Skillnad på kartan på webben och telefonen

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
look2
Posts: 1
Joined: 31 Jan 2011 10:10

Skillnad på kartan på webben och telefonen

Post by look2 »

Hur kommer det sig att zonerna visas olika på kartan på webben, jämfört med telefonen?
Tex så kan massa zoner vara tagna när man kollar på web kartan, men inte när man kollar i telefonen, vilken är det som "stämmer" ?
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skillnad på kartan på webben och telefonen

Post by Arias »

Kartan på hemsidan skulle jag säga om jag går på magkänsla, men inget jag kan bekräfta då jag inte håller i systemet ;)


För mig verkar de vara likadana, kan hända att appen muppar sig på din telefon.

Testa att rensa data genom att gå in på inställningar -> applikationer -> hantera applikationer -> leta upp turf och tryck på "rensa data"...
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Skillnad på kartan på webben och telefonen

Post by tomtebloss »

Webkartan stämmer nog mera. Appen lider fortfarande av barnsjukdomar tyvärr. Att zoner blir gula eller något är missmisande i mobilen händer ibland vilket antagligen beror på att appen och servern inte är synkade med varandra. Brukar kunnas avhjälpas med att rensa data under Inställningar -> Program -> hantera program -> klicka på turf -> rensa data.

Kan du inte rensa data på din mobil (inte alla som har det valet) så kan man prova att installera om turf. Då rensas alla inställningar och den får hämta om allt från servern.

Det här är givetvis en stor bugg och jag vet inte om de hittat en lösning på det problemet än. Möjligen beror det på det systemet de har valt för att allt ska fungera.


EDIT: Crap! Arias beat me to the punch. Men, men jag orkar inte skriva om. Håll till godo...
Segfirre
Posts: 10
Joined: 11 Nov 2010 19:44

Re: Skillnad på kartan på webben och telefonen

Post by Segfirre »

oh nej, mina jungfruögonen klarar inte detta
Phone: Google Nexus One | Rom: CyanogenMod 7-Nightly Build | Ort: Stockholm(Huvudsta)
User avatar
SneakyFudger
Posts: 23
Joined: 24 Jan 2011 23:18

Re: Skillnad på kartan på webben och telefonen

Post by SneakyFudger »

Segfirre wrote:oh nej, mina jungfruögonen klarar inte detta
Klättra över höga staket och munhuggas med högvakten går bra, men inte lite muff diving spam? :P
Segfirre
Posts: 10
Joined: 11 Nov 2010 19:44

Re: Skillnad på kartan på webben och telefonen

Post by Segfirre »

SneakyFudger wrote:
Segfirre wrote:oh nej, mina jungfruögonen klarar inte detta
Klättra över höga staket och munhuggas med högvakten går bra, men inte lite muff diving spam? :P
well... han hade ju inte brösten hängandes utanför uniformen ;)
Phone: Google Nexus One | Rom: CyanogenMod 7-Nightly Build | Ort: Stockholm(Huvudsta)
Post Reply

Return to “Allmänt”