Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Thunell »

Felanmäler schoolyard och butterwoods som ligger på skolgårdar:

schoolyard tycker inte jag är nåt större problem då det är en högstadieskola och dagiset intill har ett eget lekområde, men ska den flyttas tycker jag den ska flyttas antingen till skogen österut(finns cykelbana) eller till gång/cykelbananorna väster om skolområdet.

butterwoods ligger vid en låg/mellanstadieskola där barnen ofta är ute och leker. Jag tycker inte det har varit några problem att ta zonen men den bör ändå flyttas. Lämplig plats kan vara nordost om nuvarande placering vid grönområdet.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Thunell wrote:Felanmäler schoolyard och butterwoods som ligger på skolgårdar:

schoolyard tycker inte jag är nåt större problem då det är en högstadieskola och dagiset intill har ett eget lekområde, men ska den flyttas tycker jag den ska flyttas antingen till skogen österut(finns cykelbana) eller till gång/cykelbananorna väster om skolområdet.

butterwoods ligger vid en låg/mellanstadieskola där barnen ofta är ute och leker. Jag tycker inte det har varit några problem att ta zonen men den bör ändå flyttas. Lämplig plats kan vara nordost om nuvarande placering vid grönområdet.
Glömde denna, fixar inom kort!


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Thunell wrote:Felanmäler schoolyard och butterwoods som ligger på skolgårdar:

schoolyard tycker inte jag är nåt större problem då det är en högstadieskola och dagiset intill har ett eget lekområde, men ska den flyttas tycker jag den ska flyttas antingen till skogen österut(finns cykelbana) eller till gång/cykelbananorna väster om skolområdet.

butterwoods ligger vid en låg/mellanstadieskola där barnen ofta är ute och leker. Jag tycker inte det har varit några problem att ta zonen men den bör ändå flyttas. Lämplig plats kan vara nordost om nuvarande placering vid grönområdet.
Glömde denna, fixar inom kort!


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Något är knepigt med flytten av Butterwoods för den ligger kvar på skolgården i appen, men på hemsidan heter den Koboltparken och ligger nordost om skolområdet...
Edit: Försökte en revisit vid Butterwoods idag, men det blev bara "wait - hold". Inte ens återstart av appen hjälpte så frågan är om den går att ta längre? Att besöka en imaginär Koboltparken gjorde jag inget försök till....
Last edited by Snusmumriken on 19 Mar 2013 06:42, edited 1 time in total.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Med tanke på det som sagts om att inte lägga zoner där det finns barn och att man kan verka lite "ful gubbe" så kanske man borde hitta någon annan placering av WetOrDryZon som ju faktiskt är en plaskdamm för barn. Nu vintertid är det folktomt där men sommartid är det många där då det också finns "träningsredskap" och lekplats precis intill. Om flera nu tyckt att skolgårdar är lite obekväma att turfa på så kan jag tycka att WetOrDryZon verkligen är en obekväm zon med tanke på alla barn och föräldrar som är där på sommarhalvåret och nu är vi snart där... Har inget bra förslag till vart man kan flytta den - om den ska flyttas alltså för det är ju samtidigt en lite småbesvärlig zon att ta med ett underfundigt namn, men kanske till cykelbanan söder om grönytan för att göra det lite krångligare att ta sig mellan den zonen (NotWetOrDry?) och MonkZone - Thuren behöver röra lite mer på sig ha ha ;)
Edit: tog bort ett e i zonnamnet - jobbigt när det är svengelska ord ;)
Last edited by Snusmumriken on 19 Mar 2013 21:07, edited 1 time in total.
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Berzelizone har förvandlats till en byggplats. Zonen (det röda) ligger till stora delar innanför avspärrning (det gula). Det går att ta zonen genom att åka runt hela området, men det går också, och är klart lättare att bara smita in innanför avspärrningarna. Ett förslag är att flytta zonen till platsen framför huvudingången istället (det gröna).
Berzelizone.png
Berzelizone.png (242.7 KiB) Viewed 2797 times
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Eftersom man en del dagar måste in på fotbollsplanen för att kunna ta zonen SideField så skulle jag önska att den flyttas ut från fotbollsplanen till mer bredvid planen - "beside field" ;) - och över cykelbanan istället. Se nuvarande placering (rött) och önskad placering (grönt) av zonen i bilden nedan.
Move SideField.JPG
Move SideField.JPG (29.29 KiB) Viewed 2786 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote: Något är knepigt med flytten av Butterwoods för den ligger kvar på skolgården i appen, men på hemsidan heter den Koboltparken och ligger nordost om skolområdet...
Edit: Försökte en revisit vid Butterwoods idag, men det blev bara "wait - hold". Inte ens återstart av appen hjälpte så frågan är om den går att ta längre? Att besöka en imaginär Koboltparken gjorde jag inget försök till....
Japp, felsökning pågår..
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Fixade Sidefield och flyttade ut BerzeliZone, inte helt ok placering eftersom det är årskurs 7 och uppåt i skolan där väl. Den heter LingZone numera.
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:Fixade Sidefield och flyttade ut BerzeliZone, inte helt ok placering eftersom det är årskurs 7 och uppåt i skolan där väl. Den heter LingZone numera.
Tack för snabb flytt av SideField :)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Snusmumriken wrote: Något är knepigt med flytten av Butterwoods för den ligger kvar på skolgården i appen, men på hemsidan heter den Koboltparken och ligger nordost om skolområdet...
Edit: Försökte en revisit vid Butterwoods idag, men det blev bara "wait - hold". Inte ens återstart av appen hjälpte så frågan är om den går att ta längre? Att besöka en imaginär Koboltparken gjorde jag inget försök till....
Japp, felsökning pågår..
Hoppas du/ni hittar felet :? med Butterwoods/Koboltparken. Gjorde faktiskt en anmäla i IssueTracking också eftersom det verkade vara ett lite udda problem http://issues.turfgame.com/view/160 men det kanske du sett...
Locked

Return to “Östergötland”