Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

För tillfället verkar det vara lite strul med att flytta zoner. Om ni avvaktar tills Drassen ger klartecken så...
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Lägg Malmaberg till vänster om grusplanen över cykelbanorna. Westeras ena förslag tangerar nästan förra placeringen. Grusplanen och ytorna bredvid känns det som att skolan gör anspråk på under dagtid. Således inget bra zonområde.

Dra ut Indianazone över cykelbanan!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Vg läs förra inlägget.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Jag har gjort det. Se det som påfyllning till att göra listan. :-)

Dra ut theshadow, gymnasie, salapark och lundbergs över cykelbanorna som löper bredvid.

Salasport ligger till över hälften på inhängnat område. Resten av zonen ligger på bilväg precis till infart till relativt nybyggd rondell. Detta syns inte på kartan. Rekommenderar att den flyttas till cykelbanan på södra sidan av "anläggningen" där det på kartan byggs en fotbollsplan med löparbanor.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Nu när snösmältningen satt igång är det varning på söndercyklade och geggiga gräsmattor i Sveriges turfhuvudstad; Västerås.

Några exempel: ClockCottage, MarinaZone, CircleTrees, IndianaZone, WeaverZone, OnstaZone och PineCroft.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Malmaberg flyttad.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

På Turfträffen ikväll uttrycktes missnöje över placeringen av "Malmaberg". "Man står mitt på skolgården med 100 ungar runt sig".

Så, vad sägs om cykelvägskorsningen till vänster på kartan, StarDust? :-)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

jimarild wrote:På Turfträffen ikväll uttrycktes missnöje över placeringen av "Malmaberg". "Man står mitt på skolgården med 100 ungar runt sig".

Så, vad sägs om cykelvägskorsningen till vänster på kartan, StarDust? :-)
Ja, ett bra förslag det med eftersom de andra förslagen inte dög... Det är ju en F-5-skola och dagis precis där, så det var inte lyckat att dra den åt det där hållet från första början, även om jag kan ana en tanke att dra iväg den från TomasZone på samma sätt som SplitLive drogs iväg öster ut...

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

jimarild wrote:På Turfträffen ikväll uttrycktes missnöje över placeringen av "Malmaberg". "Man står mitt på skolgården med 100 ungar runt sig".

Så, vad sägs om cykelvägskorsningen till vänster på kartan, StarDust? :-)
Även där hamnar man mitt bland lekande ungar dagtid, flytta bort den från skolan och dagiset och lägg den i korsningen sydväst om planen ner vid hyreshusen.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Clockcottage bör omgående flyttas om än tillfälligt. Se bild.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Attachments
uploadfromtaptalk1365169010160.jpg
uploadfromtaptalk1365169010160.jpg (82.22 KiB) Viewed 1956 times
Locked

Return to “Västmanland”