Problem att lägga zonförslag

Moderator: Zonemakers

Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Problem att lägga zonförslag

Post by Skuggvarg »

Det strular alltid när jag ska lägga förslag på nya zoner. Jättesvårt att placera kartpunkterna där jag vill ha dem, ibland flyttas den första punkten när jag försöker placera den andra punkten, men när jag medvetet försöker flytta den första punkten går det aldrig. Att justera zonen efter att punkterna placerats verkar vara helt omöjligt, så det är alltid mycket meck att lägga en ny zon. Att träffa rätt med sina klumpiga fingrar, trots maximal inzoomning, är toksvårt. Ingen precision what-so-ever, och som sagt; ingen möjlighet att flytta kartpunkten i efterhand.

Försökte nyss lägga förslag på en ny zon och då förflyttades de placerade kartpunkterna när jag placerade en ny kartpunkt. Tydligen tyckte appen att det inte var okej att ha kartpunkter där jag ville ha dem?

Ska det vara så här krångligt eller är det jag som gör fel och isåfall hur ska man göra? :shock:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by tomtebloss »

Det var länge sen jag la några förslag. Så visste inte ens att man kunde flytta sin punkter. Trodde man la tre eller flera punkter och så skapades en zon utefter dessa.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by TBIT »

Jag trodde inte heller det gick att flytta punkter efter att man satt dem. Om jag minns rätt så har jag upplevt att första punkten ritas ut på fel plats innan man satt andra punkten och sedan blir det rätt. Men om jag gör fel så börjar jag från början. Det är inte så noga, zonläggarna justerar ändå som de tycker passar sedan!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by Skuggvarg »

TBIT wrote:Jag trodde inte heller det gick att flytta punkter efter att man satt dem. Om jag minns rätt så har jag upplevt att första punkten ritas ut på fel plats innan man satt andra punkten och sedan blir det rätt. Men om jag gör fel så börjar jag från början. Det är inte så noga, zonläggarna justerar ändå som de tycker passar sedan!
Det är framförallt den första punkten som flyttas helt random. Den kan hamna rätt först, men efter att ha satt ut den andra punkten kan den första punkten hamna på en helt annan plats, men det kan lika gärna bli så att när man ska sätta den andra punkten så flyttas den första direkt, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag vet bara att det kan krävas 10-20 försök för att få zonen på rätt ställe.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by SunYour »

Ja, det kan uppföra sig lite skumt i max inzoomat läge.
Fokusera på att göra en fyrkant bara. Lägg krutet på att ge ett bra namn istället, och följ upp med ett foto här på forumet sedan för att öka chanserna, eller om du vill sväva ut med en förklaring till varför zonen skall läggas in.
Zonförslagen som väljs ut att bli zoner justeras oftast av zonläggarna innan de läggs in, så formen är inte jätteviktig.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by Wallen »

SunYour wrote:Ja, det kan uppföra sig lite skumt i max inzoomat läge.
Fokusera på att göra en fyrkant bara. Lägg krutet på att ge ett bra namn istället, och följ upp med ett foto här på forumet sedan för att öka chanserna, eller om du vill sväva ut med en förklaring till varför zonen skall läggas in.
Zonförslagen som väljs ut att bli zoner justeras oftast av zonläggarna innan de läggs in, så formen är inte jätteviktig.
Vi kanske skulle ta upp frågan igen om att zonförslag endast läggs med en punkt.....
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:15, edited 3 times in total.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by tomtebloss »

Mycket väl utfört och skrivet. Kan varken bekräfta eller dementera dock.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by TBIT »

wanwa wrote:.
.
.
Det vore bra om fler här kunde testa mina teorier och se om de stämmer så kan vi ju felanmäla det på rätt ställe sen.
.
.
.
Mäktigt jobbat! En förenkling vore ju som Wallen skrev:
Wallen wrote:Vi kanske skulle ta upp frågan igen om att zonförslag endast läggs med en punkt.....
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Problem att lägga zonförslag

Post by Blabert »

Ja, det verkar ju vara som Wanwa beskriver. Att punkterna inte går att flytta är nog som det ska...Relativt bra bugg då det är bättre för zonbyggarna med mindre punkter iofs... Att återgå till det gamla med bara en punkt känns trist dock.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
Image
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”