Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

MasterOfTurf wrote:Hej
Hej, hej!
MasterOfTurf wrote:...Vad gäller zonsträckning är det tunt med zoner mellan Ölandsleden och Erik Dahlbergs väg, dvs. mellersta delen av staden.
Osäker på vilken Ölandsleden är. Är det vägen som leder mot bron eller är det riksvägen? Aja, ni har fått lite nya zoner i stan nu.
MasterOfTurf wrote:/MasterOfTurf
Hmm, fick för mig att jag var turfmaster men tror jag visst är något annat finurligt nu.
kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by kingenin »

Först o främst tack för nya zoner! De förblev inte orörda många minuter :D
Namnändringarna på de gamla zonerna blev också jättebra, så nu återstår bara ett litet problem.
En av de nya zonerna heter Giraffen - vi har också en gammal zon på andra sidan köpcentrat som heter Giraffezone :?
Häpp!

Föreslår att den nya Giraffen döps om till Sheriff eftersom polishuset ligger tvärsöver gatan ;)

/kingenin
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Ska se vad jag kan åstakomma.
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

tomtebloss wrote:Varför blandar du in alkohol i snack om turf och namn på zoner är för mig obegripligt?
För att göra det begripligt:
Referenserna till alkoholförbudet i den lokala förordningen var ämnade för att mer lättsamt underbygga att det rör sig om vedertagna namn och inget jag på egen hand ljugit ihop för stunden

Precis som du skriver Tomtebloss så är det en fråga om vana och inlärning med namnen. Jag har lärt mig namnen med tiden, för att inte säga ganska omgående men förrförra sommaren när ett par vänner och jag började turfa hade vi svårt att skilja och specificera zoner i diskussionerna. Nu är det dessutom inte längre knappa 30 zoner i stan, om tillväxten fortsätter passeras snart det dubbla antalet. Min tanke med namnbytena var att (lite storsynt måhända) underlätta för nya turfare men samtidigt inte kasta om för gamla turfare alltför mycket utan använda namn de, och kalmarborna i allmänhet, är bekanta med från andra sammanhang

Jag tycker förändringarna blev lyckade, tack Tomtebloss!


Nu när gnällt får jag också ge en befogad tumme upp för de nya zonerna. Välbehövligt med den aktivitet som pågår. Och vilka namn sedan. Ex "ThorSauce". Klockrent på kalmaritiska! Och Sheriff blev ett trevligt byte för giraffdubletten
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

Märkte en bugg när jag tog den nyligen omplacerade zonen "FalconField". Länkar en bild.

Utropstecknet hamnar där den gamla zonen låg placerad.

Image
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by SunYour »

Jag sparade om zonen i alla fall. Återkom med feedback om den uppför sig som den ska?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Apropå vad Helan skrev om Falconfield. Jag upplevde ett liknande fenomen för Sundpark när jag vevade igång appen i eftermiddags för att begrunda snabelanna, kingenin och sunes framfart.. Vill dra mig till minnes att samma sak inträffat vid just denna zon (bland andra?) tidigare.

Skärmbild Sundpark 2012-12-27 16:25
Image
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

wombawomba wrote:Apropå vad Helan skrev om Falconfield. Jag upplevde ett liknande fenomen för Sundpark när jag vevade igång appen i eftermiddags för att begrunda snabelanna, kingenin och sunes framfart.. Vill dra mig till minnes att samma sak inträffat vid just denna zon (bland andra?) tidigare.

Skärmbild Sundpark 2012-12-27 16:25
Image
Kan intyga att detta hänt tidigare för Sundpark zonen. Har inte sett fler än denna och FalconField där detta problem uppstår.
Image
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by MasterOfTurf »

Hej!

Stort tack för de nya zonerna i Kalmar. Trots vinterkyla är turfaktiviteten tämligen hög. Vi har inför januariomgången förklarat "krig" mot Kronoberg och räknar därför med att även Turf Grandmaster Fredrick ska komma igång på allvar.....

En av de nyutlagda zonerna är fortfarande gul. Det är Bridgeview som har hamnat innanför avspärrat område i hamnen. Hela Tjärhovet är avspärrat förutom den södra kanten där zonen Lotsutkiken ligger. Föreslår därför att Bridgeview flyttas enligt bilden nedan.

För att jämna ut spelförutsättningarna mot Växjö så vore det inte dumt med några zoner till i Kalmar även om Tomten redan har varit här.

Gott Nytt År till zonutläggaren och alla ni övriga!

MasterOfTurf

https://skydrive.live.com/?cid=60b0ade4 ... D34EAB!339
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Instämmer med MasterOfTurf

Bridgeview
Kajplanen vid Bridgeview var även tidigare "förbjuden mark", se streetview från 09 http://goo.gl/maps/kTHf2. Nu är Tjärhovet nästan helt avspärrat efter lotsutkiken, se streetview från juni -11: http://goo.gl/maps/WsAiC . Förslaget på flytt till elevatorkajen låter lovande. Funderade på om det finns någon bra likvärdig yta på barlastholmen/gästhamnen annars, det kanske är någon som har ett mer konkret förslag i området?

Mittersta delen av stan
Som MasterOfTurf skrev tidigare är det även tomt i "området mellan Ölandsleden och Erik Dahlbergs väg, dvs. mellersta delen av staden". Där ölandsleden är förlägningen av ölandsbron, lv 137, som svar på tomtebloss fråga (Eller med zoner som referens Calmbridge - NorrowSane och söderut). kolonistig och rosakiosken är en bra början för att lappa igen den stora fläcken på kartan. Men som man inser vid en snabb överblick på turfkartan i stan finns det utrymme för fler zoner här. Ett önskvärt prioriterat område när det blir dags för zoner härnäst alltså.

Tack på förhand och trevlig helg till turfare och zonansvariga
Locked

Return to “Kalmar”