Stimulera att ha GPS på

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Jestra
Posts: 11
Joined: 22 Jan 2012 06:30
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Jestra »

Nu när jag kör iPhone-appen så verkar gpsen stänga av sig när skärmen varit släckt ett tag, och det drar lite för mycket batteri att ha skärmen på hela tiden. Därav har mitt (inte särskilt aktiva) turfande blivit mer anonymt.
User avatar
Bast
Posts: 93
Joined: 19 Nov 2012 17:56
Country: Sweden
Location: Jönköping
Contact:

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Bast »

Jestra wrote:Nu när jag kör iPhone-appen så verkar gpsen stänga av sig när skärmen varit släckt ett tag, och det drar lite för mycket batteri att ha skärmen på hela tiden. Därav har mitt (inte särskilt aktiva) turfande blivit mer anonymt.
2,5 timme klrara min iPhone med skärmen på konstant.
men köpte ett extra batterie på clas Ohlssons för 199 som funkar prima, får du ut 1,5-2 timmar till :)
Image Image Image Image Image Image Image
Image
Mobil: iPhone 5 Färdsätt: Cykel Stad: Jönköping
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by coolacrille »

Mazarin wrote:Kan konstatera att andelen turfare som kör med GPS av har ökat en hel del.
Jag turfar inte i samma region som du, men har också lagt märke till att folk spökturfar mer och mer. Det är lite synd. En annan sak jag har lagt märke till är att bilturfare gärna kör utan GPS.
Mattsson91
Posts: 16
Joined: 18 Nov 2012 02:20
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Mattsson91 »

Jag som har värdelöst batteri i min telefon skulle aldrig klara en hel turfrunda om jag inte slog av appen mellan zonerna...
Image
nellan
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2012 16:47
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by nellan »

I början brukade jag stänga av GPS:en direkt efter jag tagit en zon, men när jag upptäckte att det drog mer batteri att stänga av och sätta på det hela tiden så slutade jag. Men är det fler än jag ute samtidigt i Helsingborg och någon är i närheten så stänger jag av den, jag gillar att vara lite anonym :)

Dessutom är det ett perfekt tillfälle att spionera på mina fiender för att se vad det är för filurer ;)
User avatar
Martini
Posts: 26
Joined: 18 Mar 2012 22:31
Country: Sweden
Location: Södra Sidan

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Martini »

Jag kör alltid med GPS på hela rundorna. Känns som man förlorar mer tid och batteri på att slå av och på turf appen hela tiden än att bara låta den ligga i låst läge... Bonusen på 5 sekunder tycker jag är lagom för att det inte ska vara alltför gynnande att ha den på jämfört med att stänga av mellan zonerna. :)
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by tomtebloss »

Det drar en hel del att ha skärm på.
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by farbrorP »

tomtebloss wrote:Det drar en hel del att ha skärm på.
No, shit, men den kan man ju släcka så fort man vet var man är eller vart man ska.
Alternativt köra akustiskt när man lärt sig rutterna. ;)
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by coolacrille »

tomtebloss wrote:Det drar en hel del att ha skärm på.
Beror på vilken typ av skärm man har. Dessutom kan man köra med 0% brightness så här i vintertid och ändå se ganska bra tack vare mörkret. Men jag vet inte riktigt vad det har med trådens ämne att göra :?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by tomtebloss »

Några började flika in med batteritider, jag bara spann på. Skärm på drar mer än av oavsett vad du har för skärm eller ljusstyrka. Att olika skärmar drar olika mycket är en självklarhet. Att det är OT vet jag, så ursäktar mig för det. Tycker det ändå har en del med ämnet att göra då alla verkar beröra den punkten.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”