Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Malaco »

Toubkal wrote:Ser mycket fram mot nya trevliga stråk när gruset försvinner och värmen ökar.
Känsligt ämne tydligen med zoner i Huskvarna. Ni får gärna ha ännu fler z att leka med för min del så länge det inte bromsar utvecklingen i andra stadsdelar som kan få en lika fin utveckling som Huskvarna (och Dalvik/Bymarken) om de får lite zoner. Bankeryd och Norrahammar funkar båda för att få igång lokalturf och dessutom som trevliga länkar upp mot Habo och ner mot Vaggeryd.
Det kan jag ju mycket hålla med om när vi får nya zoner menar jag ju inte att 100% energi bör läggas på HVA så att andra delar som du nämner Dalvik/Bymarken blir utan, men däremot har vi bra aktivitet här dagligen och då borde man fortsätta utveckla för att behålla den :)
Men jag tycker att vi skulle kunna uppfylla mer än en efterfrågning, man kanske kan lägga ett par zoner runt båda platser
Lite det jag menade med att mötas på mitten :roll:
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Det kan jag ju mycket hålla med om när vi får nya zoner menar jag ju inte att 100% energi bör läggas på HVA så att andra delar som du nämner Dalvik/Bymarken blir utan, men däremot har vi bra aktivitet här dagligen och då borde man fortsätta utveckla för att behålla den
Men jag tycker att vi skulle kunna uppfylla mer än en efterfrågning, man kanske kan lägga ett par zoner runt båda platser
Lite det jag menade med att mötas på mitten
Asså egentligen delar vi ju uppfattningen att turf utvecklas genom nya z. Annars tröttnar man ju efter ett halvår pga rundorna inte kan varieras i det oändliga om inga nya z tillkommer (eller befintliga flyttas, som tex i norra Rosenlund/Elmia). Jag har väl inte påstått att du sagt att 100% av energin ska läggas på nya z i Huskvarna, och det tror jag inte heller att du menar.
Jag tycker Hva centrum efter senaste zontilldelningen är minst lika zontätt som Väster, Öster, Torpa, Liljeholmen och Kålgården. Om det behövs förtätning österut är det kanske mer Öxnehaga och möjligen Vättersnäs/Österängen som är lite glesa.
Jag är mest förvånad över att tex Bankeryd och Norrahammar fortfarande inte har en enda zon. Med samma täthet som i Hva borde de ju inte få två, utan snarare 20. Hoppas Blabert orkar med att både ge Hva ett par ytterligare och samtidigt läga ett antal z där det inte finns en enda. Snacka om att det skulle ge ökad aktivitet på de ställena. Från 0 till 100% :D Ska jag vara rent lokalegoistisk kan jag tänka mig att Östra Torget behöver en ny zon så det inte blir så långt mellan Hoofdish och Kanalzone. ;)
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Malaco »

Jag har väl använt fel ord någonstans så det får jag be om ursäkt för, Turf utvecklas inte utav nya zoner självfallet men det "växer".
Att utveckla Turf borde innefatta att ta det ur "beta" stadie nångång och fräscha upp det . .
Jo men nu är ju Huskvarna faktiskt lite mer än centrum och jag är ju inte ensam om att tycka att vi fortfarande har zonbrist.
Jag kan hålla med dig om att det platser du nämner borde ha ett par zoner för att kolla om det blir aktivitet överhuvudtaget och sedan jobba efter det, men kanske inte 20st vardera? (:
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Cee »

Jag som startade min Turf-karriär i Jönköping för att sedan flytta till en annan stad kan ändå se en bra utveckling där. Turf var förvisso väldigt nytt då jag körde, zontätheten var nog inte bra någonstans i landet men om jag jämför vad jag ser på kartan idag med de zonerna jag tar i Göteborg så ser det helt ok ut ändå. Det finns ju givetvis ett par områden som kunde få lite mer kärlek. Mina gamla hoods i Ljungarum ser rätt glest ut, även om Gånglåten där jag bodde faktiskt har en helt egen zon nu =)

Ljungarum, Öxnehaga och södra Huskvarna ser ganska glesa ut i mina ögon i alla fall.

Jag vet inte riktigt hur stor kunkurrens man har där idag med? Ett problem med en mindre stad som har få spelare är ju att du kan hålla varje zon ganska länge. Jämför jag med centrala Göteborg så finns det ju ganska många zoner som är svåra att hålla i många minuter mer än vad din blocktime ligger på. Jönköping är ju ganska vidsträckt med så det kan ju bli rätt rejäla avstånd från ena sidan till den andra om man ska fylla hela ytan med ett antal zoner som är i proportion till antalet spelare.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Även om det inte blir tal om någon större förtätning centralt i Jönköping måste jag be om någon mer zon för att fylla på ute vid vätterstranden, mellan piren och bort till äggrondellen är det omöjligt att ta sig över järnvägen och det resulterar i att stackars Northshore blir lämnad till förmån för alla zonerna något längre in så att säga.

Poängen på zonerna denna omgång säger allt: Smithyzone: 80/8, Hoofdish 80/8, Canalzone 110/6 och Dahlbergszone 95/7 samtidigt som Northshore ligger på 155/3. Uselt för en så central zon.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
sagoharen
Posts: 13
Joined: 08 Mar 2012 13:37
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by sagoharen »

Nu händer det lite till på den banan. HAr fått igenom två nya z i Huskvarna i dag och en bortåt Torsvik. Ska bli kul komma hem till staden och samla på sig några nya goingar.
FreddanS
Posts: 12
Joined: 27 Feb 2013 19:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by FreddanS »

Tack så mycket för en riktigt trevlig zonutläggning i dag. Detta bådar gott för resten av vårens motionsturer :)
Promenadturfare
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Får tacka så mycket för zonerna, särskilt i småorterna runt Jönköping och hoppas att aktiviteten kommer matcha den generösa utläggningen.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Det finns bara en sak att säga angående dagens faktiska strösslande av zoner. TACK & BOCK :P
MadMajk SJTD
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Blabert »

Ja, nu kändes som det var dags att sluta hålla er på halster.. Förutom julklapparna och några få strözoner var det väl minst ett halvårs väntan, tålamod är en dygd ;-)

Ska försöka öppna strösslaren lite mindre men mer frekvent framöver, istället för att strössla utan lock som nu.. Men det lär väl dröja ett tag, nu har ni att pyssla med en bra stund :-)

/Inväntar felrapporterna

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Post Reply

Return to “Jönköping”