Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Marrrs wrote:Linbaneskogen: GC-vägen ligger nedsänkt i ursprängt berg, då det är en gammal banvall. Bergväggarna gör att GPS:en vandrar på tvärsen. Om zonen utökas enl bild borde problemet och frustrationen minska.
Fixat! Tack för rapporten, och mycket nöje med de nya zonerna, hoppas jag :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

När jag första gången tog Preacherchair reagerade jag på att det inte såg ut som jag mindes det. I morse besökte jag Predikstolen, alltså den klippa i Nåsten som kallas så. Förslaget är att flytta zonen dit min avatar står. Helt enkelt en mer rättvisande plats.
Jag vet att jag själv föreslagit den är zonen. Det kan vara så att jag helt enkelt föreslog fel plats. Jag minns inte.
Screenshot_2012-10-29-06-57-11.PNG
Screenshot_2012-10-29-06-57-11.PNG (241.37 KiB) Viewed 2491 times
Screenshot_2012-10-29-06-57-29.PNG
Screenshot_2012-10-29-06-57-29.PNG (237.52 KiB) Viewed 2491 times
Kan vara så att det är lite GPS-bias. Svårt att se på kartan om jag står på högsta punkten. Kan ju korrigera det vid senare tillfälle.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Tack för rapporten. Nu har du läge att göra en revisit på rätt plats :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

SunYour wrote:Tack för rapporten. Nu har du läge att göra en revisit på rätt plats :-)
Will do, tack!
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Zonen BlackBack ligger på en gräsmatta där det finns en skylt som uttryckligen ber att man inte går på gräsmattan (se bild).
Skylt
Skylt
2012-12-21 23.32.18.jpg (134.76 KiB) Viewed 2438 times
Det vore bättre att man flyttade ut den till cykel & gång-vägen alldeles väster om nuvarade zonen, alternativt ned över cykel & gång-vägen på andra sidan bilparkeringen.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Tack för rapporten, flyttade på den en bit uppströms...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Ja, det var en rejäl bit bort. Hade hellre velat se den på spången som syns på fotot i bakgrunden, men nåja.

Det finns andra mer allvarliga flyttar och oförändrade zoner som behöver lite ompyssling. Jag är förvånad att till exempel ObserveMe flyttats mer in i gräsmattan när vi så noggrant försöker undvika gräsmattezoner utan anslutning till en cykelväg eller liknande. Det måhända att zonen faktiskt är i anslutning till en cykelväg men problemet är att det går ett stängsel som delar zonen från gräsmattan och cykelvägen vilket gör att om man inte kan ta zonen vid vägen pga GPS-strul så måste man antingen klättra över det precis för höga stängslet eller gå runt och långt in på gräsmattan.
Den tidigare placeringen av zonen låg generöst i korsningen av cykelvägarna längs med Kyrkogårdsgatan och in mot Observatorieparken. En flytt till den korsningen vore mycket bättre!

Jag blev dock glatt överraskad att Rackarn blev flyttad till en plats nästan exakt där jag ville ha den men återigen så är den en aning för sparsamt placerad bredvid en gångväg, flytta den några meter västerut så blir det prima!

En eloge till förstoringen av Valvzone, när jag var ende zonskapare zå förstorade jag den en aning men det var på tok för litet och sen så kom reglerna att zonskapare inte fick ändra i sin egen region så det fick förbli litet tyvärr...

Jag upplever LinneBeach svåråtkomlig ibland, det händer att gubben helt plötsligt står ute i vattnet, en förstoring åt det hållet eller flytt till bron (vilket jag hellre skulle vilja se, bron heter Järnbron så här finns utrymme för fantasifulla namn)

Är jag den enda som har problem att ta BigTorgZone? Hur mycket man än krånglar, om man kommer från Åhléns eller från Max så krånglar det nästan alltid för mig, mer sällan om man kommer från de andra två hållen. Min gubbe tycks virra runtomkring precis i utkanterna. Vill se en bekräftelse från andra på den här zonen innan någon förändring sker dock för den är ju himla stor som den är nu.

Även Syssloman kan få ett par extra polygoner i sydvästlig riktning tycker jag, den är krånglig för jämnan och om man tittar noggrant så ser man vägen som skär genom parken som zonen precis lyckas missa.

Rackarberg, ja oftast är den snäll men ibland spökar det och sen så är den ju helt på en gräsmatta vilket är ett stort nej, även om det är en massa spår från lastbilar första metern in på gräsmattan, nu är det dessutom en jättesnöhög så man får liksom verkligen ta sig in och pölsa i snön. Jag förslår en flytt enligt bilden nedan, men andra förslag eller lösningar är självklart välkomna.

Image

Ledsen att det blev en jättetråd men jag har knappt anmält något någonsin i hopp om att andra skulle göra det men det händer ju inte så nu i ett försök att sätta bollen i rullning i Uppsala såsom det har skett i så många andra regioner så hoppas jag andra kommer med kommentarer för att förbättra vår fina Turfstad och våra gräsmattor :D
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

StarDust wrote: Ja, det var en rejäl bit bort. Hade hellre velat se den på spången som syns på fotot i bakgrunden, men nåja.
Det var min första tanke, men med nuvarande placering fyller den ut kartan på ett bättre sätt...
StarDust wrote: Det finns andra mer allvarliga flyttar och oförändrade zoner som behöver lite ompyssling. Jag är förvånad att till exempel ObserveMe flyttats mer in i gräsmattan när vi så noggrant försöker undvika gräsmattezoner utan anslutning till en cykelväg eller liknande. Det måhända att zonen faktiskt är i anslutning till en cykelväg men problemet är att det går ett stängsel som delar zonen från gräsmattan och cykelvägen vilket gör att om man inte kan ta zonen vid vägen pga GPS-strul så måste man antingen klättra över det precis för höga stängslet eller gå runt och långt in på gräsmattan.
Den tidigare placeringen av zonen låg generöst i korsningen av cykelvägarna längs med Kyrkogårdsgatan och in mot Observatorieparken. En flytt till den korsningen vore mycket bättre!
Flytten gjordes bland annat för att få plats för Rackarn som flyttade närmre. Det är trångt i Uppsala C, ingen slump att snabbaste vesslan finns här (för stunden)
Ny plats blev precis intill det gamla observatoriet, och nytt namn, försvenskat, ObserveraMig
StarDust wrote: Jag blev dock glatt överraskad att Rackarn blev flyttad till en plats nästan exakt där jag ville ha den men återigen så är den en aning för sparsamt placerad bredvid en gångväg, flytta den några meter västerut så blir det prima!
Ja, det har ju byggts en massa hus i området. Kikade lite till och flyttade zonen närmre husen, vilket även gjorde en ny justering av ObserveraMig möjlig...
StarDust wrote: Jag upplever LinneBeach svåråtkomlig ibland, det händer att gubben helt plötsligt står ute i vattnet, en förstoring åt det hållet eller flytt till bron (vilket jag hellre skulle vilja se, bron heter Järnbron så här finns utrymme för fantasifulla namn)
Ut på bron, dock utan fantasi: [zone]Järnbron[/zone]
StarDust wrote: Är jag den enda som har problem att ta BigTorgZone? Hur mycket man än krånglar, om man kommer från Åhléns eller från Max så krånglar det nästan alltid för mig, mer sällan om man kommer från de andra två hållen. Min gubbe tycks virra runtomkring precis i utkanterna. Vill se en bekräftelse från andra på den här zonen innan någon förändring sker dock för den är ju himla stor som den är nu.
Förenklade formen på den tills vidare..
StarDust wrote: Även Syssloman kan få ett par extra polygoner i sydvästlig riktning tycker jag, den är krånglig för jämnan och om man tittar noggrant så ser man vägen som skär genom parken som zonen precis lyckas missa.
Ruckade lite på WhatSayPark så att den inte låg för nära. Då gick det att göra zonen lite större...
StarDust wrote: Rackarberg, ja oftast är den snäll men ibland spökar det och sen så är den ju helt på en gräsmatta
Ja, den fick jag flytta en bit. Störde mig på den zonen när jag tog den i höstas också...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Skitbra! Med förbehåll för BigTorgZone som jag ville avvakta med till någon annan höll med mig. Den är klurig för att det är ju en busscentral där i mitten så man vill helst inte stå i mitten där.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

SunYour wrote:
StarDust wrote: Jag upplever LinneBeach svåråtkomlig ibland, det händer att gubben helt plötsligt står ute i vattnet, en förstoring åt det hållet eller flytt till bron (vilket jag hellre skulle vilja se, bron heter Järnbron så här finns utrymme för fantasifulla namn)
Ut på bron, dock utan fantasi: [zone]Järnbron[/zone]
Har själv inte haft det problemet.
SunYour wrote:
StarDust wrote: Är jag den enda som har problem att ta BigTorgZone? Hur mycket man än krånglar, om man kommer från Åhléns eller från Max så krånglar det nästan alltid för mig, mer sällan om man kommer från de andra två hållen. Min gubbe tycks virra runtomkring precis i utkanterna. Vill se en bekräftelse från andra på den här zonen innan någon förändring sker dock för den är ju himla stor som den är nu.
Förenklade formen på den tills vidare..
Svårt ibland att ta den. Men det har inte strulat på mina weasle-turer.
StarDust wrote:
StarDust wrote: Rackarberg, ja oftast är den snäll men ibland spökar det och sen så är den ju helt på en gräsmatta
Ja, den fick jag flytta en bit. Störde mig på den zonen när jag tog den i höstas också...
Rackarberg är jobbig. Har sprungit omkring på den gräsmattan som en dåre medan gubben stryker ytterkanten. Med uthållighet brukar det lösa sig.
Locked

Return to “Uppsala”