Kan man använda dubbla enheter?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

TangoXray
Posts: 10
Joined: 19 Jan 2013 15:22
Country: Sweden

Kan man använda dubbla enheter?

Post by TangoXray »

Jag har just nu Turf installerat på min platta, och det fungerar alldeles utmärkt när man turfar till fots. Men ibland kanske jag inte har med mig plattan, eller så är batteriet slut efter en dag.

Kan man då ha Turf installerat på sin telefon och byta över till den?

Eller kan man bara vara aktiv på en enhet? Alltså skall inte båda användas samtidigt med uppenbara möjligheter till fusk.

Jag har inte vågar prova med risk för att det skall bli fel någonstans, så jag tänkte att det är bättre att fråga här...

/Stefan
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Kan man använda dubbla enheter?

Post by HappyF »

Det går alldeles utmärkt. Om nån försöker fuska genom att använda två enheter samtidigt så syns ju det genom att samma användarnamn dyker upp på olika platser samtidigt.

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Kan man använda dubbla enheter?

Post by GuteLappen »

Måste man inte gå in på
http://turfgame.com/settings/change_phone (måste vara inloggad) går att ändra enhet, vilket gör att man bara kan köra på en samtidigt med samma spelarnamn?
Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by tomtebloss »

Det betraktas inte som fusk om man har Turf installerat på flera enheter samtidigt. Du kan även ha två eller flera på samtidigt med GPS på också. Dock så beter sig spelet lite lustigt och gubben hoppar mellan platserna.

Å andra sidan så kan du ju bara ta zoner där du fysiskt är. Så spelar ingen roll om du går in med två enheter i zonen. Tror det blir så att du blockar dig själv med ena enheten då.

Det blir en annan femma om flera turfar på samma konto med flera enheter.
TangoXray
Posts: 10
Joined: 19 Jan 2013 15:22
Country: Sweden

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by TangoXray »

Jag får göra ett test senare. Mani är ute och tar mina zoner just nu, så det blir en runda om ett tag. :)

/Stefan
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by HappyF »

Det man måste tänka på är att det måste vara samma primära google-konto på båda enheterna, för det är ju det som styr vem du är. Change phone tror jag att man bara behöver använda om man har bytt primärt google-konto på den nya enheten.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by Arias »

tomtebloss wrote:Det betraktas inte som fusk om man har Turf installerat på flera enheter samtidigt. Du kan även ha två eller flera på samtidigt med GPS på också. Dock så beter sig spelet lite lustigt och gubben hoppar mellan platserna.

Å andra sidan så kan du ju bara ta zoner där du fysiskt är. Så spelar ingen roll om du går in med två enheter i zonen. Tror det blir så att du blockar dig själv med ena enheten då.

Det blir en annan femma om flera turfar på samma konto med flera enheter.
Står ingenstans att det är fusk heller.. Finns nog redan en hel del folk som gör det.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by tomtebloss »

Arias wrote:
tomtebloss wrote:Det betraktas inte som fusk om man har Turf installerat på flera enheter samtidigt. Du kan även ha två eller flera på samtidigt med GPS på också. Dock så beter sig spelet lite lustigt och gubben hoppar mellan platserna.

Å andra sidan så kan du ju bara ta zoner där du fysiskt är. Så spelar ingen roll om du går in med två enheter i zonen. Tror det blir så att du blockar dig själv med ena enheten då.

[strong]Det blir en annan femma om flera turfar på samma konto med flera enheter.[/strong]
Står ingenstans att det är fusk heller.. Finns nog redan en hel del folk som gör det.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Dubbelpost Arias... och nej... inte ännu :D
User avatar
Bast
Posts: 93
Joined: 19 Nov 2012 17:56
Country: Sweden
Location: Jönköping
Contact:

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by Bast »

Ja kör på 2 olika. En LG & en Samsung. :)
Väntar bara på att ja kan köra samma på iPhonen så har ja 3.
Blir låååååånga rundor i sommar. ;)
Image Image Image Image Image Image Image
Image
Mobil: iPhone 5 Färdsätt: Cykel Stad: Jönköping
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Kan man använda dubbla enheter?

Post by Isengrim »

Bast, finns bra extrabatterier så du kan ladda din mobil både en två och tre ggr, rekommenderas.
Post Reply

Return to “Allmänt”