Fler Zoner I Broby?

Moderator: Zonemakers

Odenmaster

Fler Zoner I Broby?

Post by Odenmaster »

Hej. Nu får vi ha någon eller några zoner till i Broby i Östra Göinge. Knislinge och Osby har fyra. Broby har bara tre. Svårt att hänga med poängmässigt med så få zoner. Tack för ett kanon spel. Obs! Osby ligger under Kronoberg i spelet men ligger faktiskt i Skåne :D
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Blabert »

Odenmaster wrote:Hej. Nu får vi ha någon eller några zoner till i Broby i Östra Göinge. Knislinge och Osby har fyra. Broby har bara tre. Svårt att hänga med poängmässigt med så få zoner. Tack för ett kanon spel. Obs! Osby ligger under Kronoberg i spelet men ligger faktiskt i Skåne :D
Nog ligger väl Osbys zoner i Skåne? I alla fall när jag kollade nyss i appen. För övrigt håller jag med, klart Broby ska ha nån zon till! Ska föreslå en i morsans trädgård tror jag ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
Odenmaster

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Odenmaster »

Ja ursäkta såg fel. Hoppas på fler zoner iallafall
;-)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by TBIT »

odenmaster, du brukade väl äga hela Sölvesborg och nordöstra Skåne hela omgångar?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Odenmaster

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Odenmaster »

Ja men det var ett tag sen när jag jobbade där. Nu är vi rätt så många fler som turfar. Men vad har det med Broby att göra?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Kingslayer »

Håller med Odenmaster, några zoner till i Broby skulle inte skada, se bara vad några nya zoner i Osby gjort för Göingeturfandet (och det är skam och skandal att Osbyturfarna skall behöva ge sig norrut in i Kronoberg för att hitta extra zoner istället för söderut). Men framför allt skulle jag vilja se en zonomläggning eller nya zoner i Knislinge - se denna post. Den nuvarande zonutläggningen är bedrövlig både från vandringsturf- och turistperspektiv.
Odenmaster

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Odenmaster »

Jaha där fick Osby nya zoner. Jag tror att fler svänger inom Broby om man har fler än tre zoner.Ska även sätta upp lite lappar vid skolan och idrotts platsen så vi blir fler användare. Tack för ert intresse och att ni alltid svarar. Tummen upp :-)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Kingslayer »

PHP:n för de tre zonerna i Broby är nu uppe på +3 vilket jag tycker indikerar otroligt hög aktivitet för en liten ort med tre zoner. Vad mer ska det till innan Broby får åtta zoner som Osby?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Kingslayer »

Bump. Ping. Ring-Ring. Zonutläggaren Skåne?

Svårt att hålla ett rikligt turfande i liv med tre zoner, jag vet åtminstone 4 turfare som skulle se Broby som "strategiskt intressant" om det blev mer zoner där.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Fler Zoner I Broby?

Post by Zontjuven »

Noterat, igen :-)
Fd världsmästare i TURF
Post Reply

Return to “Skåne”