Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

WetOrDryZone, heter den verkligen så? Hittar ingen sådan zon nämligen...
Image
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by turfing »

User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

BlueZipRoad är ju en av de där zonerna i östra delen av Linköping som det gnälls en del på att den är obekväm att ta. Jag tycker inte det är något problem, men för att åtminstone göra det valbart ifall man vill ha det till en "mullezon" eller inte så föreslår jag att man kan utvidga zonen till att komma över cykelbanan inne i skogspartiet. Då kan man välja om man vill ta zonen på det lite torrare viset, dvs cykla genom den (men det är uppförsbacke och även lite kringligare väg dit) eller om man vill ta den som tidigare, dvs kliva av cykeln och kliva över stenmuren in i högt gräs och många gånger bött och lerigt :lol: . Finns ju alternativa cykelbanelösningar som är enklare rent cykelmässigt också beroende på till vilka zoner man ska, men allt måste ju inte ändras och göras hur bekvämt som helst. Det är ju inte de zoner man tar enkelt som man minns utan de som är en utmaning ;)
BlueZipRoad - utvidgad.JPG
BlueZipRoad - utvidgad.JPG (49.52 KiB) Viewed 3800 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

turfing wrote:WetOrDryZon
Tack, flyttad och namnbytt till JohannelundC
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote:BlueZipRoad är ju en av de där zonerna i östra delen av Linköping som det gnälls en del på att den är obekväm att ta. Jag tycker inte det är något problem, men för att åtminstone göra det valbart ifall man vill ha det till en "mullezon" eller inte så föreslår jag att man kan utvidga zonen till att komma över cykelbanan inne i skogspartiet. Då kan man välja om man vill ta zonen på det lite torrare viset, dvs cykla genom den (men det är uppförsbacke och även lite kringligare väg dit) eller om man vill ta den som tidigare, dvs kliva av cykeln och kliva över stenmuren in i högt gräs och många gånger bött och lerigt :lol: . Finns ju alternativa cykelbanelösningar som är enklare rent cykelmässigt också beroende på till vilka zoner man ska, men allt måste ju inte ändras och göras hur bekvämt som helst. Det är ju inte de zoner man tar enkelt som man minns utan de som är en utmaning ;)
BlueZipRoad - utvidgad.JPG
Mja, ett av mina gamla alster tror jag.. Hade nog inte byggt den så idag, så en liten flytt bjussar jag på.
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Snusmumriken wrote:BlueZipRoad är ju en av de där zonerna i östra delen av Linköping som det gnälls en del på att den är obekväm att ta. Jag tycker inte det är något problem, men för att åtminstone göra det valbart ifall man vill ha det till en "mullezon" eller inte så föreslår jag att man kan utvidga zonen till att komma över cykelbanan inne i skogspartiet. Då kan man välja om man vill ta zonen på det lite torrare viset, dvs cykla genom den (men det är uppförsbacke och även lite kringligare väg dit) eller om man vill ta den som tidigare, dvs kliva av cykeln och kliva över stenmuren in i högt gräs och många gånger bött och lerigt :lol: . Finns ju alternativa cykelbanelösningar som är enklare rent cykelmässigt också beroende på till vilka zoner man ska, men allt måste ju inte ändras och göras hur bekvämt som helst. Det är ju inte de zoner man tar enkelt som man minns utan de som är en utmaning ;)
BlueZipRoad - utvidgad.JPG
Mja, ett av mina gamla alster tror jag.. Hade nog inte byggt den så idag, så en liten flytt bjussar jag på.
Satt idag och kollade i appen då och då och undrade när du hade tänkte justera den, men nu ikväll har jag konstaterat att den är flyttat enligt hemsidan :? Fast inte i appen då :o Samma problem som med Butterwoods/Koboltparken verkar det som... Vad är det för något konstigt som sker egentligen?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

En lite allvarligare bug veckar det som, Drassen kommer kika på det i helgen. Tills dess rör jag inget :O


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Flytten av WetOrDryZon till JohannelundC funkar bra förutom att då man tar zonen hamnar utropstecken där WetOrDryZon låg :o
Edit: Samma gäller KoboltParken där utropstecknet ligger kvar på gamla platsen.
Och noterat är att BlueZipRoad fortfarande ligger kvar på gamla stället i appen men är flyttad enligt turfgame.com (KoboltParken har ju samma position på båda ställena numera)
Last edited by Snusmumriken on 27 Mar 2013 04:58, edited 1 time in total.
Dheri
Posts: 7
Joined: 05 Sep 2012 22:02
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Dheri »

Utropstecknet kommer fel på lingzone med, ligger kvar på gamla stället.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Har nu besökt Norrköping ett par gånger då jag både bilturfat och gåturfat och haft en liten känsla av att några zoner kanske ligger lite dumt till om man tänker cykling på blöta gräsytor. Igår kväll hade jag med mig cykeln - dragkrok fixad numera :-) - och nu fick jag det bekräftat. Nu när snön smälter och gräset börjar mjukna då ser man spåren i gräsmattorna :( Aktiviteten i Norrköping är kanske inte så enormt hög att det kommer att bli totalt sönderkört, men det har ändå dykt upp flera nya turfare där den sista veckan och för att göra det lite mer attraktivt att turfa i Norrköping - vars centrala delar är alldeles utmärkt fint att turfa i både till fots och på cykel :D - så skulle jag föreslå att följande zoner utvidgas alternativt flyttas något litet så att de når ut över cykelbanorna och inte enbart är markerade över gräsytor (eller de spårade stigarna på gräsytorna):
NorthMuseum
MatteusZone
Cirkzone (egentligen inte tillåtet att cykla därinne alls :o )
OlaiZone
PeoplesPark
sedan finns LjuraZone som ligger mitt i en stor rund gräsyta, men den är kanske svårare att utvidga, men helt klart blött var det och fult kommer det att bli om man cyklar ut på gräset.
Last edited by Snusmumriken on 03 Apr 2013 12:06, edited 1 time in total.
Locked

Return to “Östergötland”