Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Helpless wrote:Zonen "TäbyRiviera" ligger i inhägnat område. Det är inte tillåtet att ta sig in på badplatsen när den är stängd under höst, vinter och vår. När badet är öppet är det inträdesavgift.

Visst kan man hoppa över staketet på mörka nätter, men ska det verkligen behövas? Jag föreslår att zonen flyttas lite, eller görs några meter större åt alla håll så att den når utanför inhägnaden/staketet.
Hej, sådana zoner är ett naturligt inslag i zonfloran i turf. Man kan ju tänka sig att lägga en annan zon i närheten dock som plåster på såren :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

InsideTrees ser ju fin ut på satelitbilden; i verkligheten är det någon sorts fotbollsplan, med diverse lekplatsutrustning runt kanterna, ett dagis västerom gissar jag.

mest FYI; barnfritt idag. Någon som brukar ta denna som vet hur det är till vardags?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

embeoo wrote:InsideTrees ser ju fin ut på satelitbilden; i verkligheten är det någon sorts fotbollsplan, med diverse lekplatsutrustning runt kanterna, ett dagis västerom gissar jag.

mest FYI; barnfritt idag. Någon som brukar ta denna som vet hur det är till vardags?
Svårflyttad, så jag gjorde den lite större istället...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Ememel »

Det sitter in skylt i NeatGarden med ungefärlig text "Vänligen respektera att det här är en privat trädgård. Rasta hunden någon annanstans". Vi kanske borde flytta ut zonen till cykelvägen utanför?
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Ememel wrote:Det sitter in skylt i NeatGarden med ungefärlig text "Vänligen respektera att det här är en privat trädgård. Rasta hunden någon annanstans". Vi kanske borde flytta ut zonen till cykelvägen utanför?
Flyttad ett stenkast bort och med nytt namn Åkargränd...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

Tack för presenterna de senaste kvällarna!

Vet inte om du ritade om HenkesBrygga och isåfall vad du använde istället för satelitbilden. Jag försökte bara höfta mot närliggande saker när jag föreslog den.

Så vet inte var du ville ha den, men kan rapportera att den kan tas från piren norrifrån, och från färjan (för det har du fått en väldigt glad turfare!) Däremot inte från den andra piren österifrån.

Vill du att man ska kunna slåss om den från varsin pir på säkert avstånd från varandra skiftar du den sex meter österut, ska den bara vara på den andra piren (som jag tänkte) så sex meter söderut också.
Planritning.


Eller så låter du den bara vara ;-)


Danviksbron blir jag inte klok på, inga problem att komma in i den från bussen (men åker ju ut lika snabbt på andra sidan). Gåendes däremot var det helt hopplöst att nå den, fast jag borde vara fem meter närmare, minst. Tror faktiskt brovakten tutade för att jag betedde mig för mycket som en hoppare...
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

embeoo wrote:Tack för presenterna de senaste kvällarna!

Vet inte om du ritade om HenkesBrygga och isåfall vad du använde istället för satelitbilden. Jag försökte bara höfta mot närliggande saker när jag föreslog den.

Så vet inte var du ville ha den, men kan rapportera att den kan tas från piren norrifrån, och från färjan (för det har du fått en väldigt glad turfare!) Däremot inte från den andra piren österifrån.

Vill du att man ska kunna slåss om den från varsin pir på säkert avstånd från varandra skiftar du den sex meter österut, ska den bara vara på den andra piren (som jag tänkte) så sex meter söderut också.
Planritning.


Eller så låter du den bara vara ;-)


Danviksbron blir jag inte klok på, inga problem att komma in i den från bussen (men åker ju ut lika snabbt på andra sidan). Gåendes däremot var det helt hopplöst att nå den, fast jag borde vara fem meter närmare, minst. Tror faktiskt brovakten tutade för att jag betedde mig för mycket som en hoppare...
Tack för rapporten.
Google har ju markerat en väg ut till platsen där båten angör piren, lade den mitt i den. I street view såg det u som att det gick en flytbrygga mellan pirarna dessutom.
Slutligen så utgick jag inte från zonförslag alls när jag lade den zonen, faktiskt... Men finns det zonförslag i närheten får skaparna av dessa del av äran, blir notifierade med mail och meddelande i appen.

Det tar emot att bredda brozonen, men får kanske skruva lite...

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Sv: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

Jag fick mail om att båda dessa accepterats faktiskt, även om jag inte har något minne av att jag försökt med danviksbron. Flottbron var förra vintern, när färjan började gå medans bygget fortfarande gjorde att man inte kunde gå på norra kajen, borta nu.

Du behöver inte gå på bron, det sista vi vill ha är en drivein-zon. Var mest en fundering, jag fortsätter att prova.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

En fundering... Hur ofta trafikeras den där piren då?

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
embeoo
Zonemaker
Posts: 822
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by embeoo »

Mitt förslag; aldrig utom för randompromenader; finns ingen anledning att gå dit, precis som det absolut inte finns någon anledning att gå ut till bridgezone 100+ gånger.

Därav föreslagna namnet; PierOfOnlyReturn ;-)

Den andra är väl hyfsat vältrampad på den inre delen eftersom färjan lägger till där var 20e minut (10e i rusningen). Längre ut kan man gå ner på bryggor som ligger inne i hamnbassängen, men det lockar nog måttligt så här års.

Svar på funderingen?

Ps. Så det inte är omedveten otillbörlig påverkan iallafall: Jag bor i området och har några steg mindre mellan dörr och den korta piren.
Locked

Return to “Stockholm”