Afficaffi: skriv om det du och ta gärna och dona med seriespelets wikisida. Du har ju koll så du vet vad som bör stå på den.
Gutelappen: Jag ser ingen fördel med att vänta med pyramidform. Om knegge vaknar till sker förändringen redan till nästa omgång.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
[REQ] Seriespel
- GuteLappen
- Country: Sweden
Re: [REQ] Seriespel
Vad menar du med att Knegge skall "vakna till"?jimarild wrote:Gutelappen: Jag ser ingen fördel med att vänta med pyramidform. Om knegge vaknar till sker förändringen redan till nästa omgång.
Knegge kanske har annat att göra också, vilket måste respekteras, ingen anledning att stressa Knegge, som kanske måste omstrukturera hela koden vilket tar tid och kräver tester.
Hehe! Jag måste nog vakna till, ja. Har lite för mycket att göra, både jobb och kul saker så det är lite virrigt i vad som mest uppmärksamhet (:GuteLappen wrote:Vad menar du med att Knegge skall "vakna till"?jimarild wrote:Gutelappen: Jag ser ingen fördel med att vänta med pyramidform. Om knegge vaknar till sker förändringen redan till nästa omgång.
Knegge kanske har annat att göra också, vilket måste respekteras, ingen anledning att stressa Knegge, som kanske måste omstrukturera hela koden vilket tar tid och kräver tester.
Det är ju kul att det blivit så populärt, lite drygt att det inte är skalbart i nuvaranda form och i behov av t.ex pyramidstruktur. Jag har nog övergett tanken att systemet själv ska uppdatera positioner, då det blir allt för mycket unika detaljer för hur detta skall ske, för stor risk att nått går åt pipsvängen och att det blir för mycket hårdkodat. Detta kan ändras i framtiden såklart, men som det ser ut nu så får det bli manuellt flyttande vid rundans slut då systemet upptäckt rundstarten.
Ska klura på hur allt detta måste struktureras för att få det så dynamiskt som möjligt.
All heder till er som jobbar med det här. Riktigt kul och spännande att tävla mot andra städer och distrikt, dom i Västerås har man ganska bra koll på. Detta blir lite mer spänning i spelet vad som händer utanför sina egna skyglappar.
Keep up the god work.
Keep up the god work.
Jag tycker det gick kanon vid förra omgångsskiftet. Det är inga problem att manuellt flytta runt spelare om sidan fryser innan den nya omgångens poäng trillar in via APIt. När man är klar går det bra (för mig iaf) att kicka igång det manuellt (om det finns verktyg till det, dvs en knapp
)
Eftersom flyttadet kommer att ske manuellt krävs det ingen koppling mellan serierna (grupperna). Kan man lägga upp en hel drös tomma serier dit spelare kan flyttas vid behov? Isåfall fungerar nuvarande stuktur. Pyramidformen handlar bara om seriernas namn/benämning.
Beträffande Knegges jobb är vi nog alla ruskigt tacksamma för det han gör. Ingen stress, ingen press...

Eftersom flyttadet kommer att ske manuellt krävs det ingen koppling mellan serierna (grupperna). Kan man lägga upp en hel drös tomma serier dit spelare kan flyttas vid behov? Isåfall fungerar nuvarande stuktur. Pyramidformen handlar bara om seriernas namn/benämning.
Beträffande Knegges jobb är vi nog alla ruskigt tacksamma för det han gör. Ingen stress, ingen press...
Re: Sv: [REQ] Seriespel
Lite inne på wanwas spår också. Finns nog en del turfare som missade tåget och är så pass högrankade att de kanske inte vill börja längst ner i träsket.. Även en del andra tveksamheter med divisionstillhörighet/senare anmälan kan ju klaras upp också.
Om man cementerar upplägget så skulle inte jag ha något emot att man kan kallar de första två omgångarna för testspel.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Om man cementerar upplägget så skulle inte jag ha något emot att man kan kallar de första två omgångarna för testspel.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Min tanke är att spelarna får ungefär den plats de har i nuvarande spel. Eliten kommer tex enligt rådande förslag att utökas till tolv spelare och jag finner det rättvist att toppen av nuvarande div2 isf fyller upp. I pyramiden kommer det bli fyra divisionsnivåer (med nuvarande deltagarantal). Jämför det med de nio nivåer det blir om vi fortsätter i det gamla upplägget. Mao tar det i teorin tre omgångar från anmälan till Eliten i pyramiden mot åtta omgångar som det ser ut idag. Träsket är den nuvarande kvalgruppen och den ska bort.
Att åter placera efter rank ger troligen ingen cred till de som spelat hårt i nuvarande system. Det finns också flera exempel på spelare med hög rank som kanske inte direkt kämpat för att hålla sig kvar.
Att åter placera efter rank ger troligen ingen cred till de som spelat hårt i nuvarande system. Det finns också flera exempel på spelare med hög rank som kanske inte direkt kämpat för att hålla sig kvar.
Kan ni lägga länken till seriespelet i första inlägget?
Har förstått att du också är datakodare, eller? Vill du hjälpa till?GuteLappen wrote:Vad menar du med att Knegge skall "vakna till"?jimarild wrote:Gutelappen: Jag ser ingen fördel med att vänta med pyramidform. Om knegge vaknar till sker förändringen redan till nästa omgång.