Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Hade redan flyttat zonen innan jag läste Wombas inlägg ovan. Även några zoner gavs. Fyllde några hål även om de antagligen inte var på de platser som ni ville denna gång kanske. Hoppas de kommer till uppskattning ändå.

Gick igenom stadens zoner och ändrade en del på namnen. För det mesta Versaler mitt i namnen som inte syns i appen ändå.
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Det uppskattas att önskemålen hörsammas, tack tomtebloss
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by Fredrick »

IslandFunPark
Alla infarter till zonen är märkta med dessa skyltar:
Image

Mitt förslag är att flytta upp zonen till vägen som går förbi parkeringen, finns ca 1,5 m spelrum mellan vägen och avspärrningen.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by Fredrick »

tomtebloss wrote:Om det är några specifika zoner som ni stör er extra mycket på så får ni höra av er.
EastVall » Klapphuset.
Ligger mellan Kvarnholmen och Varvsholmen i Kalmar och är det enda återstående klapphuset i Skandinavien. Förtjänar ett namnbyte.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by snabelanna »

Fredrick wrote:IslandFunPark
Alla infarter till zonen är märkta med dessa skyltar:
Image

Mitt förslag är att flytta upp zonen till vägen som går förbi parkeringen, finns ca 1,5 m spelrum mellan vägen och avspärrningen.
Oj, jag åkte in där i december, bommen var lite öppen, det ösregnade, jag hade bil. När jag var där inne insåg jag att det var "förbjuden mark", men jag fick zonen i alla fall och sen snabbt ut. Den borde kanske flyttas? :oops:
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Fredrick wrote:Mitt förslag är att flytta upp zonen till vägen som går förbi parkeringen, finns ca 1,5 m spelrum mellan vägen och avspärrningen.
Det finns många sådana zoner i Sverige som inte är tillgängliga året runt. Zoner på den typen av turistmål är kul och uppskattas av semestrande turfare men kan då eventuellt bli otillgängliga under delar av året.

Detta är inte ett "fel" och kommer inte att åtgärdas. Det är lika för alla.
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

mrlindvall wrote:Det finns många sådana zoner i Sverige som inte är tillgängliga året runt. Zoner på den typen av turistmål är kul och uppskattas av semestrande turfare men kan då eventuellt bli otillgängliga under delar av året.

Detta är inte ett "fel" och kommer inte att åtgärdas. Det är lika för alla.
För all del. Men som bekant är skillnaden mellan IslandFunPark och flumeride, Piggyzone, animalpark, Bergådalbanan etc etc att ölandszonen ligger på en parkeringsplats utanför själva nöjesparken. Enda tillfället den är "kul" är utanför säsong, när man "egentligen inte får" vara där.

Instämmer f.ö. i Fredricks föeslag om Klapphuset som nytt namn på EastVall
User avatar
JohanP
Posts: 32
Joined: 19 Dec 2010 18:32

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by JohanP »

Zonen Coldbath i Borgholm ligger på privat område (Simhall) som kostar inträde. Enklast vore att göra zonen lite större så den når över planket en bit ut på trottoaren i sydlig riktning så slipper man begå brott eller betala för att ta zonen.
Sony Xperia V - Galaxy Nexus - Xperia X10
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by TBIT »

JohanP wrote:Zonen Coldbath i Borgholm ligger på privat område (Simhall) som kostar inträde. Enklast vore att göra zonen lite större så den når över planket en bit ut på trottoaren i sydlig riktning så slipper man begå brott eller betala för att ta zonen.
Se tidigare diskussion om ColdBath med flera zoner i denna tråd.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Några invändningar mot nedan, av Fredrika sedan tidigare föreslaget i denna tråd?

EastVall » Klapphuset
Locked

Return to “Kalmar”