Stimulera att ha GPS på

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Jimo »

Både och. Personligen fick jag kortare TO time "direkt" på rundan. Fler av dem som kör lite längre rundor har nu GPSen på.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 17:45, edited 1 time in total.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by affanicaffan »

wanwa wrote:
jimarild wrote:Tycker det har blivit bättre sedan ändringen att GPS bonusen träder in redan efter första zontagningen. Nu är det bra! :-)
På vilket sätt tycker du att det har blivit bättre? Tycker du att det är trevligare som GPS-bonusen fungerar nu, eller upplever du det som att fler låter GPS:n vara påslagen nu jämfört med tidigare?
Jag anser att gps-bonusen är trevligare nu, men i min stad så är "spökturfar"-problemet så litet att det inte gör något :) Jag vet en kvinna i chatten som brukade ha den avstängd kvällar och nätter, av säkerhetsskäl, men då hon inte är någon enorm taktikturfare som blockerar av hela stadsdelar ser jag inga problem med det. Det är jobbigare när vissa spökturfar där det är mycket folk...
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
whak
Posts: 6
Joined: 26 Feb 2013 12:16
Country: Sweden
Location: Borlänge

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by whak »

Jag slår av och på min gps enbart för att spara batteri.
Jag har en gammal Htc Desire.
Ska jag köra med gps på när jag åker hemifrån och hela turf rundan så hinner jag inte med allt för många zoner.

Är det flera zoner inom ett vettigt område så kör jag givetvis med gpsen på hela tiden.

Självklart vill jag ha gpsen på så mycket som möjligt men just nu är inte det möjligt.
Tråkigt om man ska bestraffas bara för det. :(
Phone: Htc Desire | Location: Borlänge
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Isengrim »

whak, när man lärt sig zonerna lite bättre så kan man köra i prinicp enbart på ljud eller åtminstone i promode (utan karta) och då får man ut väldigt mycket mer tid. Sen är det vanligt med batteripack så man klarar av ännu längre rundor. Ett batteripack är ju nått man kan ha till flera telefoner, så även om man byter så är det en bra investering då den funkar till nästa telefon också.
whak
Posts: 6
Joined: 26 Feb 2013 12:16
Country: Sweden
Location: Borlänge

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by whak »

Jo det har du iofs rätt i.
Dom där inställningarna var jag inte helt bekant med.
Batteripack har jag däremot funderat på.

Men jag tänker att om man skall locka nya turfare och även vilja turfa i andra städer så förstör det ju lite med att man får minus om man slår av och på gps:en.

Jag stänger av alla program och drar ned ljusstyrkan och slår av gps:en om det är ett par km eller liknande mellan zoner. Allt för att kunna turfa så länge som möjligt.

Man vill ju inte springa och köpa batteripack direkt eftersom man först vill utvärdera appen om det är ett spel som man kan tänkas spela längre än en vecka. ;)
Phone: Htc Desire | Location: Borlänge
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 17:52, edited 1 time in total.
whak
Posts: 6
Joined: 26 Feb 2013 12:16
Country: Sweden
Location: Borlänge

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by whak »

Okey, jag kanske missförstod det hela lite då. :)
Har funderat lite på ett batteripack, efter idag funderar jag inte längre utan jag SKA köpa ett.
Körde med gps:en på hela dagen, ca 6km hemifrån så dog telefonen.
Så förbannat surt, tänkte ta två zoner på hemvägen. :(

Finns det någon tråd där det diskuteras om batteripack?
Phone: Htc Desire | Location: Borlänge
Image
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by affanicaffan »

whak wrote:Okey, jag kanske missförstod det hela lite då. :)
Har funderat lite på ett batteripack, efter idag funderar jag inte längre utan jag SKA köpa ett.
Körde med gps:en på hela dagen, ca 6km hemifrån så dog telefonen.
Så förbannat surt, tänkte ta två zoner på hemvägen. :(

Finns det någon tråd där det diskuteras om batteripack?
Tills du har hittat en sådan tråd så rekommenderar jag och MÅNGA med mig denna pryl för under 500 kr:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... mah-p92321 :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stimulera att ha GPS på

Post by Snusmumriken »

affanicaffan wrote: Tills du har hittat en sådan tråd så rekommenderar jag och MÅNGA med mig denna pryl för under 500 kr:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... mah-p92321 :)
Har också den som affanicaffan rekommenderar och den funkar jättebra, men jag köpte en extra sladd med lagom bra längd istället för att använda de där små adaptrarna för de slarvar man bara bort eller så blir det glapp och adaptern gick dessutom sönder rätt fort, men då jag skulle köpa sladd och berättade för dem i affären tog de in allt och jag fick ett helt nytt batteripacke-paket utan kostnad :-) Min mobil (HTC Wildfire) klarar 3 timmar med GPS på, men med batteripacken har jag varit ute i 12 timmar med GPS på utan att att batteriet tagit slut :-)
Tror ändå storleken mindre är fullt tillräcklig och den tar dessutom lite mindre plats i fickan (om man nu har den där). Den där storturfaren i Linköping har den ;-)
http://www.kjell.com/sortiment/el/batte ... mah-p92324
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”