Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Thunell wrote: Sen finns det ett antal zoner som antingen är luriga att flytta eller har en grundidé i sin placering (som man kanske inte ska förstöra hur som helst). Dessa tycker jag iaf det behövs fler åsikter om innan eventuell flytt sker:

Morningcross
Oakring
ZoneNea
RoxvikZone
Vallaslope
Military
Watertower
Vallaslope tycker jag blir roligare längst upp i backen (dessutom slipper man vintertid bli överkörd av pulkaåkare och bobgalningar när man tar zonen).

Att Watertower inte ligger uppe vid gamla vattentornet tycker jag är lite obegripligt. Dagens läge är det inget särskilt med, den inbjuder bara till cykling på gräsmattan.
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by turfing »

Mazarin wrote:Vallaslope tycker jag blir roligare längst upp i backen (dessutom slipper man vintertid bli överkörd av pulkaåkare och bobgalningar när man tar zonen).

Att Watertower inte ligger uppe vid gamla vattentornet tycker jag är lite obegripligt. Dagens läge är det inget särskilt med, den inbjuder bara till cykling på gräsmattan.
+1
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Mazarin wrote: Vallaslope tycker jag blir roligare längst upp i backen (dessutom slipper man vintertid bli överkörd av pulkaåkare och bobgalningar när man tar zonen).
Nähä uppe i backen tycker jag inte alls - försökte ta vägen upp för den backen en gång med cykeln och det var blött och halt och jag kan lova att jag såg ut som att jag hållt på med gyttjebrottning. Och problemet med pulkaåkare försvinner ju inte bara för att zonen ligger uppe i backen - man ska ju upp förbi alla som ska ner också...
Flytta den ut till cykelbanan istället för det behövs en zon där för att knyta ihop, men sedan kanske skapa ytterligare någon annan mullezon inne i den skogen för de som är äventyrliga :D
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote: Flyttade MorningCross och döpte om den
Nya Morningcross, dvs MorgonMiddag blev ju just en snygg bilturfarzon :cry: Flytta den åtminstone till nästa cykelkorsning inåt i området så de får gå några meter...

Annars flytta MorgonMiddag ännu längre in i området och ha kvar Morningcross (skapa ny zon?) och lägg den på andra sidan korsningen mot var den låg tidigare (säkrare och mindre tillgänglig för bilturfare :D på lagligt vis). Se förslag i bifogad bild.
Attachments
Morningcross-MorgonMiddag.JPG
Morningcross-MorgonMiddag.JPG (55.74 KiB) Viewed 2837 times
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Snusmumriken wrote:
Mazarin wrote: Vallaslope tycker jag blir roligare längst upp i backen (dessutom slipper man vintertid bli överkörd av pulkaåkare och bobgalningar när man tar zonen).
Nähä uppe i backen tycker jag inte alls - försökte ta vägen upp för den backen en gång med cykeln och det var blött och halt och jag kan lova att jag såg ut som att jag hållt på med gyttjebrottning. Och problemet med pulkaåkare försvinner ju inte bara för att zonen ligger uppe i backen - man ska ju upp förbi alla som ska ner också...
Flytta den ut till cykelbanan istället för det behövs en zon där för att knyta ihop, men sedan kanske skapa ytterligare någon annan mullezon inne i den skogen för de som är äventyrliga :D
Men du ska ju inte gå upp och nerför backen. Det finns ju en grusväg inne i skogen. :D
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
AJ_
Posts: 122
Joined: 27 Feb 2012 20:32
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by AJ_ »

Mazarin wrote:Att Watertower inte ligger uppe vid gamla vattentornet tycker jag är lite obegripligt. Dagens läge är det inget särskilt med, den inbjuder bara till cykling på gräsmattan.
Den är flyttad därifrån tidigare eftersom det är privat mark där uppe.
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... ower#p4596
TurfWidget
Image
Mobil: Nexus 5X | Stad: Linköping
PerA
Posts: 32
Joined: 19 Oct 2012 21:37
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by PerA »

Resecentrum skulle jag gärna se lite större. Min gubbe vandrar ut och in i den där zonen 3-4 gånger varje gång jag försöker ta den, rätt irriterande.

Sen funderar jag på [zone]LinkLake[/url]. Zonen ligger på inhägnat område (som visserligen alla kommer åt på sommaren om man betalar inträde), men nu på vintern är det väl helt stängt där? Känns lite konstigt att ha en zon som man måste (??) klättra över staket för att ta.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote:
Blabert wrote: Flyttade MorningCross och döpte om den
Nya Morningcross, dvs MorgonMiddag blev ju just en snygg bilturfarzon :cry: Flytta den åtminstone till nästa cykelkorsning inåt i området så de får gå några meter...

Annars flytta MorgonMiddag ännu längre in i området och ha kvar Morningcross (skapa ny zon?) och lägg den på andra sidan korsningen mot var den låg tidigare (säkrare och mindre tillgänglig för bilturfare :D på lagligt vis). Se förslag i bifogad bild.
Ok, flyttade den igen då. Trodde inte det fanns bilturfare i Linköping :-P
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

PerA wrote:Resecentrum skulle jag gärna se lite större. Min gubbe vandrar ut och in i den där zonen 3-4 gånger varje gång jag försöker ta den, rätt irriterande.

Sen funderar jag på [zone]LinkLake[/url]. Zonen ligger på inhägnat område (som visserligen alla kommer åt på sommaren om man betalar inträde), men nu på vintern är det väl helt stängt där? Känns lite konstigt att ha en zon som man måste (??) klättra över staket för att ta.
Resecentrum större. LinkLake är en zon som man inte tar när det är stängt, finns gott om dylika zoner runt om i Turfvärlden. Alla zoner ska inte kunna tas dygnet/året runt, om någon försöker bryta sig in ändå skulle jag uppmana den att absolut inte göra det. En lösning på dessa typer av zoner har diskuterats i crew, får väl se om det leder nån vart,men till syvende och sist är det personligt ansvar som gäller.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote: Vallaslope tycker jag blir roligare längst upp i backen (dessutom slipper man vintertid bli överkörd av pulkaåkare och bobgalningar när man tar zonen).

Att Watertower inte ligger uppe vid gamla vattentornet tycker jag är lite obegripligt. Dagens läge är det inget särskilt med, den inbjuder bara till cykling på gräsmattan.
Ligger det inte en liten trevlig grillplats där nere i VallaSlope? Perfekt för ett turfmöte kan tyckas isf :-) Annars får ni gärna specificera hur långt upp backen går..

WaterTower flyttar jag lite, förhoppningsvis bättre vy över tornet där. Sjukt störande att det är privat mark precis bredvid tornet, hade varit bäst helt klart :-(
Image
Locked

Return to “Östergötland”