Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by mortuus »

eller så gör man som kingenin gör nu drar igenom hela finland med bil då antar jag? och sen kommer man hem och har massor med pph som tickar och hjälper en, det blir svårt att slåss i toppen när man gör så och det är ju inte första gången heller. Visar bara att pph spelar visst roll till stor del.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Bluebirch »

mortuus wrote:eller så gör man som kingenin gör nu drar igenom hela finland med bil då antar jag? och sen kommer man hem och har massor med pph som tickar och hjälper en, det blir svårt att slåss i toppen när man gör så och det är ju inte första gången heller. Visar bara att pph spelar visst roll till stor del.
När det gäller pph finns ju flera goda förslag som går ut på att pph minskar med tiden. Tror att en sådan lösning förr eller senare kommer att implementeras.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Isengrim »

Det är väl frågan om inte vissa zoner som är rena turistzoner borde ha noll i pph för att undvika farmandet och kanske bara ha en lite högre TP än dagens TP+24hpph.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by mortuus »

felet är ju att både danmark och finland har massor med gula zoner iochmed inte många spelare så den som tar en tur med bilen tjänar sjukt på det..... vet inte vad turf crew tycker om systemet när man kan göra så det kan jag förstå frustration dom som spelar på hemmaplan i sin hemstad.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by kingenin »

mortuus wrote:eller så gör man som kingenin gör nu drar igenom hela finland med bil då antar jag? och sen kommer man hem och har massor med pph som tickar och hjälper en, det blir svårt att slåss i toppen när man gör så och det är ju inte första gången heller. Visar bara att pph spelar visst roll till stor del.
Jag vill bara tala om att mitt syfte med Finlandsresan är att ta Finland Explorer medaljen och unika zoner då jag närmar mig 2500-medaljen. Hade jag varit ute efter att maxa pph hade jag gjort resan på ett helt annorlunda sätt!
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by pobe »

Det är väl bra att frågan om transportsätt diskuteras men faktum kvarstår att turfs skapare och crews andemening är att transportsätt är fritt. Var och en måste nog acceptera detta eller gå vidare. Frågan som varje turfare borde ställa sig själv är: varför turfar jag och vad vill jag få ut av turf.

Jag tycker det är rätt imponerande engagemang att folk sticker iväg till Danmark, Holland, Finland bara för att turfa :-)

När jag tänker på siffror som 2500 unika (+40 regioner), 29000 takeovers, 900000 poäng (på en runda) så inser jag att detta är inget man gör halvhjärtat, kräver ett visst mått av passion. Respekt!
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by coolacrille »

Isengrim wrote:Det är väl frågan om inte vissa zoner som är rena turistzoner borde ha noll i pph för att undvika farmandet och kanske bara ha en lite högre TP än dagens TP+24hpph.
Hur ska man definiera en zon som turistzon? Blir ju rätt synd om de som bor vid en sån zon tex.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Dacop »

coolacrille wrote:
Isengrim wrote:Det är väl frågan om inte vissa zoner som är rena turistzoner borde ha noll i pph för att undvika farmandet och kanske bara ha en lite högre TP än dagens TP+24hpph.
Hur ska man definiera en zon som turistzon? Blir ju rätt synd om de som bor vid en sån zon tex.
Tycker det bör finnas ett steg under 185/1 i Fairy, t.ex då 200/0 för en zon som tas extremt sällan. Då sköts det med redan befintliga system och nya zoner som läggs ut med sådan poäng har väldigt liten inverkan på någon balans.

Liknande disussioner finns redan, kanske bättre att låta denna tråd handla om transportmedel.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Isengrim »

coolacrille wrote:
Isengrim wrote:Det är väl frågan om inte vissa zoner som är rena turistzoner borde ha noll i pph för att undvika farmandet och kanske bara ha en lite högre TP än dagens TP+24hpph.
Hur ska man definiera en zon som turistzon? Blir ju rätt synd om de som bor vid en sån zon tex.
Nu är ju problemet att det inte bor nån vid dom och vissa spelare oavsett syfte tjänar väldigt mycket poäng på en tidig resa i en lång omgång till "döda" områden, dyker det nu upp en spelare vid dessa zoner så kommer ju dessa i nästa omgång inte vara nollpoängare längre och för en sådan spelare så lär det ändå handla om väldigt lite poäng medans nån som tar 100+zoner tidigt i en omgång så handlar det typ 150 000 poäng. Är man bara ute efter unika kan man ju faktiskt göra det sista veckan så blir det ju inte samma diskussion.

Sätter man en nollad zon till 235 poäng och personen gör revisits så blir skillnaden noll men kräver att man gör dom där revisitsen förståss.

Jag är rätt övertygad om att crew har full koll på vilka zoner det borde handla om.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Sv: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Cee »

En tanke kanske vore att take points och pph är dynamiska. En zon som sällan tas tappar sina poäng men får högre tp. En zon som byter ägare hela tiden, typ GAzone, får lägre tp men högre pph. Om retakes ökar pph så uppmuntrar det ju till att man ska ta dem igen istället för att man bara gör en jätterunda tidigt i omgången.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”