Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

Följer Mazarins exempel och postar i rätt tråd :-)
Så här i bistra tider behövs det tre medaljer för streakturfande. Inte nakenturf, utan för dem som tar x antal zoner om dagen, varje dag.
Föreslår start i samband med februarirundan startar....
Icke retroaktivt....
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Wallen »

SunYour wrote:Följer Mazarins exempel och postar i rätt tråd :-)
Så här i bistra tider behövs det tre medaljer för streakturfande. Inte nakenturf, utan för dem som tar x antal zoner om dagen, varje dag.
Föreslår start i samband med februarirundan startar....
Icke retroaktivt....
Menar du att det måste det vara 5 i streak eller kan man ta de 5 zonerna spritt under dagen?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

tja, antingen eller... men det var väl i första hand antalet, inte hur och när man tar dem under UTC-dygnet :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tretton »

Jag skulle rösta för att det i så fall räcker med en eller två zoner om dagen eftersom att det annars kan ta knäcken på turfare, skulle kanske göra så att någon la av helt. En eller två zoner känns max...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Wallen »

Om det räcker med 1 zon är det nog fler som skulle försöka ta medaljen.... å andra sidan kan det ju vara 2 olika medaljer dvs en för 5 zoner x dagar rad för stordårarna och 1 zon x dagar i rad för de som bara är tokiga.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Fidde »

Måste ta och hålla med, högst två zoner om dagen, förmodligen vore det bäst med en, jag menar att alla trots allt borde kunna ha möjlighet att ta den och för det första kan då ALLA regioner ta den, dvs oavsett hur få zoner man har finns det en möjlighet, sen tror jag inte att jag är ensam om att ha en familj, om man då är på semester och tex bara har några dagar kvar kanske man inte tycker det är något problem, om man däremot måste ta tex 5 zoner så blir det en väldigt lätt att det blir för mycket, ja bara de som inte har något privatliv skulle väl fixa det, men gissar att de flesta av oss har någon form av familj/släkt att hålla kontakten med, mer än en, högst två zoner tror jag inte är lämpligt utan stjälper nog mer än det hjälper...bara min åsikt.

//Fidde
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tretton »

Jag känner samma sak som Fidde, och om man är fyra i en familj och alla vill ta medaljen och man råkar vara på semester någonstans, behöver man ta sig runt mellan 20 zoner. Förmodligen är man inte på semester endast en dag heller.

Som Fidde även sriver ska ju en medalj vara möjlig att ta för alla, och inte bara storturfarna, och därför tror jag inte att fem om dagen är rätt...

Skulle det vara fem zoner om dagen och kanske 150 dagar skulle du totalt behöva ta 750 zoner fö en enda medalj.

Mitt förslag är, precis som Fiddes, att max två zoner om dagen ska gälla, men helst bara en.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Snusmumriken »

SunYour wrote:Följer Mazarins exempel och postar i rätt tråd :-)
Så här i bistra tider behövs det tre medaljer för streakturfande. Inte nakenturf, utan för dem som tar x antal zoner om dagen, varje dag.
Föreslår start i samband med februarirundan startar....
Icke retroaktivt....
Med tanke på debtten som följer efter ditt inlägg vill jag veta i hur många dagar, rundor, veckor eller hur länge det var tänkt att ta x antal zoner för att få medalj? En zon om dagen är väl inte ens värt att diskutera som något man är värd en medalj för kan jag tycka, men det beror ju på under hur lång tid... men tex kan väl 50 takes/dag i 2 veckor vara värt en medalj :-)
Ja frågan är hur lång tid som var tänkt? Man vill ju veta när det är slut och medaljen dimper ner :-)
Last edited by Snusmumriken on 15 Jan 2013 20:42, edited 1 time in total.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by affanicaffan »

5 zoner om dagen i en månad tycker jag kan vara lämpligt! Sedan kan det ju såklart finnas flera varianter, som staminamedaljen
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Wallen »

Man kan ju ha olika nivåer som varierar beroende på hur många zoner man tagit per dag istället för olika nivåer beroende på hur många dagar i sträck. T.ex. 1 zon per dag 100 dagar i sträck för ligthmedalj, 5 zoner per dag 100 dagar i sträck för mediummedalj och 10 zoner per dag 100 dagar i sträck för highmedalj.
Locked

Return to “Förslag”