Stimulera att ha GPS på

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by TBIT »

Detta kanske redan föreslagits, men om det ska vara rättvist så kan man ju göra så att man måste ha GPS igång i appen för att kunna se andra turfare på kartan.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by kaninmage »

TBIT wrote:Detta kanske redan föreslagits, men om det ska vara rättvist så kan man ju göra så att man måste ha GPS igång i appen för att kunna se andra turfare på kartan.
+1 på den! :D

/Kaninmage
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by affanicaffan »

TBIT wrote:Detta kanske redan föreslagits, men om det ska vara rättvist så kan man ju göra så att man måste ha GPS igång i appen för att kunna se andra turfare på kartan.
+1 :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Snusmumriken »

TBIT wrote:Detta kanske redan föreslagits, men om det ska vara rättvist så kan man ju göra så att man måste ha GPS igång i appen för att kunna se andra turfare på kartan.
Yes! Den var bra - mer konstruktiv än mitt förslag :D

Edit: Konstruktiv ja, men vid närmare eftertanke vill jag förtydliga att jag inte vill ha en sådan funktion. Jag vill kunna sitta hemma och kolla på vilka som är ute och var de är :D
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 17:27, edited 1 time in total.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by coolacrille »

TBIT wrote:Detta kanske redan föreslagits, men om det ska vara rättvist så kan man ju göra så att man måste ha GPS igång i appen för att kunna se andra turfare på kartan.
Nej, nej, nej :D Hur ska man då kunna chatta med folk som är ute och kämpar? Man vill ju ha lite koll på sina konkurrenter och gärna hetsa dom lite. Eftersom det inte finns någon riktig PM-funktion i appen så skulle all typ av planering även försvinna om man inte kunde se att folk är ute när man sitter på jobbet/dass/osv.

@wanwa Skriv allt du vill säga, brukar bli bäst så!
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by TBIT »

coolacrille wrote:
TBIT wrote:Detta kanske redan föreslagits, men om det ska vara rättvist så kan man ju göra så att man måste ha GPS igång i appen för att kunna se andra turfare på kartan.
Nej, nej, nej :D Hur ska man då kunna chatta med folk som är ute och kämpar? Man vill ju ha lite koll på sina konkurrenter och gärna hetsa dom lite. Eftersom det inte finns någon riktig PM-funktion i appen så skulle all typ av planering även försvinna om man inte kunde se att folk är ute när man sitter på jobbet/dass/osv.
Det har ju inget med GPS:en att göra om det går att chatta med folk eller inte. Och om du undrar vilka som är online så finns det ju en lista brevid World-chatten.

Om du inte vill röja vart jobbet/dass/osv ligger så kan du ju fortfarande se vilka zoner som är blockade osv... men man kanske skulle få se när en annan turfare håller på och tar en zon?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by TBIT »

wanwa wrote:Angående TBITs förslag; så löper väl det förslaget viss risk att "jaga bort" de lite mer "blyga"/anonyma turfarna kanske..? ( = vore väl inte så bra?)
Varför då? De bestämmer ju fortfarande om de ska vara synliga på kartan eller inte.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by kaninmage »

Jag håller med orginalförslaget från TBIT, om man inte syns själv så ska man inte kunna se andra heller (i appen).

/Kaninmage
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by tretton »

Jag är emot det förslaget, eftersom att jag gärna sätter på appen och kikar om det är någon ute och kanske kollar lite vilken väg dom kör. Jag vill helst inte behöva sätta på min GPS för det lilla...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”