Jönköping - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
MadMajk
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by MadMajk »

Tjopp!

Runt Munskjön har vi ett antal zoner som bekant,varav en heter Monkeysea. Under min otroligt sköna promenad som nyss avslutades fick jag en tanke på namnförslag. Man säger som bekant monkey see monkey do!

Då som en blixt från klar himmel kom jag att tänka på just detta att vi saknar en monkey do. Zonen DonutView kunde döpas om till MonkeyDodo då den ligger vid reningsverket för just "dodo".

/MM
MadMajk SJTD
wanwa

Post by wanwa »

MadMajk wrote:Tjopp!

Runt Munskjön har vi ett antal zoner som bekant,varav en heter Monkeysea. Under min otroligt sköna promenad som nyss avslutades fick jag en tanke på namnförslag. Man säger som bekant monkey see monkey do!

Då som en blixt från klar himmel kom jag att tänka på just detta att vi saknar en monkey do. Zonen DonutView kunde döpas om till MonkeyDodo då den ligger vid reningsverket för just "dodo".

/MM
Flikar in att det väl vore trevligt om stavningen på zonen MonkyZone vore MonkeyZone eller kanske MonkZone / MunkZone eller någon annan stavning som redan finns där.

Edit: Ett förslag är ju att byta MonkyZone till MonkeySee då så blir det väl lite som MadMajk önskar.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Lite ändrat.. Jag vet att jag är tråkig...
Image
MadMajk

Post by MadMajk »

Blabert wrote:Lite ändrat.. Jag vet att jag är tråkig...
Nejdå,du é ju en askul kille 8-)
MadMajk SJTD
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

KnowTennis har hamnat lite galet till, mitt på skolgården vid Tomaslundsskolan. Mitt förslag till flytt blir ett antal meter nordöst, ut över cykelvägen och lite närmare tennishallarna.

http://goo.gl/maps/3rfuP
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Dacop wrote:KnowTennis har hamnat lite galet till, mitt på skolgården vid Tomaslundsskolan. Mitt förslag till flytt blir ett antal meter nordöst, ut över cykelvägen och lite närmare tennishallarna.

Tackar, fixat. Dåligt förslag då.. Eller någon som går på skolan kanske föreslog förstås ;-)
Image
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

Blabert wrote:
Dacop wrote:KnowTennis har hamnat lite galet till, mitt på skolgården vid Tomaslundsskolan. Mitt förslag till flytt blir ett antal meter nordöst, ut över cykelvägen och lite närmare tennishallarna.

Tackar, fixat. Dåligt förslag då.. Eller någon som går på skolan kanske föreslog förstås ;-)
Wasn't me!

Tack för flytten i vilket fall.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Donkiwin

Post by Donkiwin »

Hepp bäste zonläggare.

Jag och min sambo blev en smula osams för några dagar sedan. Detta höll på att resultera i en smärre kris i hushållet, hon hotade med att sluta diska. ;)

Orsaken till våran lilla dispyt var att jag ansåg att http://turfgame.com/map/HakarpsZoneligger där den ligger men min sambo ansåg att den låg här istället http://turfgame.com/map/HakarpZonevilken den ju oxå gör.

Summa summarum: Två zoner med snarlika namn som dessutom ligger relativt nära varandra är inte så lysande. Dessutom riskerar jag att få sköta disken här hemma vilket är det absolut värsta straffet :D
Toubkal

Post by Toubkal »

Zonen i Hakarpsbacken nära där ni bor hette väl nåt annat tidigare? Har missat att den bytt namn. Ingen av zonerna ligger väl i Hakarp, så båda har egentligen fel på sätt och vis. Ni får turas om att diska.. ;)
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

Toubkal wrote:Zonen i Hakarpsbacken nära där ni bor hette väl nåt annat tidigare? Har missat att den bytt namn. Ingen av zonerna ligger väl i Hakarp, så båda har egentligen fel på sätt och vis. Ni får turas om att diska.. ;)
Den hette NyTvär för att den låg i korsningen Nygatan - Tvärgatan... nu heter den HakarpZone för att den också ligger bredvid Hakarpsvägen. Inte helt solklart varför den behövde byta namn enligt mig.
Locked

Return to “Jönköping”