Förslag till nya stråk i Umeå

Moderator: Zonemakers

bUs

Re: Sv: Förslag till nya stråk i Umeå

Post by bUs »

Tror inte det är menat från någon att provocera, tror snarare att det kan finnas en frustration att inte kunna turfa för de som ibland befinner sig på annan ort än inne i stan. Turf har ju blivit en viktig del i mångas liv och kan själv tänka mig hur svår abstinensen skulle bli om jag själv befann mig 10 mil från närmsta zon under en längre tid :-D håller med R@W om att 'turistturf-problematiken' inte bör vara ett problem om några zoner placeras i de mindre orterna i Norrland. Det är trots allt väldigt långa avstånd för få poäng som vi pratar om. Kan också känna att man nästan tar för givet att det ska finnas någon eller några zoner i de lite "större" orterna i Norrland.

Vill också säga att ni som lägger ut zoner verkligen gör ett kanonjobb! Är ständigt imponerad av zonernas väl uttänkta placeringar och hur få zoner som faktiskt behöver felanmälas! Fast det är ju viktigt att även vi lokala turfare framför våra åsikter och hjälper till att skapa en bra turfmiljö! Keep up the good work! :-D

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Bluebirch
Country: Sweden

Post by Bluebirch »

Jag vet inte hur man tänker kring det där att vi i Umeå kan konkurrera med andra orter. En sak vi INTE har är en mängd zoner som kan generera PPH. Skall man ta sig någonstans i Umeå är det TP som gäller.

SB

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
Bluebirch

Post by Bluebirch »

Och apropå stråk, så vill jag tacka så mycket för det nya (och efterlängtade) stråket söder om älven, mellan Röbäck och Klabböle! Jag har lagt ut bilder på zonerna i Facebook-gruppen "TURF Umeå". Kan posta dem här också om ni vill. :-)

SB

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
affanicaffan

Re: Förslag till nya stråk i Umeå

Post by affanicaffan »

Här har vi ett område där det behövs fler zoner, vägen till travet:
https://www.dropbox.com/s/xvbp338bgh6ww ... .09.40.png

Detta skulle kunna lösas genom att lägga till några av dessa zoner:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 46e7582725

Utöver detta har vi också några förslag på ett nytt stråk vid tavleliden, och ett stråk runt flygplatsen :D
Vi lägger upp dessa inom kort!
Last edited by affanicaffan on 09 Dec 2012 11:42, edited 1 time in total.
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan

Post by affanicaffan »

Förslag till ett nytt stråk runt flygplatsen, inte det allra viktigaste stråket att lägga in, men det kan ju vara roligt med idéer:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 072e8a9ede
Jaktfalk

Post by Jaktfalk »

När turfandet har växt som det gjort i Umeå den sista tiden är vi några som diskuterat just nya slingor i våra ytterområden. När även våra ytterzoner ger 6 PPH tyder ju detta på att turfarna skulle bege sig ännu längre från centrum ifall de bara kunde. Dessa slingor bör innehålla några zoner som gör det värt för turfaren att ta den nya slingan istället för trängseln i stan.

Ett lysande bra exempel är den senaste slingan som går från Röbäck över Klabböle. Ett antal zoner, som ger bra poäng, på en slinga som drar ut startfältet. Mycket bra.

Som affanicaffan skrivit så är det inte superakut med dessa slingor, men de skulle lämna utrymme till fler turfare och skapa ett nytt strategiskt tänkande hos våra turfare, i alla fall hos dem som verkligen fastnat i detta fantastiska spel.

Här kommer mitt ödmjuka bidrag:
https://maps.google.se/maps/ms?msid=205 ... 2C0.034976

/Jaktfalk
affanicaffan

Post by affanicaffan »

Jaktfalks förslag öppnar även upp för ett helt nytt Turfsamhälle i Innertavle, några hundra meter bortanför CityLimits, och i förlängningen också ända bort till Täfteå :)
+1 på detta förslag!
fredrik70

Post by fredrik70 »

2-3 zoner efter cykelbanan som går bredvid nya väg 92 mellan Hissjövägen och Vännesvägen(blå vägen). Tog den vägen och efter att jag tagit zonen testdrive och siktade mot abruptzone. Kändes tomt att cykla den "långa" vägen utan nån zon att ta. Cykelbanan är nygjord och i helt perfekt skick.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Men syns inte på kartan?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
affanicaffan

Post by affanicaffan »

SunYour wrote:Men syns inte på kartan?
http://www.openstreetmap.org/?lat=63.85 ... 4&layers=M

Kanske att det finns något zonförslag också?
Post Reply

Return to “Västerbotten”