[FÖRSLAG] Motivera att ha GPSen aktiv

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Tycker DU att det skulle behövas uppmuntran till att ha igång sin GPS?

Ja, helt klart!
14
93%
Nej, onödigt.
1
7%
Bryr mig inte.
0
No votes
 
Total votes: 15

User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

[FÖRSLAG] Motivera att ha GPSen aktiv

Post by eddyueue »

Jag tycker att det är roligare när andra turfare har på sin GPS när de turfar. Eftersom det bara finns nackdelar med att ha på GPSen när man inte är i någon zon tycker jag det är på tiden att man fixar en fördel.

Mitt förslag är att man får några extra takepoints om man inte stängt av GPSen sedan senaste zonövertagande inom 10-15 minuter. Alltså: man tar en första zon på sin turfrunda. Efter övertagandet så har man 10-15 minuter på sig att ta en zon och få extra takepoints om man under tiden haft på sin GPS.

Detta tror jag skulle göra att folk överväger att ha på GPSen istället för att alltid ha den avstängd mellan zonövertagningarna. Förhoppningsvis leder detta till ett mer spännande Turf där man ser sina motståndare på kartan :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by Arias »

Riktigt bra förslag, glad att någon drog upp det !

Då det roligaste med att turfa mot andra är när man vet vart de är, behövs helt klart lockbete för att få fler att använda GPS mellan zonerna!
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by Drassen »

Vi gillar idén starkt...men hur tillämpar man KISS på detta...utveckla gärna lite idéer...redan nu är det ju lite bökigt för nybörjare att förstå allt med blocktider osv.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by eddyueue »

En text i tutorial. En text i help. Eller rentav en text i zonövertagningsmeddelandet: "Keep turf and your gps active and gain 5 extra takepoints next conquer"
"inom 10-15 minuter" hade jag bara med för att ingen stackare ska sitta med turf på i 1 timma o sen inte ha batteri kvar för o ta nån zon :D sånt får man ju planera själv faktiskt...

Om man tagit en zon och sedan klickar på en annan kan det stå att man får +5 om man nu inte stängt av turf eller gps sedan övertagandet, som det redan står hur många takepoints man får.

En liten ikon (!!!!) någonstans på skärmen som man kan klicka på och som säger att man är berättigad till extra takepoints nästa takeover.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by tomtebloss »

Ett meddelande kan visas när man slår av och på gpsen som berättar att man får mera poäng om man har den påslagen. Fast det stör kanske mer än nyttan med det?
User avatar
ainali
Posts: 5
Joined: 03 Jan 2011 00:02
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by ainali »

Det kanske är svårt att förklara för en nybörjare men en idé är att poäng per timme endast fungerar om GPSen har varit aktiverad lika många minuter som zonen ger poäng per timme. Ex. Om man tar en zon som ger 3 poäng per timme måste man ha GPSen igång i minst tre minuter direkt efter att man har tagit zonen för att poängen ska börja trilla in.
Image
ImageImageImage | Google Nexus S
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by sweet »

Vad är syftete med att ha GPSen i gång förutom att den suger batteri :)
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by eddyueue »

sweet wrote:Vad är syftete med att ha GPSen i gång förutom att den suger batteri :)
Ingen, just nu. Men om alla hade GPSen på när de turfade skulle det vara mycket roligare då man faktiskt ser var folk är och vart de är på väg. Fördelen då skulle kunna vara att man får fler poäng när man tar zoner...
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by mortuus »

hade jag varit i stockholm hade jag stängt av den i taktik syfte så ingen vet var man är på väg och dyker upp ;)
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Motivera att ha GPSen aktiv

Post by sweet »

mortuus wrote:hade jag varit i stockholm hade jag stängt av den i taktik syfte så ingen vet var man är på väg och dyker upp ;)
Jag gör det samma...
Post Reply

Return to “Förslag”