Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Energy »

Jag har bara turfat i några veckor, och ser det mest som en motivator att komma ut och motionera. Det innebär att jag ofta tar cykeln till ett område med zoner och tar en löprunda där. Sedan brukar jag ta ett MTB-pass ibland för att täcka ett större område. Då jag pendlar till jobbet med elcykel händer det att jag stannar till på vägen och tar någon zon också. Hittills har jag inte tagit bilen, men jag har inget problem med de som gör det. Och reglerna är ju solklara - allt från apostlahästar till rymdfärja är ok. Jag har dock principen att använda cykel eller springa, därför att för MIG är det motionen som är viktig, och att samla zoner är en extra krydda. Vilka skäl andra har är upp till dem.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:19, edited 2 times in total.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Blabert »

Reglerna är ju på ett sätt solklara, då det i praktiken bara finns en: fejka inte din position.

I övrigt är denna information från appen ett bra rättesnöre:

Image

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:18, edited 1 time in total.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Isengrim »

Ser fram emot den dagen Turf finns i tex Dubai och nån där ser det som en bra idé att använda helikopter. Allt är tillåtet...

Vad gäller fö för Bonanzor?
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:16, edited 1 time in total.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Blabert »

wanwa wrote:
Blabert wrote:Reglerna är ju på ett sätt solklara, då det i praktiken bara finns en: fejka inte din position.
Jag får väl nöja mig med det som svar, även om jag fortfarande tror att det vore vettigt om detta sågs över.
Blabert wrote: I övrigt är denna information från appen ett bra rättesnöre:
Låter lite som att jag skulle behöva det bara för att jag ställer frågan.

Nåväl, Tack då.
Att det borde ses över håller jag med om, man kan säkert aldrig vara nog tydlig.

Jag länkade den bilden från appen eftersom jag trodde att det kunde vara intressant för diskussionen och/eller andra som läser. Jag sitter inte och pekar med hela handen när jag gör det, jag lovar.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 16:16, edited 1 time in total.
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by kaninmage »

Lite Off Topic men när ändå vett&etikett/regler/rättesnöre diskuteras så är följande en sak jag funderat på till och från, och inte hittat någon info om (är dock erkänt kass på forumsöken/strukturen).

Är det ok att låta en polare som jobbar nattskift turfa åt en på dagen när man själv jobbar, för att sedan själv tufa vidare (med samma konto) på kvällen efter 8-17-jobbet?

Samma sak geografiskt. Om jag har en vän i en annan stad/ett annat land, är det ok att låta denne använda mitt turfkonto och ta zoner åt mig på, för mig just den rundan, annars onåbara platser?

För min egen del så är ovanstående exempel solklara fusk (om inte för annat så för att det i grunden är en tävling med priser), men är faktiskt överraskad att vi inte sett några såna här fall i topplistorna än då det (antagligen) inte står något någonstans som gör det regelvidrigt.

Summa kardemumma:
Står det någonstans (från en officiell turfkälla) att turfkontot är personligt (en spelare per konto)?

/Kaninmage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by tomtebloss »

Det har förekommit. Står ingenstans vad jag känner till. Det pratas lite om det nu i crew.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”