetsgrad att ta, och vad som zonen består av (alla kan inte vara gräsmattor).

> Gång/cykelvägen vid friidrottsarenan/Bo2016-utställningen (ingendera syns på kartan i appen)
- Och den här tänkte jag föreslå så fort tillfälle ges, dvs nästa månad (hade tänkt lägga den vid pyramiden utanför Valla Arena)

> Gång/cykelvägen vid tennisbanorna bakom Collegium
- Gillar!

> Dessutom tycker jag att det skall finnas zoner i eklandskapet (Rosenkällasjön och några till) och i Slaka, till att börja med vid kyrkan.
- Håller med. Har tänkt lägga förslag på en vid fågeltornet vid Rosenkällasjön, men förslagen tar slut för mig hela tiden...
- Finns en hembygdsgård mittemot kyrkan i Slaka (vid cykelbanan), och en domarring, och lite längre bort finns grusgropen...

- För övrigt anser jag att det skulle vara bra med några zoner mer direkt väster om city, tex längs med Haningeleden.
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
turfing

Re: Förslag på zoner Mjärdevi/Universitet i Linköping

Post by turfing »

Nu har jag lagt månadens förslag: Mjärdevi Västergård, Lejonskulpturen i Lambohov och vid "solhusen" i Lambohov.
Mazarin

Re: Förslag på zoner Mjärdevi/Universitet/Lambohov i Linköpi

Post by Mazarin »

Mycket bra förslag!

...och kusligt hade tänkt lägga två av dem själv. Nu la jag förslag i Mjärdevi istället (extremt hög trafik för att vara i utkanten av en stad).

Hoppas de blir verklighet!
turfing

Post by turfing »

Mazarin wrote:...och kusligt hade tänkt lägga två av dem själv. Nu la jag förslag i Mjärdevi istället (extremt hög trafik för att vara i utkanten av en stad).
Nyfiken, vilka av mina var det du också tänkt lägga och var har du föreslagit zoner i Mjärdevi?
Mazarin

Post by Mazarin »

Solhusen (vet iofs inte exakt var du tänkt, men det finns en stor öppen yta där mellan husen, vid huvudcykelleden mot universitetet och stan)
och
Lejonstatyn (när jag bodde i Lambohov brukade ungarna i området kalla stället för Lejonskogen)

Mina egna förslag:
1. Vändplatsen mellan Ericssonhusen.
2. "Bakom" golfbanan där cykelbanan går ut mot Malmslätt.
3. I Åtvidaberg (blev ett rätt roligt namn så jag var bara tvungen, plus att det är ett mycket bra ställe att lägga en zon på)
turfing

Post by turfing »

Hoppas att vi får lite fler zoner här snart!
Linkosteal

Post by Linkosteal »

Jag tycker det känns mer viktigt att lägga någon fler zon längs lambohovsleden eller området norr om den. Det skulle binda ihop Lambohov bättre med city. De zoner som finns där idag är betydligt jobbigare att ta än genomsnittszonen. "Drivingzone" tycker jag är den drygaste zonen i hela Linköping eftersom vägen är så otroligt dålig.
Någon eller några av de blå zonerna på kartan tycker jag skulle ge fler möjligheter att ta sig till / från Lambohov på ett roligt sätt.
Attachments
Lambohovsleden
Lambohovsleden
Capture.JPG (75.81 KiB) Viewed 3467 times
turfing

Post by turfing »

Håller helt och hållet med om att området behöver knytas ihop bättre med centrum, både längs Lambohovsleden, bussgatan mot Garnisonen och genom Vallaskogen, förbi Irrblosset.

Dessutom skulle det vara bra med fler zoner ut mot Jägarvallen/Malmslätt, ex.vis vid djursjukhuset och återvinningscentralen till att börja med och några på cykelvägen mellan Tokarp och Skäggetorp.

Några mullezoner i Kärna mosse skulle inte heller vara så dumt.

Intressant att kolla på denna karta från Warded där det syns vilken trafik det är i området.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Ska kika lite på detta vid tillfälle :-)
Image
Post Reply

Return to “Östergötland”