Mer zoner i Helsingborg

Moderator: Zonemakers

wanwa
Country: Sweden

Re: Mer zoner i Helsingborg

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 13:52, edited 1 time in total.
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

wanwa wrote:"Mögliga korvbrödsmedaljen" :D :? :?:
medal27.png
medal27.png (15.23 KiB) Viewed 3099 times
:mrgreen:
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Blabert wrote:
Kingslayer wrote:
Blabert wrote:En början och försök till förtätning av zoner har ni fått nu. Tom en vattenzon ;-) Visa lite turfartag nu!
Mycket bra zonutläggning Blabert! Nu har man plötsligt olika alternativ när man ger sig ut, blir genast mycket trevligare. Ser fram mot att ta södra rutten när monsunen är över. Nästa steg för dig blir att fixa vackert väder härnere, därefter kan du fundera på hur Norra Hbg skall lösas.
Vädret kan jag fixa, men turfare får du ragga.. Tio dagar har gått och många av de nya zonerna har tagits endast en (1!) gång hittils. Riktigt tråkigt att se.. Trist att skälla här på den enda turfaren som varit och kikat på dessa nya zoner, det hjälper ju inte ;-)
Ehum. ;)
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Turen ut till Råå är mycket trevlig, lättcyklad, mycket att se och flera zoner att ta. Men när man väl kommit dit finns det ingen naturlig "hook" tillbaka in mot Helsingborg (röda linjer i kartan nedan). På Kartan ser det ut som två zoner ligger "nära" - OakValleyZone och VikingOcta, men de ligger bägge på landhöjningen och det tar i alla fall en kvart att nå den första och sedan ska man upp för en oändlig mördarbacke för att nå den andra. Jag har förslagit tre nya zoner som skapar en naturlig "hook" för Råårundan: RåååålZone (enda svenska ordet som korrekt stavas med 4 "å" i följd!), GoodJobZone och BernadotteZone. Hoppas de accepteras då de kan få fart på Råålinjen.
råå.jpg
råå.jpg (141.78 KiB) Viewed 3027 times
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Trots den totala tystnaden fortsätter jag att med en dåres envishet påpeka de flagranta zontekniska brister vår vackra stad lider av i hopp om att de en dag kommer att oignoreras :D

Idag kommer jag att förtälja om problemet med Helsingborg Norra (se bifogad karta med olika spännande och högkvalitativa förslag inlämnade det senaste halvåret):

Längst i Norr har vi två isolerade zoner i Ödåkra (RainbowZone och FateFieldShop). En liten bit söderut i stadens utkanter och industriområde finner vi MariaStation och MusketZone. Dessa två zoner behandlas med spott och spe pga av sin avsaknad av logisk förbindelse med resten av staden. Detta avhjälper zonutläggaren genom att tillföra zonerna Area51 och HellsPlate så att de glada turfarna får en naturlig slinga. På sikt bör man sedan tillföra zonerna VforVictory och VälaSkog (mycket trevlig cykel eller spatserskog) för att knyta ihop oäktingen Ödåkra med den stolta staden.

Ett annat skamligt problem är Helsingborgs nyaste stadsdel Mariastaden som (hör och häpna) helt saknar zoner! Denna spännande stadsdel är ett veritabelt Taj Mahal för både zonutläggare och turfare pga av dem spännande byggnads- och landskapsarkitekturen. Här kan man ha hur många högkvalitativa zoner som helst, förslagen MariaTown, GreenSongZone och Rubicon utgör endast en nedre minimumgräns.

Slutligen har vi ett femstjärnigt zonförslag i form av ÖresundView. Detta är den typ av zon som får besökande turfare att gråta av lycka och lämna staden med värme i hjärtat. Placerad i kanten av den vackra Pålsjö skog, högt uppe på landhöjningen i början av Landborgspromenaden har man här en fantastisk vy över Öresund med Helsingør och slottet Kronborg mitt i blickfånget. Om zonen fanns hade den varit oförglömlig.

På förhand tack,
Kingslayer
Helsingborg Norra
Helsingborg Norra
ProblemetHbgNorra.jpg (240.6 KiB) Viewed 2985 times
Zontjuven

Post by Zontjuven »

Haha, herregud vilket smör :-)

Tro det eller ej men jag sitter i skrivande stund och kollar över förra omgångens vinnare och statistiken i Skåne. Får se ifall er regionsseger gav bättre siffror :-)
Fd världsmästare i TURF
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Zontjuven wrote:Haha, herregud vilket smör :-)

Tro det eller ej men jag sitter i skrivande stund och kollar över förra omgångens vinnare och statistiken i Skåne. Får se ifall er regionsseger gav bättre siffror :-)
Vi hade jämrans hög aktivitet i December, tyvärr försvann flera av dom turfarna i Jan-Feb, jag hoppas de bara gått i vinteride. Men vi är en handfull som tappert kämpar till fots och per cykelkedja!
Zontjuven

Post by Zontjuven »

Skåne har jobbat på bra.
Nästan 30 zoner bara så där,
håll till godo!
Fd världsmästare i TURF
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Zontjuven wrote:Skåne har jobbat på bra.
Nästan 30 zoner bara så där,
håll till godo!
Man tackar!
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Fast jag är besviken att Råååålzone inte fick behålla namnet (Råå-å-ål) :shock:
Post Reply

Return to “Skåne”