Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

LiljeZone är en zon som aldrig känns riktigt bra att ta. Den ligger på en BRF's gräsmatta, och kan med nöd och näppe tas från vissa punkter på grusgången om man står så långt ut mot gräsmattan som möjligt.

Kanske går det att bara flytta upp den på andra sidan huset, eller till triangeln längst upp på Liljegatan.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

UrbanGeeks wrote:LiljeZone är en zon som aldrig känns riktigt bra att ta. Den ligger på en BRF's gräsmatta, och kan med nöd och näppe tas från vissa punkter på grusgången om man står så långt ut mot gräsmattan som möjligt.

Kanske går det att bara flytta upp den på andra sidan huset, eller till triangeln längst upp på Liljegatan.
Ja, det är ingen perfekt zon. Svårt hitta en yta som är tillräckligt stor för att husera en zon...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Arias »

UrbanGeeks wrote:LiljeZone är en zon som aldrig känns riktigt bra att ta. Den ligger på en BRF's gräsmatta, och kan med nöd och näppe tas från vissa punkter på grusgången om man står så långt ut mot gräsmattan som möjligt.

Kanske går det att bara flytta upp den på andra sidan huset, eller till triangeln längst upp på Liljegatan.
Inget fel på den zonen, den är lite krånglig att ta ibland för att träden/buskarna/huset förstör GPS. Men är väl bara att gå runt på gräsplanen? Är man rädd för gräs kan man gå på plattorna/grus vid grillplatsen?
Förstår inte riktigt den allvarliga problematiken och tvivlar starkt på att det finns någon mer lämplig plats i närheten..

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Image
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Arias wrote:
UrbanGeeks wrote:LiljeZone är en zon som aldrig känns riktigt bra att ta. Den ligger på en BRF's gräsmatta, och kan med nöd och näppe tas från vissa punkter på grusgången om man står så långt ut mot gräsmattan som möjligt.

Kanske går det att bara flytta upp den på andra sidan huset, eller till triangeln längst upp på Liljegatan.
Inget fel på den zonen, den är lite krånglig att ta ibland för att träden/buskarna/huset förstör GPS. Men är väl bara att gå runt på gräsplanen? Är man rädd för gräs kan man gå på plattorna/grus vid grillplatsen?
Förstår inte riktigt den allvarliga problematiken och tvivlar starkt på att det finns någon mer lämplig plats i närheten..

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Det är nog personlig tycke och smak vad som känns fel. Jag tycker det känns som en privat gård, och att då zonen i stor sett endast ligger på deras gräsmatta så gillar jag inte att gå runt där. Man har ju på senare tid försökt lägga zonerna så man skona gräsmattor. Hade det varit en kommunal gräsplätt så hade jag inte tyckt det var lika olämpligt.
Jag kan dock hålla med om att det kan vara svårt att hitta en optimal plats bredvid, även om jag tycker att den triangelformade cykel/gång-passagen vid korsningen Liljegatan, Törnlundsgatan skulle funka.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Arias »

Mja, är väl den platsen i närheten som kanske skulle kunna funka.

Jag tror dock att området är för litet, dessutom är hela den trekanten fylld med träd och buskar, vilket lär leda till att man knappt har någon plats att gå runt på och att man lär få lika mycket GPS-strul som man får där den ligger nu, om inte mer.
Image
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Ememel »

Nu har jag iofs inte prenumererat på den zonen, men av de gånger jag har tagit den har jag behövt lämna grusgången endast en gång. Om man eventuellt breddar ut zonen aningen över hustaken ser jag inga problem.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Det är ju ändå ingen zon man bara swischar förbi, så den blir kvar på sin plats tills vidare...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Emil Vikström
Posts: 4
Joined: 27 Jan 2013 19:18
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Emil Vikström »

Jag tappade telefonmottagningen när jag försökta ta BigPineZone. Testade att starta om telefonen ett par gånger utan resultat. Mottagningen kom tillbaka igen när jag lämnade skogen.

Jag hade bra mottagning en liten bit söder om zonen så om den utökades neråt till ca dubbla storleken tror jag att problemet löser sig, och då ligger den fortfarande inne i skogen.

Trist när jag hade traskat i djup snö och fått kalla, våta fötter :|
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

Emil Vikström wrote:Jag tappade telefonmottagningen när jag försökta ta BigPineZone. Testade att starta om telefonen ett par gånger utan resultat. Mottagningen kom tillbaka igen när jag lämnade skogen.

Jag hade bra mottagning en liten bit söder om zonen så om den utökades neråt till ca dubbla storleken tror jag att problemet löser sig, och då ligger den fortfarande inne i skogen.

Trist när jag hade traskat i djup snö och fått kalla, våta fötter :|
Hade problem tidigare med dålig datamottagning i bigpinezone, woodentrance och woodzone. Men brukar gå utan problem om man kör i pro-mode.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Nu är zonen en smula större.
Tog den själv i höstas utan problem...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Uppsala”