Stimulera att ha GPS på
Re: Stimulera att ha GPS på
Tycker inte att det är speciellt ofta folk stänger av gps:en mellan zonerna, det är bara något som bilturfare och de som tar zoner helt random gör...
Men det är ju bara min uppfattning
Vill bara säga att gps av mellan zonerna är en fördel för barnvagnsturfare eftersom det tar mycket längre tid mellan zonerna än när man cyklar. Med gps bonus i form av poäng vid sidan av TO bonusen i tid som redan finns så riskerar det bli ännu större fördelar för cyklister mot gångare än vad det redan är idag. Jag tycker det kan räcka att hålla sig till TO bonus i tid och möjligen skruva på denna parameter om man ytterligare vill stimulera gps på.
- Snusmumriken
- Country: Sweden
Och de (du/jag/andra) som tagit slut på zoner i ett område och ska förflytta sig tvärs igenom sina egna zoner till nästa omåde som kanske ligger 2-4 km bort stänger ibland av under den transportenThunell wrote:Tycker inte att det är speciellt ofta folk stänger av gps:en mellan zonerna, det är bara något som bilturfare och de som tar zoner helt random gör...

@ wanwa
Hur kommer man till rätta med de som "randomturfar" och bara dyker upp och tar en zon - de är ju de mest irriterande turfarna tycker jag. Om det tex tar 3-4 minuter mellan två zoner och en turfare bara dyker upp och tar den zon man är på väg till så kan man ju ändå inte hinna reagera och göra något åt saken (inte jag i alla fall som har mobilen i fickan). Ser inte att ett poängbounussytem skulle gör att just sådana turfare skulle ändra beteende.
- Snusmumriken
Jovisst är det så att de där som plötsligt dyker upp är en del av spelet, men eftersom det är det - varför ska man då stimulera att ha gps på? För att få bekväma rundor och slippa plötsligt uppdykande turfare som tar zonen framför näsan? Eller ska man ha gps på för att de hemma i soffan ska kunna se vilka vägval olika turfare gör? Och är det bilturfare man vill komma åt med ett annat tids- eller poängsystem så är ju flera av deras beteende just att de stänger av gps mellan zonerna och då är ju de "randomturfare" för varje zon de dyker upp i! Oavsett om det är på kort eller långt avstånd. En del av spelet alltså! Nu var jag lite provocerande, men jag har faktiskt tappat tråden om varför det är så viktigt att stimuler att man har på gpswanwa wrote:
@Snusmumriken
Angående "randomturfare": (på korta avstånd)
Är inte det bara en rolig "överraskningsfaktor" som visserligen (antagligen) är irriterande just under rundan - men som i det stora hela bara är en del av spelets regler? (Hmm, jag kanske yrar i tankarna. Men jag tror att det är meningen att Turf ska fungera på detta sättet - även om det självklart är irriterande just då i den stunden för dig... ?)

Ser det inte som ett stort problem med att en del inte har GPSen på hela tiden. Gåturfare är inte så snabba så att dom inte vill avslöja vilken väg dom tar för att slippa bli blockade av andra har jag all förståelse för. När det gäller bilturfarnas av/på så är ju inte det att dom stänger av gpsen imellan som är problemet utan att dom faktiskt missat det där med outdoor och sitter i en bil, oavsett hur dom gör så är deras fart mellan bilturfzoner en rejäl tell hursomhelst och efter ett tag vet man vilka zoner dom brukar plocka.
Däremot är det trevligt att se hur andra turfare som är vana i området och hållt på ett tag tar för väg in till en del mullezoner och vilka vägval dom gör mellan zoner, kan bara säga tack Bombina här för hon har gett mig en hel del bra lösningar genom att hålla koll på henne
Så den +5 sek som man får idag efter en take är jag mycket nöjd med och ser inte att det behövs mer även om jag som inte stänger av inte säger nej till mer tidsbonus, speciellt den här årstiden, är ju kallt som fan idag.
Däremot är det trevligt att se hur andra turfare som är vana i området och hållt på ett tag tar för väg in till en del mullezoner och vilka vägval dom gör mellan zoner, kan bara säga tack Bombina här för hon har gett mig en hel del bra lösningar genom att hålla koll på henne

Så den +5 sek som man får idag efter en take är jag mycket nöjd med och ser inte att det behövs mer även om jag som inte stänger av inte säger nej till mer tidsbonus, speciellt den här årstiden, är ju kallt som fan idag.
Jag tycker egentligen att gps av/på är en ickefråga. Är jag ute på en längre runda i kallt väder så vill jag inte att batteriet ska ta slut när jag har halva rundan kvar (vilket har hänt). Kör därför med promode på och gps av, framför allt där z ligger med längre mellanrum. Kortare rundor sent på kvällen kör jag nog med gps på, promode och ljud på, mest för att spara tid.
Dagtid mitt inne i stan till fots kör jag dock ofta gps av för att skoja med motståndarna lite... ;D.
Skiter egentligen i eventuella poängfördelar som skulle styra mig att göra på ena eller andra sättet.
Dagtid mitt inne i stan till fots kör jag dock ofta gps av för att skoja med motståndarna lite... ;D.
Skiter egentligen i eventuella poängfördelar som skulle styra mig att göra på ena eller andra sättet.
- Snusmumriken
Precis vad jag började tyckaToubkal wrote:Jag tycker egentligen att gps av/på är en ickefråga.

Det underlättar givetvis om man har koll var andra turfare är, men man kan ju aldrig gardera sig mot att det dyker upp turfare plötsligt för att de inte har gps på av olika anledningar. Det kan ju vara så enkelt att man precis börjar sin turfrunda också... Jag tycker bonustiden är bra om man "krigar" om zonen och att man har kortare tagningstid om man har högre rank eller är lord är också helt okey (särskilt när jag själv har kronan för då har jag härligt kort tagningstid

Skulle det här verkligen vara ett krav att man ska ha gps på så borde ju appen kräva gps på för att fungera! Och vill man då spökturfa utan gps så missar man ju all info om andra turfare också