Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Malaco »

Ni borde ha en sida online där man kan se alla zonförslag som lagts i länet under månaden och därefter ha en poll så att folk kan lägga var sin röst på den zon som personen helst skulle se dyka upp och kanske slänga in dom 5 zoner som rankades högst varje månad . . Låter avancerat? Släng på en medalj med vettja om man lyckas få ett antal zoner godkända. ;)
Anyway, ge Huskvarna ett anisktslyft!
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Hva kan verkligen behöva ett ansiktslyft... ;), men knappast ännu fler zoner. Hva fick ett gäng nya för bara någon månad sen.
Norrahammar, Bankeryd, Trånghalla, Barnarp,Tenhult, Mariebo mfl. saknar däremot helt zoner fortfarande, så ska det till några nya ska de nog inte ligga i Hva.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Toubkal wrote:Hva kan verkligen behöva ett ansiktslyft... ;), men knappast ännu fler zoner. Hva fick ett gäng nya för bara någon månad sen.
Norrahammar, Bankeryd, Trånghalla, Barnarp,Tenhult, Mariebo mfl. saknar däremot helt zoner fortfarande, så ska det till några nya ska de nog inte ligga i Hva.
Jag har fortfarande inte förstått varför du anser att det ena måste utesluta det andra? Huskvarna har ökat sin aktivitet markant och de nya zonerna var väldigt efterlängtade. Det finns dock aktivitet och plats för mer i Huskvarna vilket som sagt inte behöver utesluta zoner på de platser du nämner så kan du vara snäll att sluta hävda att Huskvarna inte skall ha fler zoner!

Jag håller med om de platser du nämner skulle kunna behöva tillskott de också och kan motivera varför också om du vill istället för att bara skriva att de behöver zoner och inget mer. Här kommer en kort summering av de platser du nämnde utan karta som närmare kan visa var bra platser för zoner kan finnas.

Norrahammar - Skulle binda ihop Tabergzonerna med resten av Jönköping och dessutom bor det ett par tusen i stadsdelen. Sen finns det flera fina platser utmed Tabergsån som skulle passa bra för zoner.

Bankeryd och Trånghalla - Om jag minns rätt så bor det ca 10k människor i Bankeryd och Trånghalla (de har växt ihop) vilket bara det borde vara underlag nog för lite zoner. Dessutom går det bra cykelväg både till Jönköping och Habo vilket gör att man skulle kunna koppla ihop dessa städer.

Barnarp - Ett avlångt samhälle och med zoner här skulle det kunna bli en bra tur från RawFlat till Odensjö (norra Barnarp) och sen en koppling mot Taberg och genom Norrahammar och så är man tillbaka i Jönköping.

Tenhult - Några tusen invånare och jag vet att det funnits flera turfare som bor här men som slutat turfa pga avsaknad av zoner på nära håll.

Mariebo - Ligger uppe på Jönköpings höjder och jag tror att zoner här som kopplas ihop med Dalvik (som fått ett väldigt uppsving med +7 pph zoner på höjden) och sen ner mot Littlejohn så kan det bli riktigt bra. En zon i Vattenledningsparken känns t.ex. given vilken med fördel tas på vintern då det bildas jättefina isskulpturer av fontänerna i parken.
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

...Och jag har fortfarande inte förstått varför du tycker att jag anser att det ena behöver utesluta det andra. Tycker jag inte att jag har sagt. Däremot har ju i praktiken det ena (nya z i Hva) uteslutit det andra (nya z i andra stadsdelar där det idag fortfarande inte finns en enda z). Jag börjar tyvärr tappa tron på underverk och misstänker att Blabert har lite för lite tid till nya z och då vill jag att han kan variera sig lite nästa gång och sprida ut dem på ovannämnda tomma stadsdelar så aktiviteten kommer igång där också, precis som i Hva, som du nämnder som ett föredöme.
Bra sammanfattning av argument för nya z i de tomma stadsdelarna. Jag har försökt argumentera för dessa tidigare här i forumet och lagt en hög med förslag i appen, men hittills har det ju mest varit Hva som fått ännu fler z...
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Toubkal jag citerar dig
"Hva kan verkligen behöva ett ansiktslyft... , men knappast ännu fler zoner."
samt
" ....så ska det till några nya ska de nog inte ligga i Hva."

Av någon anledning fick jag dessa meningar från dig att framstå som att du anser att fler zoner inte behövs i Hva. Det känns som vi pratar olika språk för i min värld så skrev du att zoner ja men inte i Huskvarna. Och nej jag anser inte att de 4 nya zonerna i februari i praktiken uteslutit zoner i Mariebo, Bankeryd ect så jag förstår inte varför du vill gå in och bromsa utvecklingen för Hva bara för delar av Jönköping och mindre samhällen runt ikring inte fått zoner.
Men jag ber om ursäkt för att jag misstolkat dig. Jag tycker dock du kan vara tydligare i hur du uttrycker dig i fortsättningen om du nu inte ville klanka ned på Huskvarna och dess utveckling.
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Malaco »

Har svårt att förstå dig Toubkal, sålänge vi visar aktivitet i HVA varför ska vi då inte ha fler till rätt zoner?
Om man inte tillfredställer spelare så blir det till slut att man tröttnar och lägger ner det, bättre att behålla folk?
Sen att du vill ha zoner på andra platser, inga problem det kan absolut behövas men skall jag då komma och hacka ner på dina förslag totalt istället?
Att jag och fler folk som inte vistas på forumet dessutom anser att vi fortfarande vill ha ytterliggare zoner i HVA betyder ju inte att du inte kan få det på dem ställen du begär också?
Man får ju mötas på mitten lixom, heard of it before?
Du verkar dessutom mest vilja ha zoner på udda platser som kommer tas en gång i veckan eller mindre pågrund av att jag inte hört eller sett något behov utav zoner där?
Fast du kanske bilturfar då är det smidigt att få ha ett par zoner o lite PPH ;)
Själv får jag ha zonerna jag plockar i HVA max en timme vilken tid på dygnet det än är i princip.
Sluta ha sån jädra negativ inställning till något som ger utveckling, Turf utvecklas sakta som det är trotts alla donationer som trillar in som jag inte kan förstå riktigt vart pengarna går till.. Jag förstår att man kanske inte räknade med att Turf skulle bli så stort ifrån början, men då går det ta hjälp utav folk.. Det verkar underbemmanat :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Blabert »

"För lite tid"... Jag kanske redan byggt 50 nya zoner i Jönköping som bara väntar på aktivering.. :-)

Lite mer seriöst dock så kommer det hamna nya zoner lite överallt. Men förvänta er inga jättemängder, särskilt inte centralt, då aktiviteten faktiskt inte är så himla långt över snittet.. Kommer fokusera på era förslag och binda samman lite runt om för att få trevliga stråk :-)


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Malaco »

Blabert wrote:"För lite tid"... Jag kanske redan byggt 50 nya zoner i Jönköping som bara väntar på aktivering.. :-)

Lite mer seriöst dock så kommer det hamna nya zoner lite överallt. Men förvänta er inga jättemängder, särskilt inte centralt, då aktiviteten faktiskt inte är så himla långt över snittet.. Kommer fokusera på era förslag och binda samman lite runt om för att få trevliga stråk :-)


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Det låter ju lovande åtminstone :) !
När kan vi förvänta oss detta min herre?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Blabert wrote:"För lite tid"... Jag kanske redan byggt 50 nya zoner i Jönköping som bara väntar på aktivering.. :-)

Lite mer seriöst dock så kommer det hamna nya zoner lite överallt. Men förvänta er inga jättemängder, särskilt inte centralt, då aktiviteten faktiskt inte är så himla långt över snittet.. Kommer fokusera på era förslag och binda samman lite runt om för att få trevliga stråk :-)


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Trevliga stråk låter alldeles utmärkt! Ser fram emot vad som komma skall, och hoppas att aktiveringen av dessa zoner inte ligger allt för långt bort... :D
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Ser mycket fram mot nya trevliga stråk när gruset försvinner och värmen ökar.
Känsligt ämne tydligen med zoner i Huskvarna. Ni får gärna ha ännu fler z att leka med för min del så länge det inte bromsar utvecklingen i andra stadsdelar som kan få en lika fin utveckling som Huskvarna (och Dalvik/Bymarken) om de får lite zoner. Bankeryd och Norrahammar funkar båda för att få igång lokalturf och dessutom som trevliga länkar upp mot Habo och ner mot Vaggeryd.
Post Reply

Return to “Jönköping”