Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Cyanide
Posts: 4
Joined: 05 Nov 2010 06:01

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Cyanide »

God morgon.

Precis ny och känner att denna tråd passar bäst för ett premiär inlägg, istället för som klassikern att bli medlem för att klaga ;).. Vilka monster presentationer ni visar upp också, herregud, får se om jag matcher det.

Fredrik heter jag, är 24år och jobbar som Väktare natt, så det är jag som centrala stockholms zoner på natten för att sedan gotta mig i dom ett par timmar innan morgonpersonerna förstör för mig.
Fick fram turf av en slump för ca 30timmar sedan och kände direkt att det var härlig grej. Alltid velat få arslet ur vagnen och tralla runt inne i Stockholm city, och spelet kom som en spark i rumpan.

Första känslan jag får av spelet är att man måste se knäpp ut som ställer sig mitt på en gräsmatta och bara stirrar på mobilen innan man går där ifrån. Men dom nyfikna vet inte va dom missar=)...

Game on!
User avatar
Nagarebozhi
Posts: 27
Joined: 28 Nov 2010 17:11
Country: Sweden
Location: Motala

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Nagarebozhi »

Jahopp kanske dags för mig att skriva några rader, ber om ursäkt redan nu att jag inte är speciellt bra på att formulera mig.

Namn: Jimmy
Ålder: 28 (-84:a)
Ort: Motala

Bor i Motala med sambo och 2 hundar, har precis avslutat en utbildning till Fordonstekniker. Så nu söker jag jobb och planerar att börja Turfa på allvar igen!

Jag hittade Turf genom Swedroid och tänkte det där lät kul.

Edit: Uppdaterat 2012/11/20
Last edited by Nagarebozhi on 20 Nov 2012 03:21, edited 1 time in total.
Image ImageImageImage
[ORT]:MOTALA [Turf-Telefoner]: Samsung Galaxy S III & LG Optimus 3D
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Kalmar

Post by Fredrick »

Namn: Fredrick
Ålder: 28
Ort: Kalmar

Hittade Turf av en slump i Android Market. Är sedan ett dygn tillbaka smått besatt. Kom försent till jobbet för att plocka en zon på väg till jobbet. Hoppas på att erövra hela stan idag och även lyckas ta mig E22:an upp och fånga in några fina zoner i Oskarshamn, Västervik, Norrköping och Stockholm. Tveksamt om jag lyckas dock.

Turf är favoritappen i min Desire HD.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Hugge
Posts: 2
Joined: 28 Dec 2010 18:14

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Hugge »

Tjo!

Ålder: 18
Bor i Stockholm, rör mig väl mest i västerort. Turfar lite för sällan, finns inte så mycket där jag rör mig. Vanligast när jag turfar är när jag är på väg till krogen, haha. Det har blivit några extra långa promenader och ett par missade bussar.
twiherman
Posts: 3
Joined: 31 Dec 2010 00:23
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by twiherman »

Ny Turfare i stan!

Jag är 37 år har hund, fru och en grabb på 3 år.

Jag har haft samma idé som turf en längre tid men varken hittat tid eller bra partners för att utveckla idén. Jag söker kontakt med er som ligger bakom spelet för eventuellt göra en del samarbeten?

Om ni verkligen vill sprida denna app så gör att man kan dela på FB och Twitter när men tar en Zon.

Jag ska nu ta mig ut och sno 2 Zoner i mitt kvarter på kungsholmen.

Turfa lungt!

Twitter konto @twiherman
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by eddyueue »

Välkommen!
twiherman wrote:Om ni verkligen vill sprida denna app så gör att man kan dela på FB
psst http://www.facebook.com/apps/applicatio ... 8756013001
http://forum.turfa.se/viewtopic.php?t=293
twiherman
Posts: 3
Joined: 31 Dec 2010 00:23
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by twiherman »

Tack Eddy,
Jag kanske va lite snabb i min iver att komma igång. Spelet är riktigt jul var ute med bil i 3 timmar och barnvagn 2 timmar idag
.
Jag har lagt in förslag angående FB och Twitter under rätt tråd tror jag.

Gott Nytt År!
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by sweet »

Sweet, (ett anagram av mitt riktiga namn), 39 år (-f71), 3 kids, fru villa och volvo...
Jobbar som IT konsult och gillar myror och tennfigurer, annars inga dirket nördiga hobbis. Lider just nu av en 40års kris enligt min fru detta för att jag börjat gymma och träna, och det är lita så jag ser Turf som ett redskap att träna och motivera, det ger ju ett mätbart resultat.

Fan det här börjar låta som en kontakt annons, men det är det inte okej...

Jag bloggar på
http://fabulationer.blogspot.com/ - träning tankar och annant (turf)
http://myandmyminies.blogspot.com/ - Hobby och då främst mina figurer
zquig
Posts: 4
Joined: 21 Jan 2011 00:10
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by zquig »

Halloj, hittade turf för två dagar sen, via en tråd på swedroids forum. Tyckte det verkade skoj, och det var det också :) Bor och jobbar i Malmö. Ska bli intressant att följa spelets utveckling och vad som händer när antalet spelare ökar i min stad.
humbug
Donator
Posts: 37
Joined: 23 Jan 2011 19:36

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by humbug »

Hej alla, ännu en ny spelare här. Även jag fann info om Turf på Swedroid och har fastnat direkt. Är intresserad av både löpning och cykling annars, så det här har blivit en bra motivator för att ge sig ut lite oftare. Bor och verkar i Malmö men reser runt lite i jobbet ibland så det kan nog bli lite turfande på andra orter när jag är ute och far. Blev stolt innehavare av 50 unika zoner-medaljer tidigare idag, gillar verkligen grejen att se nya delar av sin stad tack vare Turf!
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”