Angående formatering av @zones i <user>:
Drassen wrote:det skulle vi kunna fixa till nästa version, men metadatan kommer dock vara lite begränsad pga. servrar och belastning. (ni har väl donerat)
Till en början är det bara en ren formateringsfråga, om man själv behöver splitta strängen på komma(,) eller få det gratis från XML-parsern. Samma sak gäller naturligtvis medal-attributet.
Code: Select all
<user id=".." name="..." ... >
<zones>
<zone id=".."/>
<zone id=".."/>
<zone id=".."/>
</zones>
<medals>
<medal id=".."/>
<medal id=".."/>
</medals>
</user>
I nästa steg kan man lägga till fler attribut på <zone/>, men det är som du säger en avvägning mellan prestanda och informationsmängd. Till stor del beror det också på vad användarna av API:et kommer göra. Det skulle kunna vara en prestandavinst att lägga in all information i första steget redan när användaren hämtas, för att slippa fler requests till servern om zon-infon ändå alltid ska hämtas. Men å tredje sidan beror det också på var saker kan cacheas.
Jag noterar att ID fortfarande saknas bland <zone>-attributen, vilket gör det svårare att gå från
http://api.turfgame.com/v3/zones till
http://api.turfgame.com/v3/zones/id:3002 Det går att gå via namnet, men det ser jag som en onödig felkälla med tanke på teckenkodningar och att namnen ändrar på sig.
Se
http://issues.turfgame.com/view/115
Jag kommer också snart att rapportera en bugg angående "Content-Type"-headern som nu är text/html, den borde nog vara "text/xml" eller något annat som talar om att det handlar om XML.