Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Önstensborg + ByTheLake

Post by SunYour »

Idag blev det besök vid den närliggande mullezonen onstensborg.
En helt klart oväntat intressant upplevelse kan man säga, men för att tweaka till zonen lite, skulle i alla fall jag vilja flytta den 5 meter ost, och samtidigt göra den 5 meter större åt norr, kanske även nån meter större åt söder dessutom...

Zonen ByTheLake är en ganska trist plats, då den ligger mitt på ett stort asfalterat område. Jag förstod först idag varför den ligger där den ligger, då det enligt kartan är en stor gräsyta där och antydan till strand. Vägen fram är dock avstängd med bommar.
Jag föreslår antingen (se karta: http://goo.gl/maps/W2ftt)

A: ca 200 meter norr nängs vattnet där det finns en liten utomhuskyrka.
B: en placering nordväst, dvs rakt väster om huset som idag ligger norr om zonen. Det finns en liten kulle där, där man får finare överblick över området.

Nån zon till i området skulle säkert inte skada för att få upp takeoverfrekvensen lite...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Att ändra på onstensborg finns ingen anledning, zonen är helt okey. Föreslå en ny zon som du kan tweaka till istället, finns ingen anledning att göra om befintliga bra zoner.
ByTheLake kan jag hålla med om att det finns trevligare platser i närheten för, småbåts hamnen där halva zonen ligger finns det utbyggnads planer för så en flytt är okey tycker jag. Att lägga den vid kapellet kan vara skoj, vem tar zonen och kan ta ett foto på en vigsel samtidigt ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Velocipedryttaren wrote:Att ändra på onstensborg finns ingen anledning, zonen är helt okey.
Visst, den ligger ungefär där den borde, men bättre att den ligger mitt i "epicentrum av attraktionen" så att säga :-)
Jag var där ganska länge och tyckte min position var i det närmaste exakt med omgivningen. Därav optimeringen.
För den som inte varit där, vill jag inte avslöja varför, ja du vet ju varför, ryttarn.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

SunYour wrote:
Velocipedryttaren wrote:Att ändra på onstensborg finns ingen anledning, zonen är helt okey.
Visst, den ligger ungefär där den borde, men bättre att den ligger mitt i "epicentrum av attraktionen" så att säga :-)
Jag var där ganska länge och tyckte min position var i det närmaste exakt med omgivningen. Därav optimeringen.
För den som inte varit där, vill jag inte avslöja varför, ja du vet ju varför, ryttarn.
Den som inte ser sig om vid zonen får skylla sig själv att dom missar det.
Jag är emot små flyttande av fungerande zoner efter att man förstörde både ett antal tennisplanzoner och Enterikea på detta sätt, låt zoner vara i fred även om zonen inte ligger helt perfekt efter någons önskan.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Du har rätt, även fast du har delvis fel, men i det här fallet bommade man själva målet.
Heja gnällbältet :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Clerkcroft har sett lite sorglig ut ett tag då det börjar synas en stig i gräsmattan, idag kom det också sura kommentarer från närboende när jag tog zonen. Hög tid att flytta denna lite underligt placerade zon tycker jag.
Flytta ut den mot norr där det finns cykelbanor/gångar som man kan cykla på istället för gräsmattorna, var på plats och hittade ett ställe jag tycker är bra. Går att nå från fyra håll (race vänligt ;) ) och ligger på asfalt så vi inte förstör något. Stäld mig där jag tycker zonen ska ligga och tog ett screenshoot.
Screenshot_2012-11-06-12-23-13.1.PNG
Screenshot_2012-11-06-12-23-13.1.PNG (242.93 KiB) Viewed 1993 times
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Velocipedryttaren wrote:Clerkcroft har sett lite sorglig ut ett tag då det börjar synas en stig i gräsmattan, idag kom det också sura kommentarer från närboende när jag tog zonen. Hög tid att flytta denna lite underligt placerade zon tycker jag.
Flytta ut den mot norr där det finns cykelbanor/gångar som man kan cykla på istället för gräsmattorna, var på plats och hittade ett ställe jag tycker är bra. Går att nå från fyra håll (race vänligt ;) ) och ligger på asfalt så vi inte förstör något. Stäld mig där jag tycker zonen ska ligga och tog ett screenshoot.
Screenshot_2012-11-06-12-23-13.1.PNG
Du har helt rätt, jag har också bekymrats över spåren en dryg vecka nu. Ditt förslag är bra !
ImageImage
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Optimus wrote:
Velocipedryttaren wrote:Clerkcroft har sett lite sorglig ut ett tag då det börjar synas en stig i gräsmattan, idag kom det också sura kommentarer från närboende när jag tog zonen. Hög tid att flytta denna lite underligt placerade zon tycker jag.
Flytta ut den mot norr där det finns cykelbanor/gångar som man kan cykla på istället för gräsmattorna, var på plats och hittade ett ställe jag tycker är bra. Går att nå från fyra håll (race vänligt ;) ) och ligger på asfalt så vi inte förstör något. Stäld mig där jag tycker zonen ska ligga och tog ett screenshoot.
Screenshot_2012-11-06-12-23-13.1.PNG
Du har helt rätt, jag har också bekymrats över spåren en dryg vecka nu. Ditt förslag är bra !
MazzRacing har visst fått en utskällning där också :(
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Lite fixat.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

StarDust wrote:Lite fixat.
Kul med ny zon också, men det är en riktig drive-in zon. Den lilla ljusa i zonens övre del är en förstärkt del att tex parkera på.

Förslag på justering är att lägga AirShowzonen väster om vägen, eller bara lite mer sydöst...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västmanland”