Skellefteå

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

En liten fågel viskade i mitt öra att Skelefteåtrakten behövde zoner...

...Så nu har er nya snälla zonmakare skapat 6 nya zoner i schtaaan, bla 1 i Falklandsträsket, på tiden ni får er en vattenzon :), och 1 vid stranden så dom som inte vågar simma 200 m också får en zon.
1 vid freezbegolfen vid Bergsbyn, 1 i Ursviken, och 3 i Skelleftehamn.
Och sist men inte minst, har jag berikat dom försummade Bolidenborna med 3 zoner.

Bifoga gärna bilder på förslag där ni vill ha zoner :)
woody99

Post by woody99 »

Kanon med nya zoner.

Det fanns en länk till en karta tidigare i denna tråd med många förslag på nya zoner.
Den borde gå använda som underlag eller vill du ha det mer specifikt?
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

woody99, en karta med störra områden inringade är att föredra, inte specifika platser, såvida dessa inte har tex ett stort turistvärde eller av annan anledning är en riktig pärla värd att belöna med en zon.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

woody99 wrote:Kanon med nya zoner.

Det fanns en länk till en karta tidigare i denna tråd med många förslag på nya zoner.
Den borde gå använda som underlag eller vill du ha det mer specifikt?
Jag ska kolla den listan. Antog att den var inaktuell.
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

Som SY säger är inringade områden bra, men jag vill även gärna se specifika zonförslag, särskilt i områden där streetwiew inte når. Gärna en motiverande text och bifoga då gärna egna bilder så man kan bilda sig en uppfattning.
Heddes Lista med zonförslag är i dom flesta fall redan byggda, några guldkorn finns dock kvar. Men nu vill jag se lite aktivitet innan ni får mer, några av dom i schtaaan som jag byggde för några dagar sedan är fortfarande gula...
Kingsgoon

Post by Kingsgoon »

Riktigt kul med nya zoner, tror knappast jag har sett en mer aktiv Turf dag i Skellefteå än i går.

De nya zonerna efter älven gjorde broarna runt riktigt trevlig. Nu önskar man bara att de låser upp bron så man kommer åt zonen Skellisle igen. Samtidigt kan man ju undra om den zonen inte skulle flyttas på grund av att den bara går ta ca 6 månader av året. Antingen bara flytta den på andra sidan bron eller kanske upp till kyrkstaden.

Uppdaterat kartan jag gjorde tidigare med att ta bort de zoner som nu har blivit tillagda i Turf.
http://goo.gl/maps/8Hpbq
Kingsgoon

Post by Kingsgoon »

Har uppdaterat kartan med några nya förslag i Skellefteå. Trots nya zoner så finns det fortfarande stadsdelar med stora hål när det gäller turf zoner.

Även förslag till zoner i Bureå, Lövånger, Bjuröklubb (västerbottens mest besökta turistmål) och Ånäset som alla idag saknar zoner helt och hållet.
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

Kingsgoon wrote:Har uppdaterat kartan med några nya förslag i Skellefteå. Trots nya zoner så finns det fortfarande stadsdelar med stora hål när det gäller turf zoner.

Även förslag till zoner i Bureå, Lövånger, Bjuröklubb (västerbottens mest besökta turistmål) och Ånäset som alla idag saknar zoner helt och hållet.
Skelefteå kan väll få nån ny zon snart, ska titta på listan vid tillfälle. I övrigt är det som jag sagt tidigare min ambition att alla orter ska ha minst 3 zoner. Det är dock inte ett prioriterat projekt f.n. Om det är någon som vill börja turfa i zonlös ort så kan jag prioritera det.
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

Bureå har fått sina 4 första zoner :)
Byggaren
Zonemaker

Post by Byggaren »

Lite nytt i Staaan. Håll tillgodo :-)
Inte enligt dina förslag denna gång kingsgoon. Men hoppas du inte är lessen för det ;-)
Post Reply

Return to “Västerbotten”