Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Dusty »

TBIT wrote:Jag hoppas att det kommer några fler medaljer som man kan ta över lite längre tid, som nuvarande medaljer för takeovers, zoner, regioner och länder.
Absolut, medaljer som tar tid att arbeta sig till ger ju en något mål på längre sikt. Gav ett förslag tidigare om vi som har ont om motståndare så kanske en medalj där man plockar ett stort antal revisits skulle vara bra. Då har man en större orsak att ge sig ut efter dessa revisits om man är ensam. Blir ju en större utmaning då för de som har ett aktivt område :)

En annan vore ju en medalj som visar antal aktiva år som man spelat eller något liknande.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by GuteLappen »

Dusty wrote:En annan vore ju en medalj som visar antal aktiva år som man spelat eller något liknande.
Ja, aktiva rundor/omgångar vore kul. Just år kan ju bli missvisande om man tar en zon per år.
Minst en zon per omgång för att det skall räknas med. Nu när jag tänker efter (kors i taket) så skulle den informationen kunna hämtas i APIet så man kan ha den på sin sida/blogg/TurfPlate mm.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

En medalj(serie) för den som bidrar till att utveckla wikin på ett positivt sätt.
Ju mer, desto ädlare valör på medaljen...

Fler är välkomna att skriva på wikin. Varför inte hjälpa till och hoppas att medaljen dyker upp? :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
hanihatten
Posts: 11
Joined: 13 Feb 2013 10:03
Country: Sweden
Location: Östersund

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by hanihatten »

Jag skulle vilja föreslå en medalj med namnet Arctic Explorer eller något i den stilen, som kräver att man tar X antal unika zoner norr om polcirkeln. Kom att tänka på det häromdagen och tänkte först att man skulle ha något som bara gick att ta vintertid (som motsats till order of aquamen), men det blir lite för lätt då. Om man istället har kriteriet att zonerna ska ligga norr om en viss breddgrad så blir den istället ganska unik då de flesta turfare faktiskt måste resa norrut för att kunna ta medaljen.

Några få Turfare som bor på orter långt norrut skulle så klart få medaljen per automatik efter ett tag, men det är väl på sätt och vis passande.

Själv bor jag i Östersund så jag har ändå drygt 50 mil till polcirkeln, så jag lär inte ha någon möjlighet att ta en sådan medalj på ett bra tag framöver. Vad tror ni?

En annan idé vore en medalj för turfare som varit ute och turfat i X antal länder, typ minst 3 länder eller något sånt.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Dacop »

TBIT wrote:"Kung för en dag" - att behålla kronan i 24h. (Vissa har ju krona mest hela tiden, mer utmaning för andra...)

Emperor - att ha krona i tre regioner samtidigt (kanske också i 24h?)
"King of the Day" - Sponsrad av en känd hamburgerkedja. Ökad reklam ger mer försäljning, mer försäljning ger fetare turfare, fetare Turfare ger mer aktivitet när Turfare Turfar sig smala igen. Vinst för alla!

Emperor kanske skulle heta Kingenin of the Day annars...

Plus ett på förslagen. (inte min mening att tramsa bort alltihop)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by TBIT »

"Kung för en dag" - att behålla kronan i 24h. (Vissa har ju krona mest hela tiden, mer utmaning för andra...)

Emperor - att ha krona i tre regioner samtidigt (kanske också i 24h?)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Eliotta »

Medalj för att ha turfat x antal dagar i rad. Tex 30 dagar i rad (minst en zon per kalenderdag), 90 dagar i rad och 365 dagar i rad.
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Medaljer - Förslagstråden

Post by Helan »

En medalj för 5/10/25 accepterade zonförslag. Antalet är bara exempel och skulle likagärna kunnat vara andra tal.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Image
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Sv: Medaljer - Förslagstråden

Post by affanicaffan »

Helan wrote:En medalj för 5/10/25 accepterade zonförslag. Antalet är bara exempel och skulle likagärna kunnat vara andra tal.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
+1
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Sv: Medaljer - Förslagstråden

Post by Dusty »

Helan wrote:En medalj för 5/10/25 accepterade zonförslag. Antalet är bara exempel och skulle likagärna kunnat vara andra tal.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Hade en liknande tanke om medalj men ibland så är du inte ensam om att ditt zonförslag blivit accepterat. Möjligen så kan ju alla inblandade få medalj eller ett +1 mot den summa som krävs för medalj. :)
SaLa wrote: Det är vanligt att det är flera som föreslagit en zon, och fått mejl om att deras förslag godkänts. Om ens förslag är inom en viss radie av zonförslaget skickas mejl ut.
Locked

Return to “Förslag”