Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Blabert »

LoneDog wrote:Dock föredra köpa en ny speciellt via Sportson då man får två fria helservicar.

+ med Crescent är man får ett års fri stöldförsäkring som betalar självrisken för äns hemförsäkring ifall cykeln blir snodd
Åhå, I Stockholm/Falun ärende det bara en service på Sportson. Får handla i götet nästa gång ;-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Helan »

Kanske lite OT. Men finns det något som man bör göra nu efter vintern med cykeln? Smörja?

Min har stått orörd i princip hela vintern utomhus.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Isengrim »

Rengöring, smörja, kolla att sakerna sitter fast, är broms/växelvajrar ok? Hur länge har du haft däcken/slangarna? Dom åldras nämligen och kan vara läge att byta för punka när man är ute är inte kul.

http://www.sparkpeople.com/resource/fit ... sp?id=1474
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Helan »

Isengrim wrote:Rengöring, smörja, kolla att sakerna sitter fast, är broms/växelvajrar ok? Hur länge har du haft däcken/slangarna? Dom åldras nämligen och kan vara läge att byta för punka när man är ute är inte kul.

http://www.sparkpeople.com/resource/fit ... sp?id=1474
Köpte cykeln ny i somras och har inte bytt något alls på den sedan dess så det behövs nog göras endel. Tack för svaret!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Cee »

Image
http://www.nishiki.se/kollektion/cross-hybrid/x-five

Nu är den min! Är otroligt nöjd med det matchande låset.
eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by eccelstone »

Det där ser ut som den perfekta turfcykeln! Jag giller det raka styret men det är fortfarande jobbigt att se skärmar på en så fin cykel, men jag kommer väl vänja mig en dag!
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by TBIT »

Cee wrote:http://www.nishiki.se/kollektion/cross-hybrid/x-five

Nu är den min! Är otroligt nöjd med det matchande låset.
Tjusig! Verkar prisvärd också.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Cee »

eccelstone wrote:Det där ser ut som den perfekta turfcykeln! Jag giller det raka styret men det är fortfarande jobbigt att se skärmar på en så fin cykel, men jag kommer väl vänja mig en dag!
Jo det stör ju estetiken en del men jag har tänkt ha den till jobbet med så det är ett nödvändigt ont. De är ändå rätt slimmade så de syns faktiskt inte överdrivet mycket när man kollar på den. Har sett betydligt värre.

Nu har jag kört en sväng på 1,5 mil och 18Z i alla fall. Känt lite på vad jag kan behöva justera på den osv. Sadeln känns lite lite hög bara, ska peta ner dem en cm eller så. Behöver vinkla om framlampan lite med. Ska fundera lite på om jag vågar ställa den i husets cykelgarage i källaren nu med bara...
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Isengrim »

Cee wrote: Jo det stör ju estetiken en del men jag har tänkt ha den till jobbet med så det är ett nödvändigt ont. De är ändå rätt slimmade så de syns faktiskt inte överdrivet mycket när man kollar på den. Har sett betydligt värre.

Nu har jag kört en sväng på 1,5 mil och 18Z i alla fall. Känt lite på vad jag kan behöva justera på den osv. Sadeln känns lite lite hög bara, ska peta ner dem en cm eller så. Behöver vinkla om framlampan lite med. Ska fundera lite på om jag vågar ställa den i husets cykelgarage i källaren nu med bara...
Inomhus, är det en lättsåld jonne som den där så är det många som är klåfingriga tyvärr.
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by BLUES40T5 »

Image

Inte min hoj......men går denna som en "Turfhoj"... :lol: :lol: :lol:


BLUES 8-) 8-)
Post Reply

Return to “Allmänt”