Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

SunYour wrote: Hoppas justeringarna uppskattas av de flesta nu då :-)
:lol: :lol:
Image
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Häromdagen besökte jag RowanZone för att se vart den hade flyttats. Som det lät på forumet skulle zonen ligga i närheten av den gamla zonen, men döm om min förvåning när zonen flyttats ett par hundra meter åt väster, in på gården bland husen. Det är ju inte ens i närheten av den gamla zonen, blir en stor omväg för att ta sig in där, och varför ska man ens åka in på gården för att ta zonen?

Jag tyckte det fanns gott om "gråytor" precis bredvid zonens tidigare placering (den stora gräsmattan öster om zonens nuvarande placering), dit den kunde flyttats, men av någon anledning höll inte zonmakarna med om det. Nu kan man ju inte ens se zonens gamla placering.

Jag föreslår att zonen istället flyttas ca 100 meter åt sydöst, så att zonen ligger precis mellan de två huskropparna. Det är bara en liten infart där men det är gott om plats för en zon, uppskattningsvis 5-6 meter i bredd och zonen kan göras väldigt avlång om man så vill. Infarten är inte särskilt trafikerad eftersom det finns en bom där, så det bör inte störa någon att det kommer cyklister dit och "vilar" 30-45 sekunder. Dessutom kan man på den placeringen se den gamla zonen, jag tycker det finns en poäng i att zonerna inte ska flyttas alltför långt från sin tidigare placering.

RowanZone har alltid varit en sån där zon man tar "i farten", på väg från en zon till en annan, men som det är nu blir det en stor avstickare in på området för att ta den.

Räcker detta som motivering för att flytta zonen igen? ;)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
GekkoMan
Posts: 27
Joined: 10 Apr 2012 16:48
Country: Sweden

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by GekkoMan »

Jag kan nog tycka att den hamnade rätt bra där.
Längre bort från bilvägen och alltid trevligare att cykla inne på gårdar än följa de större vägarna.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Skuggvarg: Även om jag inte kan se vilken "omväg" den nya placeringen skulle innebära i din eventuella turfrutt så vill jag upplysa dig om att Turf är omvägar, mest hela tiden ;-)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

RocklundaZone blev iallafall perfekt. Ligger bra över cykelbanan och man kan (tyvärr :-) ) inte ta den från parkeringen.
ImageImage
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

jimarild wrote:Skuggvarg: Även om jag inte kan se vilken "omväg" den nya placeringen skulle innebära i din eventuella turfrutt så vill jag upplysa dig om att Turf är omvägar, mest hela tiden ;-)
Jag menar att jämfört med den tidigare placeringen är det stor skillnad. Förut togs RowanZone i förbifarten, på väg från eller till Klockartorp. Nu måste man köra in en bra bit på området och man ser inte ens den gamla zonen från den nya placeringen. Fågelvägen rör det sig kanske om hundra meters skillnad, men det blir en omväg på 500 meter för att åka in, ta zonen och åka ut igen. Det finns ingen naturlig fortsättning efter att man tagit RowanZone på den nya placeringen. Och som jag påpekade tidigare fanns det gott om gråytor bredvid zonen så varför det ansågs nödvändigt att flytta den hundra meter in på själva bostadsområdet förstår jag inte. Det blev inte direkt en zonflytt, utan snarare en zonradering.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Hej. Jätteroligt att turfa men min baksida har blivit en stig och människor dyker upp mitt i natten med pannlampor. Kan ni flytta en koordinat, eller vad det heter? Jag bor på Ormbergssvängen i Västerås och undrar om ni kan flytta "koordinaten" ut från skogen och till spelplanen strax innan skogsdungen? Tacksam för visad hänsyn. Vänligen
Fixat. Om någon undrar så var det en felanmälan per mail.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Är ni säkra på att det var en boende som hörde av sig och inte någon lazy turfare som drog en rövare? :-)

Sickcorners ena hörn ligger på cykelbanan som dessutom är tvåfilig på grund av den höga trafiken där. Att stanna där och sen gå lite fram och tillbaka för att hitta hörnet med gpsen är inte poppis i morgonrusningen. Vägen zonen ligger på är trappförsedd och inget man "svänger in på" med cykel.

Redsquare har liknande problem. Zonen går att ta under bron men det är ofta svårt att få en snabb och ren träff där. Tusentals cyklister passerar där varje dygn och det är inte poppis när turfare stannar i rusningstider.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Redsquare behöver inte flyttas, den går utmärkt att ta på bron om man tycker att man är i vägen under den, inte är väl du för lat att cykla upp och ta den Jim :lol:
Nu är den faktiskt lite rolig när man kan komma från olika håll utan att se varandra och en stannar på och en under bron när man försöker ta den.
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Sickcorner tar man enklast på plattan ovanför trappen. Inga problem alls om man kommer från rätt håll och cyklar in där


Redsquare ligger bra där den är. Ta den stående på bron så är du inte ivägen.
Locked

Return to “Västmanland”