Skapa ett wikipedia uppslag

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Wikipedia

Post by Blabert »

Jag tycker som SaLa!

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by Optimus »

Då har jag ändrat till "...i dagsläget (2013-01-20) har nästan 35 000 personer registrerat ett användarnamn i spelet."

Lade också tillbaka länkar (men som referenser) till de båda versionerna. Och lite andra tillägg, bl.a. om Bonanzorna som har anordnats (Nutidshistoria :D )
ImageImage
User avatar
Bast
Posts: 93
Joined: 19 Nov 2012 17:56
Country: Sweden
Location: Jönköping
Contact:

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by Bast »

När man tagit en zon så låser man den i upp till 30 minuter och under den tiden kan ingen annan ta zonen
Borde det inte stå.
När man tagit en zon så låser man den i 5 - 30 minuter beroende på vilken nivå man befinner sig på i spelet och under blocktiden kan ingen annan ta zonen
Image Image Image Image Image Image Image
Image
Mobil: iPhone 5 Färdsätt: Cykel Stad: Jönköping
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by TBIT »

Bast wrote:
När man tagit en zon så låser man den i upp till 30 minuter och under den tiden kan ingen annan ta zonen
Borde det inte stå.
När man tagit en zon så låser man den i 5 - 30 minuter beroende på vilken nivå man befinner sig på i spelet och under blocktiden kan ingen annan ta zonen
Bra upptäckt! Men du behöver inte be om lov för att förbättra, det är bara att fixa själv!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Bast
Posts: 93
Joined: 19 Nov 2012 17:56
Country: Sweden
Location: Jönköping
Contact:

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by Bast »

TBIT wrote:
När man tagit en zon så låser man den i 5 - 30 minuter beroende på vilken nivå man befinner sig på i spelet och under blocktiden kan ingen annan ta zonen
Bra upptäckt! Men du behöver inte be om lov för att förbättra, det är bara att fixa själv![/quote]

Fixade till den biten då. :)
Image Image Image Image Image Image Image
Image
Mobil: iPhone 5 Färdsätt: Cykel Stad: Jönköping
Emil Vikström
Posts: 4
Joined: 27 Jan 2013 19:18
Country: Sweden

Re: Wikipedia

Post by Emil Vikström »

wanwa wrote:Men jag är högst osäker på om det bara är jag som tycker/tänker som jag gör ju. Dev/Crew kanske hellre ser att det står sådär.

Det viktiga i mitt inlägg var dock inte "Två saker bara" - det viktiga var;
"Grymt jobbat!".
Som Wikipedian och klotterbekämpare kan jag meddela att vad Turf-utvecklarna "helst ser" att det ska stå är irrelevant för Wikipedia. Det är en encyklopedi, ett uppslagsverk, inte en reklamkanal. Siffror som saknar källor, är irrelevanta, snedvrider eller förskönar verkligheten bör (och kommer antagligen) att tas bort. Du är mycket välkommen att hjälpa till i arbetet genom att redigera sådant som du känner kan förbättras, och du är också välkommen att lyfta sådana här frågor på artikelns egen diskussionssida om du känner dig osäker!

Några sidor som kan vara relevanta för en sådan här diskussion:
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:PÅFÅGEL (om att använda förstärkningsord för att måla upp något i en positiv dager)
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:JÄV (som uttryckligen avråder Turf-utvecklarna att skriva en artikel om sig själva)
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... _synvinkel (om att alla Wikipedias artiklar ska vara skrivna ur en neutral synvinkel. Det är en officiell policy på samtliga Wikipedia-projekt)

Min bedömning är att artikellistan antagligen kommer att trimmas ner till bara de mest relevanta artiklarna. Allra helst bör den omarbetas till att vara en brödtext som sammanfattar vad media skrivit, med alla källor inlagda med hjälp av källmallar. "X är omnämnt i dessa media: ..." är inte alls lika bra eller intressant för läsaren som "Tidning Y skrev att X är ...".

För övrigt är jag fortfarande skeptisk till om Turf lever upp relevanskriterierna för datorspel. Jag tillhör skaran som tycker att relevanskriterierna ibland är väl stränga, särskilt om artikeln är bra i övrigt, så det är inget jag tänker lägga mig i. Men det är i alla fall inte konstigt att artikeln tagits bort ibland.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Wikipedia

Post by Optimus »

Emil Vikström wrote:Som Wikipedian och klotterbekämpare kan jag meddela att vad Turf-utvecklarna "helst ser" att det ska stå är irrelevant för Wikipedia. Det är en encyklopedi, ett uppslagsverk, inte en reklamkanal.
Helt riktigt ! Wikipedia är inte heller i normalfallet något ställe som folk "råkar" hitta nya saker på, man kommer dit för att man vill veta något.
Emil Vikström wrote:Du är mycket välkommen att hjälpa till i arbetet genom att redigera sådant som du känner kan förbättras, och du är också välkommen att lyfta sådana här frågor på artikelns egen diskussionssida om du känner dig osäker!
....
Min bedömning är att artikellistan antagligen kommer att trimmas ner till bara de mest relevanta artiklarna. Allra helst bör den omarbetas till att vara en brödtext som sammanfattar vad media skrivit, med alla källor inlagda med hjälp av källmallar. "X är omnämnt i dessa media: ..." är inte alls lika bra eller intressant för läsaren som "Tidning Y skrev att X är ...".
Ja, det får du GÄRNA fixa till !!! Jag "äger" inte artikeln så alla som har förslag som kan göra artikeln bättre är välkomna att göra ändringar !

Och givetvis är något som många Googlar på "Vad är..." en sak som passar perfekt i ett uppslagsverk ! Om det beskrivs bra här så kan man t.o.m. hänvisa "nybörjare" som undrar till Wikipedia.
ImageImage
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 17:40, edited 1 time in total.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by Optimus »

wanwa wrote:och ville säga; "Grymt jobbat!"
Tack ! Kul att ni verkar gilla initiativet ! :D
ImageImage
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Skapa ett wikipedia uppslag

Post by bocklingen »

Har skapat ett wiki-inlägg om skillnader mellan Android- och iOS-enheter. Eftersom jag bara har surfplatta med Android och iPhone får ni jättegärna komplettera med hur iPad och Android-telefoner reagerar, plus lägga till fler skillnader, redigera hejvilt, et cetera...

Länk: http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Skilln ... an_enheter
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Post Reply

Return to “Allmänt”